Wie heeft er al OSX geïnstalleerd op externe HD ?

Wie heeft er al OSX (Panther) geïnstalleerd op een externe firewire HD ? En op welk type schijf was dat dan ?

Ik wil dit ook doen op een Maxtor maar heb er problemen mee… :frowning:

Welke versie van het Mac OS wil je hebben? Zowel Panther Server als Panther als Tiger draaien allemaal op een externe 40 GB Porche HD van LaCie.

Welliswaar geen snelheidsmonsters, maar het werkt wel.

Wat zijn de problemen die je ondervind? Wellicht dat er dan gerichter naar een oplossing kan worden gezocht.

8)

Installeren lukt mij ook niet op de externe Maxtor FW hd. Een copie maken met carbon copy cloner gaat echter prima en kan daar dan ook van opstarten.

Ik wil Panther installeren op een Maxtor 250 GB en deze nadien als opstartschijf gebruiken. Heb geprobeerd te installeren vanaf 3 verschillende Mac's maar lukt mij niet (kan Maxtor niet als doelvolume selecteren).

Hoe kan ik dan alsnog een “clean” install uitvoeren op de Maxtor ?

Ik heb een externe LaCie 80 Gb schijf, verdeeld in 3 partities en heb op de tweede partitie Jaguar geïnstalleerd (omdat mijn scanner niet wou werken onder Panther). Draait als een zonnetje, via Systeemvoorkeuren, Opstartschijf even de andere schijf aanklikken, herstarten en draaien maar. Gaat misschien iets langzamer dan via de interne schijf maar verder geen problemen. Is jou schijf wel in een structuur geformateerd waar OS X mee uit de voeten kan? (MacOS X Extended (journaled) voor 10.3??)

Veel succes!

Groet,
Job

[quote:d2a3f973b2]Is jou schijf wel in een structuur geformateerd waar OS X mee uit de voeten kan? (MacOS X Extended (journaled) voor 10.3??) [/quote:d2a3f973b2]

De schijf is geformateerd onder OS9 als “MAC OS uitgebreid”.
Hoe kan ik die op een andere manier formateren ?

Via het schijfhulpprogramma, dat staat in de map Hulpprogramma's die weer in de map Programma's staat. Vergeet niet voordat je dit doet de belangrijke dingen van je schijf te back-uppen want alles wat er op je schijf staat is weg na het opnieuw formateren.

Succes,

Groet,
Job

Op een LaCie 250 GB ext heb ik geen problemen ondervonden bij het installeren van 10.3.

k heb een lacie 250 d2 ,

deze gebruik ik naast mijn powerbook, nu is mijn vraag als ik een spelletje speel
is het dan verstandig om dit via de externe hardeschijf te doen? In verband met de
snelheid?

gebruik firewirfe 400 en is een 7200rmp, en de powerbook is een 4200rmp.

Jurriaan

Op een LaCie Pocketdrive van 60 GB loopt hij prima: vanaf hier draai ik Diskwarrior en zo...

Op mijn LaCie is inderdaad Panther geïnstalleerd. Handig, want hij is vrij onbewerkt (alleen de Cronscripts draaien erdoor wat ik niet kan tegenhouden) en eventueel zou ik dit besturingssysteem kunnen gebruiken om m.b.v. Carbon Copy Cloner of Silverkeeper een schone installatie op de HD te maken.

Tevens kan ik vanuit de externe harde schijf de Disc Utility op de HD loslaten.