wie gebruikt er nog IE voor Mac (marktonderzoek) ?

naar aanleiding van een maken van een website voor een groot/breed/ruim doelpubliek deze vraag. Hoe meer antwoorden hoe beter !

Alvast bedankt !

[b:454c938ae3]UPDATE[/b:454c938ae3]: Om enige verwarring tegen te gaan, zeg ik nog hetvolgende erbij: uiteraard geldt deze poll [b:454c938ae3]enkel en alleen maar voor MAC gebruikers[/b:454c938ae3]. Dat het grootste deel (90%) van de virtuele surfers IE (6) voor PC gebruikt weet ik, het is enkel om na te gaan of bepaalde mensen, ik vermoed voornamelijk switchers dan, nog steeds vast houden aan die “leuke” blauwe E, vermits Internet Explorer nog tot voor kort (10.3) meegeleverd werd (ondanks het ruime aanbod van vele andere en betere browsers). breed/ruim publiek betreft hier de Belgische op-het-internet-surfende bevolking, vermits het over een site voor de overheid gaat. Helaas vind ik niet al te veel statistieken en wordt IE voor mac meestal bij de IE voor pc statistieken gezet; ben ik dus niet veel mee.

IE op mijn mac uhh dacht het niet :). Veel succes met je website alvast.

Wordt IE voor Mac morgen niet officieel gedumpt door Microsoft...

'k wis nie dada ook nog kon... :? IE op Mac => tweecilinder tweetakt in je BMW sleutelen? :evil:

IE op de Mac? Ga onmiddelijk je mond spoelen! :lol:

Alleen om internet sites te testen. Die moeten het immers overal goed in doen...

Maar je stelt je vraag bij Mac OSX dus wat wil je? Het leeuwendeel van de gebruikers wereldwijd werkt vanzelfsprekend met [b:fcca9c2352]Internet Exploder[/b:fcca9c2352].

[quote:7d26c1e66a="thijs_ganger"]Alleen om internet sites te testen. Die moeten het immers overal goed in doen...[/quote:7d26c1e66a] Niet in internet explorer op de Mac. Ik hou er echt geen rekening meer mee.

De meeste mensen vergeten dat IE een bij het OS meegeleverd accessoire is. Net als de asbak die je bij de aankoop van een bankstel kado krijgt: alleen een dwaas begint naar aanleiding daarvan met roken.

Zelfs in mijn windowstijd gebruikte ik IE enkel en alleen maar om updates bij MS op te halen. Ik ben opgegroeid met Netscape (online sinds ±1996) en toen die met versie 6 zo zaten te kloten, ben ik overgestapt naar Opera.

Ook nu nog ros ik op elke computer waar ik kom die blauwe e van het bureaublad af. IE wekt agressie op en je kunt er niet fatsoenlijk mee printen. Ook niet als je de bladzijde dwars legt. :x

Gewoon de w3c-standaard aanhouden, en niet teveel knappe kunstjes erin willen proppen. En test de website eens met een inbelverbinding (56k-modem). Nog lang niet iedereen heeft ADSL, maar niemand wil uren wachten totdat de boel eindelijk binnen is.

[quote:99b65a15d5="Kyokushinkai"]Niet in internet explorer op de Mac. Ik hou er echt geen rekening meer mee.[/quote:99b65a15d5] Dat is een duidelijke mening. Maar als je voor derden websites maakt kan je dat niet verkopen volgens mij. En zoveel moeite is het niet trouwens. Ik ondervind meer problemen met Opera dan met Explorer.

[quote:a187ece676="pietroman"]naar aanleiding van een maken van een website voor een groot/breed/ruim doelpubliek deze vraag. Hoe meer antwoorden hoe beter !

Alvast bedankt ![/quote:a187ece676]

Ik zou jou was deze vraag ook maar eens op een andere forum gaan stellen ik weet zeker als je deze vraag op een windows forum zet dat er heel veel in internet explorer zit.

