Wie heeft er een PB besteld?

Wie heeft er na de bekendmaking van de nieuwe PB's eentje besteld? Zo ja, welke en wat heeft men tegen je gezegd over de levertijd?

Ik heb zelf vorige week donderdag een 15" met superdrive besteld, zou 1,5 week (8 werkdagen) gaan duren.

Ik heb ook een 15,2" 1,25 Ghz met snellere HD en 1 i.p.v. 2 -512 mb module besteld... Het is een andere dan normaal dus het gaat een week of 3 duren...

Ik wacht met smart…

Ik kan ookal bijna niet meer wachten... :P

Ook besteld. Een uurtje of 3 na de keynote. Geen levertijd gezegd, maar als hij er is zal ik het gelijk melden

Update:
De leverdatum voor de mijne (1.25 ghz zonder superdrive, dus built to order): midden oktober plus of min een weekje

15" 1.25Ghz met standaard config behalve superdrive ( DVD-R voor 200nogwat euro is btje magertjes, voor 150 euro koop je een NEC-1300A die DVD+/-R doet ), levertijd +/- 2 weken.....

[quote:33a81b2b93="Thijs"]15" 1.25Ghz met standaard config behalve superdrive ( DVD-R voor 200nogwat euro is btje magertjes, voor 150 euro koop je een NEC-1300A die DVD+/-R doet ), levertijd +/- 2 weken.....[/quote:33a81b2b93]

maar kom je dan niet in de problemen met eventueel idvd,toast?

Het enigste wat ik zou willen branden op een dvd aan films zijn gewoon gewarezde DVD-R's. Die zijn volop en goed te krijgen en daarvoor is het handig. Ik ben niet zon filmhobbyist die met iDVD aan de slag gaat :), wat ik bedoelde is dat ik voor wat minder geld ook wel een dvd+/-r in een andere machine kan duwen :)

Ik heb de dag na de keynote twee 12" PBs besteld, en volgens het bevestigingsmailtje zou hij deze vrijdag verzonden moeten worden. De orderstatus is nu 'being assembled'.

ik heb wederom een 17" besteld. (hoera, m'n 10e nieuwe Powerbook!) hik alleen wel erg aan tegen de prijs voor 1GB werkgeheugen sodimm's aan. dus nu nog even met 1024MB. (512 x 2.) zit, als alles klopt, in de 'batch' die volgende week bij de leverancier aankomt.

beammeup

Had een 12" bij de Applestore in bestelling staan (direct na de Keynote) ter vervanging van mijn oude 12" waar iemand op is gaan staan (geen goed idee: resultaat is een banaanvormige powerbook die een volledig eigen leven gaat leiden... ;-)), maar uiteraard werd de levering weer eens uitgesteld...

Was afgelopen woensdag met een vriend (geen appelaar, maar wilde die Macjes wel eens van dichtbij bekijken) bij MacHouse, waar net via Apple 16 eenmalig gebruikte demomodellen van het oude 17" model bleken te zijn binnengekomen, die weg mochten voor €2399,- …

Beetje korting, wat extra RAM en een levensgevaarlijk autritje later…

[quote:a42e46e797="HenkHaas"]Had een 12" bij de Applestore in bestelling staan (direct na de Keynote) ter vervanging van mijn oude 12" waar iemand op is gaan staan (geen goed idee: resultaat is een banaanvormige powerbook die een volledig eigen leven gaat leiden... ;-)), maar uiteraard werd de levering weer eens uitgesteld...

Was afgelopen woensdag met een vriend (geen appelaar, maar wilde die Macjes wel eens van dichtbij bekijken) bij MacHouse, waar net via Apple 16 eenmalig gebruikte demomodellen van het oude 17" model bleken te zijn binnengekomen, die weg mochten voor €2399,- …

Beetje korting, wat extra RAM en een levensgevaarlijk autritje later…[/quote:a42e46e797]

Da’s mooi spul, zeker voor dat geld :slight_smile: . Die foto lijkt me een mooie aanwinst voor de Foto Galerij.

ik ga die van mij maandag bestellen,...

1,25 Ghz zonder superdrive en met een 60GB HD,… en 768MB ram maar dan! levertijd 2 weken… :smiley: ik kan niet wachten!

ik heb zonder superdrive gekozen omdat ik een interne superdrive voor mijn G4 ga kopen,… en de combodrive brand cd’s veel sneller! 24x ipv 8x (of 12x) dus hij is iig 2x zo snel met branden als een superdrive!
en ik heb ook een 60GB HD gekozen omdat ik thuis al genoeg HD’s heb,… en onderweg heb ik toch geen 80 nodig!

