Wie heeft er wel eens een virus gehad?

Ik heb een mac.com-account, en als cadeautje mag ik nu Virex 7.2 downloaden. Ik werk nu zo'n 12 jaar met de mac, en pas 1x heb ik een (onschuldig) virus op mijn mac gehad. Nu vraag ik mij af:

[list:a013a5feee]Heeft een van jullie ooit (zware) problemen met virussen gehad?
Heeft het installeren van een anti-virus programma wel zin? (is het niet slechts een vertragende factor op je computer?
Heeft iemand al ervaringen met Virex 7.2?[/list:u:a013a5feee]

Ik heb nog nooit een virus gehad, maar ik geloof dat Virex ook scant op windows virussen of zo, ik installeer het wel een keer als er echt een Mac OSX virus komt.

Een WAT??? :D:D:D tsja, een griepvirus eens in de zoveel tijd maar op mijn mac....kan dat?! Wel leuk om te horen: 12 jaar op een mac en 1x een onschuldig virus gehad :mrgreen:

Nog nooit!! Wel soms te horen gekregen van Norton Disk Doctor dat er sommige kleine dingetjes fout waren......maar dat is geen virus.

Dennis

ik ook nooit :-D

Ik wel een paar keer tijdens het System 7 tijdperk, maar nooit serieus problemen mee gehad. Dat waren heel brave virussen, vergeleken met de formatterende vrienden ervan op het Wintel-platform.

Zo'n 4 a 5 jaar geleden ging het Worm virus rond, hebben we toen een Wormscanner voor aangeschaft. Virus uiteindelijk nooit binnengekregen :D

Misschien naief, maar ik heb 'm er ook niet (meer) op staan. Viel me sowieso al op dat 'ie maar eens in de maand een kleine update krijgt tegen iedere week een flinke op de Wintendo versie...

Kortom, ik neem het risico maar en gebruik geen virusscanner. Ik ben inderdaad van mening dat het flink de computer kan vertragen.

Dat is idd de reden dat ik ook geen virusscanner heb. In mijn vriendenkring wordt er wel eens gepraat over virussen en dan kijken ze verbaasd om het feit dat ik NOG steeds geen virusscanner heb geinstalleerd. Ach, ik denk: is dat nou nodig. Nee, het werkt vertragend en in de OS9 tijdperk wilde het wel eens vastlopen.

Moet je eens een op een school proberen. Alle macjes en alle stageplekken waren besmet. Autostartworm en DBF of zoiets. Erg vervelend en uiteindelijk alle macjes erg traag. Was in de OS 8 tijd ('98-'99). Elke mac moest schoon anders besmette die weer andere macjes door de zipdrives van studenten. :cry: Nu al tijdje rustig. Maar ik draai hier op het reclamebureau wel antivirus software. Je weet nooit of een grapjas een FreeBSD of UNIX virus maakt en wat er dan gebeurd. :wink:

mijn vriendjes zijn ook vrij van dit soort (vertragende) software.

maar het zal een keer gebeuren dat een virus ons machientje binnensluipt! Dat neem ik dan maar voor lief.

Ik heb onder systeem 9 al jaren 'last' van '666' in de extensiemap.

Ik weet niet wat het is, wat het doet en waar het vandaan komt, maar weggooien helpt niet. ‘666’ blijft terugkomen.

Ik heb wel eens gehoord dat deze meekomt met het programma ‘SerialSurfer’ (oei, een beetje illegaal programma).

Het is me overigens nooit opgevallen dat dit ‘virus’ iets doet.

In 3,5 jaar tijd geen virussen, alleen 2 keer bugbear.... :wink: Alleen pikte VirusBarrier X die er perfect uit!

[quote:912e1eaa50="KarelWillem"]Ik heb onder systeem 9 al jaren 'last' van '666' in de extensiemap.

Ik weet niet wat het is, wat het doet en waar het vandaan komt, maar weggooien helpt niet. ‘666’ blijft terugkomen.

Ik heb wel eens gehoord dat deze meekomt met het programma ‘SerialSurfer’ (oei, een beetje illegaal programma).

Het is me overigens nooit opgevallen dat dit ‘virus’ iets doet.[/quote:912e1eaa50]

slik…dit toch maar eens even goed lezen:

http://vil.nai.com/vil/content/v_99884.htm

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/macsevendusta.html

http://216.239.57.100/search?q=cache:MPyUXuZEUhwC:www.wooster.edu/technology/
documentation/666virus.pdf+666+extension+mac&hl=en&ie=UTF-8

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/mac-sevendust.html

Een virusscanner lijkt mij nuttig alleen al om het onze Windowsgebruikende vrienden niet nóg moeilijker te maken. Mac OS is weliwaar immuun voor Windows-viri maar kan ze wel via e-mailbijlages en andere gedeelde software rondstrooien.

is er trouwens al een x virus gesignaleerd??

Volgens mij niet! 8)

[quote:976a5d7f9f="KarelWillem"]Ik heb wel eens gehoord dat deze meekomt met het programma 'SerialSurfer' (oei, een beetje illegaal programma).[/quote:976a5d7f9f]

En volgens mij ook al een tijdje dood. :slight_smile:

[quote:a581a9e1a3="Jan-Willem"]is er trouwens al een x virus gesignaleerd??[/quote:a581a9e1a3]

Ja, is vooral bekend onder de naam Office X. :stuck_out_tongue: Schijnt ook iets als “Internet Exploder” van dezelfde maker te zijn. :sealed:

[quote:3b5b28964a="iRuben"][quote:3b5b28964a="Jan-Willem"]is er trouwens al een x virus gesignaleerd??[/quote:3b5b28964a]

Ja, is vooral bekend onder de naam Office X. :stuck_out_tongue: Schijnt ook iets als “Internet Exploder” van dezelfde maker te zijn. :sealed:[/quote:3b5b28964a]

Ja had ik ook iets van gehoord:
symptonen: stress, alles doet niet wat je wil, crashen