Wie blijft de sneeuwluipaard trouw?

Zijn er mensen die bewust (nog) niet overschakelen op Lion? En waarom?

Jazeker...

Zo'n beetje alle software die ik nodig heb voor m'n werk (audiobewerking) draait niet op Lion...
En daarnaast vind ik het wel belangrijk om op een bug vrij systeem te werken...

Ik denk veel mensen omdat er geen PPC programma's ondersteund worden.
en ook wachten op 10.7.1 zodat er al wat bugs zijn opgelost en dat het wat beter draait.
Of mensen die een paar functies echt niet kwijt kunnen.
En ook op programma updates wachten zodat hun geliefde prog. ook in lion werken.

Ik ben in ieder geval al WEL overgeschakeld maar ik wou even wat mogelijke redenen geven. :)

Ik heb de Golden Master een tijdje in VM Ware Fusion gedraaid (gelijk aan Paralels) en ben nu bezig om het even op een 2e partitie te installeren...
(trackpad werd niet goed ondersteund in Fusion)

Ik blijf snow leopard ook trouw maar dat ligt meer aan men geld haha.

Geld? Hahahaha. € 23,99.:grin:

Edit: ik draai nog Snow Leopard hier op 2 van de 2 machines. Morgen even iTunes tegoed halen, (nog geen tijd gehad, en lui geweest) en dan voorbereiden. (wat veel mensen niet doen en dan gek van staan kijken dat er iets niet werkt)

Dan 1 machine upgraden. De andere machine wordt binnen enkele weken vervangen, op de huidige is het dus onzin om nog te upgraden. Dan liever op een nieuwe machine, die kan dat beter hebben.

Edit2: als wel trouwens toch over taal aan het zeuren zijn: Wie blijft [b]het[/b] Sneeuw Luipaard trouw?

Ik heb zowel Leopard als SnowLeopard nog draaien. Ik heb nog niet iets over Lion gelezen waarbij ik dacht "dit moet ik hebben". Ik gebruik nu maar een klein deel van de mogelijkheden. Vandaar. Misschien komt dat nog.

Hier ook wegens audio bewerking

Dat gaat nog zeker een hele poos duren. Alle idioten :sarcastic: die Lion er gelijk opzetten en niet nadenken over de programma's die nog niet ondersteund worden, oude software die niet meer gaat werken, drivers die nog niet up-to-date zijn, enzovoort. En dan gaan lopen miauwen :wink: dat er vanalles niet meer werkt zoals voorheen. Hier blijft alles nog zeker een jaartje bij het oude. Ik ga geen risico lopen als er ook geld mee verdient moet worden.

[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wie-blijft-de-sneeuwluipaard-trouw#post-2261116 time=1311524349]
Edit2: als wel trouwens toch over taal aan het zeuren zijn: Wie blijft [b]het[/b] Sneeuw Luipaard trouw?[/quote] Nee hoor. Volgens het Groene Boekje is zowel [i]het[/i] als [i]de[/i] correct. En die spatie die jij toevoegt is al helemaal van de pot gerukt, want in het Nederlands schrijft men samenstellingen aaneen. Hottentottententententoonstelling, weet je wel? ;-)

Ik ben 15. Heb net men imac gekocht. Moet men ouders nog 60 euro terugbetalen. En ik heb geen pinpas dus men ouders moeten het kopen vandaar dat het zowieso niet kan. Anders gaan ze zeuren dat ik ze nog niet heb betaalt haha

Verder met het terughalen van schoolgeld; men = mijn, zowieso = sowieso, betaalt = betaald.
pinpas[b],[/b] kopen[b].[/b] haha[b].[/b]

Je vergeet imac=iMac :crazy: @raymon150 als je inderdaad net je iMac gekocht hebt dan kan het wel eens zo zijn dat je gratis Lion kan downloaden. Volgens mij ligt de grens op 6 juli ofzo. Zoek maar even op het forum of op de site van Apple. Kan je mooi voor die €23,99 een taalcursus bestellen! Vwo 4..... :sealed:

[quote=flatwound url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wie-blijft-de-sneeuwluipaard-trouw#post-2261124 time=1311525053][quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wie-blijft-de-sneeuwluipaard-trouw#post-2261116 time=1311524349]

Edit2: als wel trouwens toch over taal aan het zeuren zijn: Wie blijft [b]het[/b] Sneeuw Luipaard trouw?[/quote] Nee hoor. Volgens het Groene Boekje is zowel [i]het[/i] als [i]de[/i] correct. En die spatie die jij toevoegt is al helemaal van de pot gerukt, want in het Nederlands schrijft men samenstellingen aaneen. Hottentottententententoonstelling, weet je wel? ;-)[/quote]Hoe kom je daar nou weer aan?