:D:D

Ik zit nog steeds te twijfelen.... :?

Ik wil in ieder geval een 15" 1,25, en het wordt dan ook weer mijn enige pc.
Ik zit te twijfelen tussen 1GB geheugen in een dimm of in 2 x 512 MB, ivm latere uitbreiding.
En welke harde schijf ik moet nemen. Ik wil in ieder geval 80GB, maar of het nou 5400 rpm (lekker snel, en niet allen voor videobewerking, want ook als er iets op de haarde schijf gezocht word is het sneller…), of de 4200 rpm (die minder heet zou worden en minder energie verbruiken).

Ik zit lichtelijk tussen een combo- en een superdrive te twijfelen, maar daar kom ik zelf wel uit.
Voor de rest ben ik over ieder goed argument betreffende mijn andere twee punten dankbaar. :slight_smile:

[quote:66f02d60c6="macsterretje"]Ik zit te twijfelen tussen 1GB geheugen in een dimm of in 2 x 512 MB, ivm latere uitbreiding. En welke harde schijf ik moet nemen. Ik zit lichtelijk tussen een combo- en een superdrive te twijfelen, [/quote:66f02d60c6]

nou je gaf het net al aan,… 1GB in een module is makkelijk uit te breiden, maar gebruik je hem zo proffesioneel dat je meer dan 1GB nodig hebt?
en datzelfde geld voor de HD,… als je wil gaan videobewerken, koop dan een LaCie firewireschijf met 7200 RPM dat is een stuk sneller dan 5400,…
en het vreet gewoon meer stroom.

ook iets wat je over de combo en de superdrive moet weten:
de combo brandt cd’s op 24x en de superdrive op 8x of op 12x,… dat is voor mij genoeg reden om een combo te nemen,… veel dvd’s zal ik toch niet branden en voor rond de 200 euro kan je zelf een super DVD brander (+en-) inelkaarzetten (in een extern kastje) en dan ben je:
1] goedkoper uit.
2] kan je sneller cd’s branden
3] kan je ook + branden
4] en je kan ook sneller DVD’s branden (4x ipv 2x)

[quote:d6c92c22a7="HS-L"] 1,25 Ghz zonder superdrive en met een 60GB HD,.. en 768MB ram maar dan! levertijd 2 weken.. :D ik kan niet wachten! [/quote:d6c92c22a7]

Shipping days is inmiddels van 4-6 dagen naar 10-15 werkdagen gegaan :frowning: Apple kennende zal het dan wel een maand duren :stuck_out_tongue: Owja macsterretje, 1 en 2GB machines hebben een levertijd van 4-6 weken… Ik zou het gewoon later lekker los kopen ergens, stukken goedkoper…

Ja, maar ik toch tenminste tot 24 oktober wachten.

Ik hoop namelijk stiekum dat die dan misschien standaard met Panther geleverd wordt. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
Dus het geheugen is niet zo het probleem…

maar waarom zou je nu bij wijze van spreken 600 euro betalen per 1GB module terwijl ze over een paar maanden 250 kosten bij de mycom.. en waar heb je ingodsnaam 2GB geheugen voor nodig als je hem niet proffesioneel gebruikt? voor internetten en een beetje met grafische en video programma's spelen heb je meer dan genoeg aan 512 of 768MB,.. vandaar mijn vraag,.. gebruik je hem proffesioneel? want als je meer ram hebt dan je nodig hebt dan merk je er niks aan, en het zou zonde zijn als je dan ik weet niet hoeveel geld het betaald en dat je dan alleen maar kan opscheppen dat het erinzit,.. of ligt dit aan mij?

Har

hè, laat hem toch lekker, hij gaat er onder andere voor zorgen dat die 1GB geheugens wat sneller goedkoop zullen worden. :innocent: heb zelf ook in dubio gestaan, maar er gaan, in de 17" 1,33GhZ die ik morgen hoop te krijgen, toch echt 2 strips in van 512MB. (dus +512MB, standaard zit er 1 van 512MB in.) voor die 2 strips heb je ruim een halve G5,... is dat dan niet nog net iets slimmer?!

beammeup

:mrgreen:

[quote:4369fc6f9f="beammeup"]hè, laat hem toch lekker, hij gaat er onder andere voor zorgen dat die 1GB geheugens wat sneller goedkoop zullen worden. :innocent:[/quote:4369fc6f9f] haar, zij

ok je hebt gelijk! :sealed:

ik heb hem vandaag besteld (goodygoody) en de eerste levering was al helemaal uitverkocht, maar de volgende batch komt eind volgende week!

Config: 1Ghz 15", 256Mb CDrw