wie gebruikt virus scan ?

is iegenlijk niet nodig om een virus scanner te gebruiken (of toch wel ?)

wie gebruikt er een en wie niet , en hoeveel keer gebruik je hem ?

Virus- en spamfilter via provider aan staan. That's all.

ik heb een virus scan van .mac (mcafee) laat ik elke maand eens draajen voor de zekerheid maar heb nog nooit wat gevonden

Ik niet, vooralsnog overbodig :wink:

Niets. :apple:

Ik heb sinds vorige week Norton Antivirus. Ik had 3 geïnfecteerde bestanden, The file contains the macro or PC virus Trojan.ByteVerify

Oftewel: 3 Windows-virussen, die jou niets kunnen maken...

Aan het onderscheppen van die rommel ga ik dus geen kb van mijn schijf besteden…

[quote:efd7cba5a7="unSOUND"]Oftewel: 3 Windows-virussen, die jou niets kunnen maken...

Aan het onderscheppen van die rommel ga ik dus geen kb van mijn schijf besteden…[/quote:efd7cba5a7]

Tenzij je VPC en Microsoft Office gebruikt.

Ik gebruik het wel (CheckMail), maar weet dat ik het eigenlijk niet nodig heb. Maar ja, ik vind het wel leuk dat alles wat ik download en ontvang virusvrij is, bovendien test ik zo CheckMail, ClamXav, e.d. Verder gooit CheckMail alle Sober-troep direct in een andere folder zo heb ik niet iedere dag zo 6 van irritante emails in m'n Inbox staan. We hebben dan wel nog geen virussen, ik zie die rotzooi als Spam en daar hebben we wel last van. :D

[quote:77039b5d6e="sedikit"][quote:77039b5d6e="unSOUND"]Oftewel: 3 Windows-virussen, die jou niets kunnen maken...

Aan het onderscheppen van die rommel ga ik dus geen kb van mijn schijf besteden…[/quote:77039b5d6e]

Tenzij je VPC en Microsoft Office gebruikt.[/quote:77039b5d6e]

Ja hum… Dan zou mijn virtuele Windows een virus kunnen krijgen… Nou, dan gaat die virtuele Windows zo de realistische prullenbak in… héél simpel.

En Office ? We weten allemaal wat de bron van 95% van alle elende is, en diezelfde lui hebben ook Office gemaakt. Dus daar heb ik toch al bijster weing vertrouwen in… virus of niet, Office zuigt toch al.

Virus scan? Waar hep dat voor nodig? Ik heb VPC in "de realistische prullenbak" gekieperd en die heb ik, heel realistisch, leeggemaakt. Weg d'r mee, niet meer nodig! Geen virusscanner dus, maar ik heb twee uur geleden Wanadoo Antispam aangevraagd (eerste twee maanden gratis, daarna 95 cent per maand) en zo te zien werkt het.

mij niet gezien hoor, ik stuur toch geen flauwekul door naar anderen. zelfs de (overigens gratis) virusscan op email van xs4all heb ik niet aan staan.

Het enige virus dat ik ken is het griepvirus :lol: :P Nog nooit een virusscanner gebruikt en ben het ook niet van plan.

Met .mac heb ik ook Virex 7.5 en er is nix gevonden behalve een foutje b.v. één lettertje fout bij de teletext browser van Adriaan :)

Vier russen dat heb ik ooit al eens gezien,maar virussen op mijn mac nog nooit. Dus hier ook geen scanner.

Beste antispam is je email adres niet zomaar aan iedereen doorgeven.
Dus in voorkeuren van email staat op de plaats waar men email normaal staat: email@ domain.be.
Als ik een antwoord verwacht op een Mail heb ik een handtekening waarop staat:Deze mail kan alleen beantwoord worden door op deze link te klikken,met men echte email adres erbij.

op m'n maccie ook geen virus scanner, mij maakt het niet uit dat ik windowsvirussen verstuur en ontvang. die virussen kunnen mij toch niets doen en als m'n "pc-vrienden" er last van hebben dat ze dan een mac kopen .... :D en de windhozers zijn het toch al gewoon om uren te spenderen aan het verwijderen van virussen, eentje meer of minder zal niet veel uit maken zeker ...