Wie heeft ervaring met dig. tv van KPN?

Via XS4ALL kan ik dig. televisie van KPN aanschaffen. Lijkt me interresant maar zou graag wat reacties horen of ik hier goed aan doe en is het mogelijk om het ook op m'n iMac G5 aan te sluiten. Ik heb nu kabel van UPC (dus zonder Eurosport) en dat kost me het dubbele. Wie heeft er ervaring mee?

Goeie vraag, ben ook geïntresseerd in de digitale tv van KPN, de helft van wat ik aan K*T Casema betaal.

Ik heb een tijdje digitenne van kpn gehad. Maar ik vind het helemaal niks. Hij valt soms uit, terwel ik toch echt redelijk in de randstad woon. En de qwalitijd vind ik echt niet hoger dan gewoon kebel tv. En voor de tv dan zit je altijd met 2 afstandsbediningen. Me vader wil nu digitenne rechtstreeks op de computer aansluiten om opnamens mee te maken via tv kaart op de harddisk. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Digitale TV van KPN is kwalitatief matig. Op zich aardig, maar je ziet wel regelmatig een blokkerig effect, vooral in de donkere partijen. En per zender is er ook veel kwaliteitsverschil. Nederland 2 is bijvoorbeeld haarscherp en RTL 4 weer heel wazig. Ook zit er veel storing en onderbreking in het signaal. Daar komt echter vandaag een KPN monteur voor langs, dus hopelijk zijn deze problemen dan verholpen. Ik denk dat de digitale TV nog wat kinderziektes heeft.

Ik weet niet of je het kunt aansluiten op je Mac. Want je hebt per TV of video een aparte tuner nodig voor het tv signaal.

Ik gebruik het, maar met enigszins gemengde gevoelens.

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • programma-info
  • on-screen programmagids
  • zappen gaat niet echt lekker, duurt vrij lang voordat je beeld hebt
  • erg gevoelig voor andere electro, voorbijrijdende brommers, etc.
  • regelmatig ‘mozaïekvorming’ (blokjes in beeld)
  • antenne kun je niet zomaar overal neerzetten en moet je goed ‘richten’
  • video opnemen via twin-viewer niet echt handig: 2 x programmeren, 1x in viewer, 1x in video
  • automatische breedbeeld-herkenning werkt niet (althans niet op mijn Philips tv)

Nogal wat minpuntjes dus…

Dit zijn dan nog maar een paar reacties, maar als ik het zo lees, is het dus nog lang niet uit de kinderschoenen en valt er een hoop aan te verbeteren. Jammer.

Bedankt voor de reacties. Bij twijfel niet inhalen dus ik bekijk het nog maar even.

Ik gebruik nu KPN digitale TV zo'n twee maanden en ik ben op zich erg tevreden. Ik woon in Amsterdam en de ontvangst is gewoon goed. Ik heb pas 1 keer wat storingen gehad die misschien zo'n 10 minuten duurden. Ik heb ook geen problemen met dubbele afstandsbedieningen, richten van antenne en andere zaken die ik hier gezien heb.

Ik heb wel last van de volgende twee minpuntjes:

• zappen is traag en soms heb je het gevoel dat je snel buiten het bereik van de TV tuner bent
  • geluid sterkte verandert soms automatisch, wordt met name steeds harder. Ook is de geluidssterkte niet gelijk tussen de zenders. Dus tijdens het zappen kan het gebeuren dat je van een zender het geluid bijna niet kunt horen, om je vervolgens op de volgende zender kapot te schrikken vanwege het superharde geluid.

My 2 cents…

Je kan ook een schotel nemen, het is even een paar honderd euro aftikken, maar dan ben je klaar.

Voor 1,67 per maand bij Canal Digitaal honderden TV- en radiozenders, perfect beeld en geluid.

Als je geld genoeg hebt kun je er natuurlijk ook nog een EyeTV van Elgato bijkopen, digitaal beeld van de satelliet digitaal opnemen op je Mac!

Heb nu ongeveer een jaar digitenne, nog nooit langdurige storing gehad. Dat was met de kabel van Casema wel anders, ik moet er wel bijzeggen dat de kabel hier ter plekke bijzonder brak is. (klein dorp, geen digitaal signaal mogelijk) Wel af en toe de blokjes idd, ik denk dat als ik daar van af wil de binnen antenne voor een buitenantenne moet omruilen. Ik neem wel 's wat op met de Alchemy TV card en dat gaat geweldig, ondanks dat het via een analoge omweg gaat.

Wanneer KPN Tv je niet bevalt mag je het terugbrengen. Ik weet niet of die actie van XS4ALL daarbij hoort, maar lijkt me wel. Ik zal dat vanmiddag (werk bij Primafoon, buiten dekking dus nog weinig info voor ons) even nakijken. We mogen hierin erg coulant zijn.

lijkt mij dus: gewoon proberen of het bevalt! Ze hebben trouwens voor een schappelijke prijs buitenantennes in het assortiment! Wellicht dat het bereik dan beter is.

Aljo

Een schotel is idd ook wel mooi spul, we hebben er hier ook een want we wonen in Munich en met alleen die Duitse zenders zou ik het niet overleven. 4 Koppen yodat ik kan kijken en met mn tvkaart toch programmas op kan nemen... Gaat fantastisch... Het is wel een beetje duurder maar het werkt altijd, geen storingen, schitterend beeld en geluid. Veel succes met je keuze...

Aljo, bedankt voor je tip! Als KPN inderdaad zo coulant is dat je het eventueel mag terugbrengen dan heb ik ook weinig te verliezen. Als je nog wat info hebt...alvast bedankt.

Ik zou eerst eens goed informeren naar de 'try and buy'-voorwaarden van KPN... wat zijn de addertjes?

Een maat van mij heeft het gehad. NU niet meer :evil: :D (dat zegt dus genoeg)

ongeveer een half jaar later,..

zijn er al positievere geluiden?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ooit digitenne gehad (voordat kpn dat overnam) en dat stoorde nogal met andere electronica.

Van dichtbij digitale tv meegemaakt en zodra ik een grotere tv heb ga ik dat zeker ook doen! Echt supermooi beeld, heel scherp en de kleuren zijn ook veel beter. En wel fijn dat je zelf kan kiezen welke kanalen je wilt hebben. En van storingen slechts 1x wat gemerkt, omdat ze toen de kanalen gingen verwisselen oid. Ik ben om! :D

Anna en ik hebben digitale TV van KPN...

Een aantal zenders zijn qua beeld beter dan kabel, de rest is gelijk. Nu hebben wij ook goede ontvangst, want de antenne staat op het balkon, en we wonen 5 hoog… Ik heb een tweede ontvanger gekocht, en deze staat aan de Mac gekoppeld, ideaal.

Voor ons is het een hele verbetering geweest, wij hadden TV van UPC, en die verhoogden het bedrag elk jaar met 20 euro, en in ruil daarvoor haalden ze elk jaar 2 goede zenders uit het pakket, en kreeg je een Turks kanaal of een Tell Sell kanaal voor terug. Niet echt een leuke maatschappij dus.

zolang de bbc 1 en 2 er niet op worden uitgezonden ga ik nog niet over, ik kijk er vaak naar en zou he missen. ik heb ook in de slaapkamer een tv en dan moet ik 2 decoders kopen.

daan.