Wie heeft ervaring met een iSight?

Ik denk na over de aanschaf van een iSight, maar is best wel een smak geld. Wie heeft er ervaring mee. Dat het goed werkt met iChatAV wil ik geloven, maar bijvoorbeeld met Yahoo messenger? En in principe zou je de iSight ook op een windows PC met firewire kaart moeten kunnen aansluiten. Weet iemand hier iets meer van. Ik heb wel een beetje zitten googelen maar echt veel wijzer werd ik er niet van. Dus wie weet er iets meer over? Als goedkoper alternatief zat ik te denken aan een logitech usb-cam, die tegenwoordig ook drivers heeft voor OSX en kost een derde van een iSight..(die is natuurlijk wel veeeeelll mooier, maar het blijft maar een hobby he).

Ik ben in het bezit van een isight, zoals je van apple mag verwachten is het weer een top stukje vernuft. werkt prima met ichat av, af en toe wil het geuid bij een video gesprek wel eens gaan echoën, met het gebruik van een koptelefoon ben je daarvan af maar das natuurlijk een minder fraaie oplossing. Ik gebruik hem daarnast met evocam voor een webcam, dat is een perfecte combinatie, heel wat beter dan zijn voorganger, een usb cam van logitech. helaas is de isight (nog) niet te gebruiken met imovie, maar wat niet is kan mischien nog komen.

Ik heb hem nog niet aan een pc gehangen, de vraag is natuurlijk wat voor driver zou je dan moeten pakken.

al met al een goed ding, werkt zonder mukken en is weer eens echt plug en play.

Ik gebruik de iSight met iChatAV en met iVisit. Geen problemen mee.

Ik heb mijn iSight binnen en hij werkt perfect. Ook met windows XP trouwens en MSN 6.0. Windows herkent 'm als een apple iSight, firewire 1394 device. Drivers downloaden is niet nodig, het werkt meteen. Alleen wil windows dat ik er een CD met software instop om te installeren. maar na een keer of 4 annuleren houdt dat tenminste op. Dus de windows gebruikers kunnen nu ook een echt mooie webcam kopen. Overigens staat ie gewoon aan mijn powerbook.

Hij heeft een voordeel technisch gezien: hij is autofocus en dat hebben maar weinig anderen. De beeldkwaliteit is goed maar niet dat wat ik had verwacht.

En dan wel voor een niet kinderachtige prijs.Dus eigenlijk te duur.
Maar ja als je freak bent van vormgeving dan kan je niet anders… :stuck_out_tongue:

Ik zie alles in spiegelbeeld heel raar! jullie ook?

Dat hoort zo. In iChatAV wordt jouw eigen beeld gespiegeld. Zodat je ziet hoe de ander jou ziet.

Richt je de iSight toch op een spiegel!! :lol:

[quote:7d8b193db0="macpro"]Dat hoort zo. In iChatAV wordt jouw eigen beeld gespiegeld. Zodat je ziet hoe de ander jou ziet.[/quote:7d8b193db0]

Wat een onzin! Zo ziet de ander mij helemaal niet! Het beeld hoort helemaal niet gespiegeld te worden, heeft iemand hier en oplossing voor?

Gespiegeld? Nietes. Op het scherm zie je het beeld dat uit de camera komt. Mensen zijn zo vertrouwd met hun spiegelbeeld dat ze van zichzelf schrikken wanneer hun beeld eens niet gespiegeld is. Doe eens de test met een foto van jezelf. Bekijk hem rechttoe rechtaan en bekijk hem in de spiegel. Welk beeld is jou het meest vertrouwd? Een camera geeft geen spiegelbeeld weer.

[quote:b83049188b="michelvdb"]Een camera geeft geen spiegelbeeld weer.[/quote:b83049188b]

Mee eens, maar ik weet waneer ik iets in spiegelbeeld zie…

Het is ook niet de camera, maar iChat AV dat (in ieder geval de voorvertoning van jezelf) in spiegelbeeld weergeeft…

Ik heb vandaag het progje "Boinx iRecordNow 1.0b1 - Turn your iSight into a digital camcorder" uitgeprobeerd op mijn iBook, ben ergens op een terrasje gaan zitten en heb wat opnames gemaakt. Het is wel een beta versie en tot 1 oktober vrij te gebruiken. De filmpjes zijn in iMovie te importeren en te bewerken.

Zou je eens een keer een stukje film kunnen posten Mac-o-fiel? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van de iSight (heb tot nu toe nog geen voorbeelden kunnen vinden)