widget gemaakt met safari update niet?

je kan een widget maken door dat knip ding te gebruiken links van je adresbalk in safari omdat httpmail niet werkte dacht ik: ik maak er eentje van mijn hotmail ik selecteer dus men inbox etc en maak daar een widget van maar die widget update nooit? ik had dus verwacht dat als ik een nieuwe mail krijg en ik open dashboard dat die dan laat zien inbox(1) maar dit gebeurt dus niet...

is dit normaal en als dit normaal is, wat is dan het nut van een eigen widget te kunnen maken als hij de inhoud toch niet update?

Volgens mij ligt het aan het feit dat er moet worden ingelogd. Die widget heeft geen gegevens om jou automatisch in te loggen en te kijken of er mail aanwezig is. Dan zou je zeggen, waarom onthoudt hij dat dan niet? Dat is waarschijnlijk omdat je je computer soms heropstart. Dashboard, een widget, heeft niet de kracht als safari om inlog-gegevens te onthouden en deze automatisch in te vullen op de login-pagina van hotmail, èn dan nog eens te gaan kijken of je nieuwe mail hebt..

Probeer het eens uit met een bepaald forum waar je mòet ingelogd zijn voor de inhoud te zien. Maak er een widget van en start je computer volledig terug op. Mààr je mag wel Safari eerst niet opstarten alvorens je gaan kijken bent op Dashboard. Wat hier kan je uit afleiden dat je zowiezo elke keer zal moeten inloggen in Safari om die Widget te doen werken…

Proberen waard!

maar ik maak de widget terwijl ik ingelogd ben ik stuur mail naar mezelf refresh hotmail in safari = inbox(1) widget = nog altijd hetzelfde

die cookie / sessie moet toch nog gelden of niet soms en die widget zou dat toch moeten kunnen overnemen van safari of niet?

als dit niet gaat zijn er heel veel widgets die je nog altijd niet kan maken dan …
en daalt het nut van deze toepassing wel zwaar in mijn ogen :frowning:

[quote:cff553a1fd="mr_owen"] die cookie / sessie moet toch nog gelden of niet soms en die widget zou dat toch moeten kunnen overnemen van safari of niet? [/quote:cff553a1fd]

Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk daar aan. Het doorgeven van Coockies en Sessions is nog niet ondersteund. (Zouden ze dat wel doen is dan de vraag?)

[quote:604599f190="mr_owen"]als dit niet gaat zijn er heel veel widgets die je nog altijd niet kan maken dan ... en daalt het nut van deze toepassing wel zwaar in mijn ogen :([/quote:604599f190]

Kom kom. Als je je hotmail wilt checken kun je daar toch gewoon een widget voor downloaden? De webclip-functionaliteit kun je dan voor nieuwspagina’s of zo gebruiken, of voor je dagelijkse Dilbert/Garfield/Calvin&Hobbes. Da’s ook leuk, en daar werkt het prima voor.

[quote:38e69889eb="bhaenraets"]Kom kom. Als je je hotmail wilt checken kun je daar toch gewoon een widget voor downloaden? De webclip-functionaliteit kun je dan voor nieuwspagina's of zo gebruiken, of voor je dagelijkse Dilbert/Garfield/Calvin&Hobbes. Da's ook leuk, en daar werkt het prima voor.[/quote:38e69889eb]

Maar niet voor Fokke en Sukke. Tenminste, bij mij werkt 'ie niet.

Hee... daar heb je gelijk in. Ik denk dat ze bij foksuk.nl niet willen dat je rechtstreeks naar de cartoon van de dag linkt en dat ze daar dus wat tegen gedaan hebben. Jammer.