wie heeft er ervaring met pb 1,25 ghz

Ik heb de powerbook 1,25 ghz 15''inch besteld bij htr in schiedam. En ga die zaterdag halen Maar heeft iemand ervaring met dit model in verband met problemen met scherm of wat anders. Dit model is uit sep 2003 maar is wel nieuw. Ervaringen die ik heb gelezen op het internet zijn heel wisselend. De ene heeft geen enkel probleem de ander weer wel maar dit is allemaal op amerikaanse site's. Maar wie heeft er nu echt problemen in ons kouwe kikkerlandje. Kijk nu kan ik nog van model veranderen of niet natuurlijk. Het prijsverschil in snelheid met een 1,33 ghz was me net te groot en de verschillen zijn te verwaarlozen.

Ik heb dezelfde Powerbook, model sep 2003 inderdaad. En die is net terug van de 'garage' omdat het scherm de beruchte witte vlekken begon te vertonen en vervangen moest worden. Volgens mij heeft die hele eerste serie hetzelfde probleem. Als ik jou was zou ik een PB uit de nieuwste serie nemen: die hebben een andere schermconstructie.

:slight_smile:

8)

Nee dit model is geintroduceerd in sep 2003. En jouw model is waarschijnlijk dezelfde. De laatste upgrade van een pb is geloof ik van april 2004. Jij hebt dus geen problemen.

[quote:0a05ee58de="eric mels"]Ik heb namelijk precies dezelfde PB, maar dan gekocht in november 2003, en daarmee is nix aan de hand![/quote:0a05ee58de]

Houwen zo. Het betreft vziw met name de productiemodellen van de eerste weken. Ik ken twee anderen die zo’n ding tegelijk met mij gekocht hebben (eind september), en ook die zijn inmiddels gerepareerd. Met wat ik nú weet, zou ik die Powerbook van de eerste serie in elk geval niet meer aanschaffen.

[quote:8aeee59d19="tasso"]Dit model is uit sep 2003 maar is wel nieuw. [/quote:8aeee59d19] Ikke nie begrijpe. Is het een demomodel dan? We zijn inmiddels een revisie verder, dus die kan niet nieuw zijn.

Ikke nie begrijpe. Is het een demomodel dan? We zijn inmiddels een revisie verder, dus die kan niet nieuw zijn.[/quote]

Nee maar ze hebben nog oudere modellen in voorraad.
Ze worden nog heel veel verkocht, ook nog bij de macosx shop.

Ik heb zelf een PB 1.25 GHz en die staat op dit moment bij Apple ter reparatie i.v.m. het welbekende Uneven Illumination probleem. De allereerste hadden last van de witte plekke zegmaar. Lijken net allemaal witte blokken in een patroon in het scherm.

De rest van de 1.25 GHz Powerbooks kunnen ook last hebben van het probleem wat ik heb. Kijk maar eens op het support forum van Apple zelf.

Yup, same here ... besteld in september, en onlangs binnengebracht omdat er ook witte vlekken verschenen ... is intussen hersteld en krijg nu wel af en toe de indruk dat er iets scheelt als m'n scherm helemaal gevuld is met zwarte pixels ... mss nog eens terug naar laten kijken :s

Ik geloof als ik het zo lees, dat ik toch mijn bestelling om kan zetten in een nieuwere pb 1,33 ghz. Dan ben ik hoop ik het witte punten probleem kwijt. Maar ik geloof dat ik er geen superdrive bij neem, omdat die geen -/+ en dvd-rw kan branden. Of is dat bij dit model veranderd. Ik denk dat ik met een externe brander toch iets beter af ben. Ook al kan je dan idvd niet gebruiken. Bedankt voor jullie reakties.

[quote:fcb1ce0584="tasso"] Maar ik geloof dat ik er geen superdrive bij neem, omdat die geen -/+ en dvd-rw kan branden. [/quote:fcb1ce0584]

dvd-rw kan-ie wel, dvd+ niet