Wie heeft er al een iPhoto foto album?

Binnenkort is er weer een nieuwe wereldburger in ons huishouden, en we twijfelen hard of we nou de meeste foto's gaan maken met behulp van de "good old Canon Spiegel Reflex-camera" en vervolgens lekker avonden achter elkaar knippen en plakken of digitaal fotograferen en vervolgens een iPhoto foto album bestellen.

Echter: Ik heb nog geen berichten gelezen/gezien over deze albums (behalve dat het kan). Heeft iemand al zo een album besteld en hoe ziet het eruit? Kwaliteit papier, kaft, etc? Misschien een paar foto’s van zo’n boek?

Kortom wie heeft er al zo’n album en is het al de moeite/geld waard?

Proficiat!

Wij moeten zelf nog zo’n 90 dagen wachten :lol:

Dat fotoalbum lijkt mij ook leuk, ik ben benieuwd naar de reacties!

Doe t idd lekker digitaal en laat albums (waar dan ook!) printen en maken. Mijn 2 kids zijn 5 en 7 jaar. Heb een kast vol kiekjes... los in een la! Tja, dat was nog t analoge tijdperk. :sealed:

Natuurlijk, dat doen we graag. Scheelt werk en tijd. Maar wat we willen weten is hoe de Apple-albums zijn geworden en of het de moeite waard is. Ik ben ook zeer benieuwd. Er zijn hier wat mensen die het gedaan hebben, zie [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1390]hier[/url]

[i:38f82801cd]Hmmm[/i:38f82801cd] het lijkt er dus op dat nog niemand zo'n album heeft ontvangen :(

Ik heb ook wat mensen een PB gestuurd om eens te vragen hoe het boek is geworden, en hoor alleen dat er hier en daar dingen fout gaan. Zit nu toch wel heel erg te twijfelen, digitaal of analoog. En het is nog maar kort dag.

Onlangs wat digitale foto-afdrukken laten maken vanuitiPhoto, vond ze eigenlijk wel heel erg mooi (en dat voor een “simpele” Canon Powershot A300).

oh ja, moet al mijn batterijen nog opladen…

Die iPhoto fotoboeken zijn vast wel mooi, voor die prijs. Maar ik vind zelf die prijs nogal aan de hoge kant. Is het geen optie om wel digitaal te fotograferen (altijd handig om ze digitaal te hebben!), en de foto's dan door de HEMA, AH, MediaMarkt, Kruidvat, of welke afdruk-aanbieder dan ook te laten printen? wordt beter dan wanneer je het zelf doet, en is behoorlijk betaalbaar. Die foto's plak je dan weer in een album, zoals je ook met je analoge foto's zou doen.

Toch wil ik hier een paar opmerkingen maken over het digitaal fotograferen. Probeer altijd je foto's te trekken in de beste resolutie! Liefst in RAW (als dat kan) of in Tiff, dit heeft alles te maken met de kwaliteid van je foto's! Want je mag 1 ding niet vergeten, elke foto is uniek die trek je niet een 2de keer. En zeker als je foto's gaat trekken van je pasgeborene. Want het zou toch spijtig zijn als je ooit eens een prachtige foto hebt getrokken en je zou er een vergroting van willen maken, dat je dan tot de conclusie moet komen dat de kwaliteid om bij te huilen is!

Dit probleem heb je niet bij analoge fotografie, omdat daar je origineel je negatief is, en als je foto scherp was zal je steeds een aanvaardbare vergroting kunnen maken! 8)