Wie gebruikt Mobileme i.c.m. Windows?

Ben erg benieuwd of er ook mensen hier op het forum zijn die MobileMe gebruiken i.c.m. Windows. Daarbij erg benieuwd of alles werkt zoals beloofd door Apple. Zoals contacten synchroniseren en iDisk. En welk mail programma gebruiken jullie? Ik begrijp dat mail via imap gaat, maar Outlook en imap is niet zo briljant.

Wat achtergrond info; naast mijn iMac, MacBook Pro en Mac Mini heb ik ook nog een Windows pc die voornamelijk zakelijk gebruikt wordt. Vandaar deze vraag…

Op Windows XP draait het heel goed, alleen de iDisk werkt via de browser en dat is best wat lastig om steeds in te loggen.

Ik gebruik MobileMe op mijn desktop (Vista Ultimate) en MacBook. In eerste instantie werkte het aardig naar behoren. Contacten en agenda's werden goed gesynced. Het enige probleem wat ik had was dat al deze dingen niet in de webversie werden bijgewerkt. Na een beetje prutsen kreeg ik het ook in de webversie te zien...gelukkig.

iDisk wordt in Windows niet zo geleverd als op de Mac. Er wordt niet een mooi icoontje in Explorer getoond ofzo. Wil je je iDisk wel benaderen moet je handmatig een weblocatie aangeven, wat ik erg slecht vind. Het zou mooi zijn als je, net als in OSX, gewoon snel en simpel je iDisk kan benaderen.

Mail moet je ook handmatig instellen via IMAP. Het zou beter zijn als MobileMe dit zelf doet en dat je dan gewoon kan aangeven in welke client hij dit moet instellen. Al met al werkt MobileMe in Windows gewoon goed (voor zover de service momenteel goed te noemen is) maar is het een stuk minder gebruikersvriendelijk dan in OSX. En ik vind, ondanks dat Internet Explorer een browser is die zich wat minder aan de standaarden houdt, MobileMe web ook gewoon goed moet werken in IE7. En niet dat je “soort van verplicht wordt” om Firefox of Safari te downloaden.