Dat jij 'sneeuwluipaard' schrijft OK, maar het is wel een officiële naam, vertaald uit het Amerikaans. Dat het dier zelf Snow Leopard heet in het Engels, wil dit niet zeggen dat je het systeem van Apple ook zo maar Snow Leopard kan noemen, want dat laatste is een vastgelegde naam, niet een [i]be[/i]naming.

Dus dat jij het naar sneeuwluipaard vertaalt, wil niet zeggen dat je er niet het systeem van Apple mee wilt aanduiden.

Want dat duidt je aan met Snow Leopard. Als je dan Engels te moeilijk vindt ofzo, maak je er Sneeuw Luipaard van. Want we hebben het hier over een systeem, niet over een dier.

Weer moeilijk doen over taal, zucht? :-/

De luipaard is correct. Het luipaard kan maar etymologisch krijgt de luipaard de voorkeur.

Een merk/productnaam vertaal je beter niet vanuit de oorspronkelijke taal.
Net zoals je spreekt over een GameBoy en niet over een SpeelJongen, een PlayStation in plaats van een SpeelStation en een iPhone wordt geen iTelefoon. Geheel op die wijze gebruik je ook Snow Leopard en maak je er ook niet van De Sneeuwluipaard.

Maak er dan sneeuwpanter van, weet je gelijk dat het "de" is. Echt, waar gaat dit over?
Goed, ik stap nog niet over op de leeuw. Waarom heb ik al elders uitgelegd, maar het komt erop neer dat ik zolang gewacht heb met het upgraden van Logic 8, dat het nu echt te laat is om nog naar 9 over te stappen. 10 moet er toch een keer aankomen binnenkort. Sowieso vind ik het debiel dat Apple overstappers van Logic 6 naar 8 hetzelfde liet betalen als van Logic 7 naar 8.
Logic 8 werkt niet met Lion, Logic 9 wel.
[url=http://roaringapps.com/apps:table]Handige lijst[/url] met wat wel compatible is en wat nog niet.

Maken we er een Lui Sneeuwpaard van.:lol:

Ik wacht ook nog even, wil graag een schone installatie doen, en inmiddels zijn ze al bezig met 7.02! dus de bugs zal wel snel verholpen worden.

Waarom ik nog niet ben overgestapt op OS X Lion:

Redenen om WEL over te stappen,
Grote dingen:
- Stabiliteit van het OS staat voorop dus ga ik pas vanaf 10.7.3 /4 overstappen.
- (Nog) niet op een DVD schijf/installer USB stick OS'en heb ik het liefst fysiek ookal kost het wat meer.
- Voor school nodig en daarmee is het ook deels een productiemachine.
- Stap ik nu niet over dan moet het later wel i.v.m. compatibiliteit.

Redenen om NIET over te stappen,
Kleine dingen:
- Interface is veranderd op negatieve wijze (kleiner stoplicht - Sidebar icons anders etc)
- iOS elementen vind ik persoonlijk niet interessant/nodig
- Geen PPC ondersteuning meer voor Apps en andere Apps die wel universeel/Intel nog niet compatibel zijn

Andere dingen waarom niet,
- Bugs
- Accu gaat korter mee

Snow draait op 1 ssd en heb Lion op een andere SSD gisteren geïnstalleerd, gewoon uit nieuwsgierigheid.

moet eerlijk zeggen dat bijna alle software die ik draai als fotograaf, geen kuren vertoond en ben aangenaam verrast.
het enige wat niet draait bij mij is de Canon software EOS Utility [ zie andere topic ] en Eye-one Match [ beeldscherm kalibratie]

rest doet het allemaal prima; lightroom, ps, Dw, photo mechanic, etc.

tot zover dik tevreden