Het is heel logisch dat er mensen zijn die met apple werken allemaal een hekel hebben aan IE

Dus een beetje raar om hier een onderzoek te doen of IE hier veel gebruikt wordt

De vraag is toch duidelijk: "wie gebruikt er nog IE [b:592e28c16b][u:592e28c16b]voor de Mac[/u:592e28c16b][/b:592e28c16b]? Zou een beetje gek zijn de vraag te gaan stellen op een Windows forum :P

Ik heb IE eraf gesmeten, zowel op MacOSX als op de twee “oudere” Appletjes die ik nog draaien heb onder 9.2 (daarop draai ik Netscape)

Ik niet, heb het zelfs nooit geinstalleerd gehad.

Eh... dennie... de vraag is wie er IE voor de Mac gebruikt. Dat IE op een Windows machine browser nummer 1 is heeft hier niets mee te maken.

De Mac versie van IE gedraagt zich anders dan de Windows versie… vandaar dat - indien het marktaandeel van Mac EI groot zou zijn - het goed is om te weten of je er rekening mee moet houden.

Het antwoord is inderdaad: nee. Het aantal IE gebruikers op de Mac is momenteel te verwaarlozen. Alleen Mac OS 9 die-hards zullen het nog wel wat vaker opstarten. Ik test nooit meer webprojecten in Mac IE. Enkel Safari, Firefox en Windows IE.

[quote:61dbbc01b4="error"]Eh... dennie... de vraag is wie er IE voor de Mac gebruikt. Dat IE op een Windows machine browser nummer 1 is heeft hier niets mee te maken. .[/quote:61dbbc01b4]

Dat zeg de titel wel maar als je zijn vraag verder leest haal ik er toch iets anders uit.
Hij vraag namelijk :
van een maken van een website voor een groot/breed/ruim doelpubliek deze vraag.

en aangezien er meer mensen zijn met windows dan met een mac is IE toch beter

Ik denk dat IE voor de Mac en IE voor Windows niet hetzelfde zijn. De eerste is een product waar Microsoft geen tijd en geld meer insteekt. Het product wordt niet meer doorontwikkelt omdat Apple haar eigen Safari standaard meelevert op hun computers. Testen en optimaliseren op/voor IE op de mac lijkt me compleet nutteloos. Het kleine kliekje die hier nog in werkt heeft mijns inziens pech.

IE voor de PC is verreweg de meest gebruikte browser ter wereld. Je kan het leuk vinden en je kan er om janken. Hoe dan ook, een site die niet of nauwelijks te bekijken is op IE voor Windows hoort niet op het internet te staan. Je blockt op die manier zeker 90% van alle internetters.
Lijkt me niet echt een handige zet.

volgens mij kan je beter aan pc gebruikers vragen of ze nog IE gebruiken, ik heb er toch heel wat overgehaald om firefox te gebruiken.

[quote:8f54a168e8="pietroman"]naar aanleiding van een maken van een website voor een groot/breed/ruim doelpubliek deze vraag. Hoe meer antwoorden hoe beter !

Alvast bedankt ![/quote:8f54a168e8]

Volgens mij is dit een poll met een lage voorspellende waarde. De antwoorden die hier gegeven worden zeggen namelijk niet zo heel veel over de daadwerkelijke bezoekers van je website.

Als je echt wilt weten hoeveel van je gebruikers IE/Mac gebruiken zal je naar de statistieken van je webserver moeten kijken, dat zegt veel meer.

Een browser bewust buitensluiten betekent dat je per definitie een groep gebruikers buiten spel zet, of dat er nu 1 of 1000 zijn. De vraag is of buitensluiten strookt met je intentie om een zo groot/breed/ruim publiek te bereiken.

Misschien moet je hier eens kijken:

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Ja. Als een site het niet doet in Safari, ook niet in Firefox, dan blijkt Internet Explorer nog altijd de ideale alles- eter. Ook op de mac onmisbaar. (hoewel steeds minder vaak nodig moet ik zeggen)

Maar die optie staat dan weer niet in de pol.

Ik gebruik altijd Safari en als een site niet goed werkt gebruik ik Firefox. IE heb ik nooit nodig, gelukkig :lol: