Wie heeft ervaring met norton Systemworks 2.0

Wie heeft ervaring met Norton Systemworks 2.0. Is het de moeite waard om aan te schaffen, wat zijn de voor- en nadelen. Ik hoor het graag.

Toen ik het aanschafte, kreeg ik DiskWarrior erbij. Daarna heb ik met de Norton dingen alleen maar narigheid gehad. Niet iedereen is het met me eens maar veel toch wel. Bovendien is DW 3 nu nèt uit. Het is zeker iets dat je ook moet overwegen...

Je kunt op het forum zoeken op het woord Norton, dan kom je een heleboel tegen. Over het algemeen is het merendeel van de Mac-gebruikers niet echt te spreken over Norton. Ik zal een stukje ook uit de MacFan citeren: MacFan 46 blz. 70: "De schijfproblemen die Norton meldt, kunnen allerlei oorzaken hebben. Ze zijn alleen door programma's als DiskDoctor of DiskWarrior op te lossen. Aangezien Norton op dit gebied geen smetvrije reputatie meer geniet, lijkt het ons het veiligst om bij aanhoudende schijfproblemen een backup te maken, de schijf te formateren en eventueel meteen de jongste versie van Mac OS X te installeren. Daarna zouden wij ons beperken tot het gebruik van Apple's meegeleverde Schijfhulpprogramma en eventueel DiskWarrior. Deze Norton-loze combinatie bevalt opmerkelijk veel Mac-bezitters goed."

SystemWorks is een behoorlijk uitgebreid pakket programma’s, dus op zich is dat niet onaardig, maar ik raad het je absoluut af. Je kunt dan beter de nieuwe DiskWarrior kopen en mogelijk straks TechTool Pro 4. Morgen komt er overigens nog een reparatieprogramma uit: SubRosaSoft DiskGuardian, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet ken. Wel weet ik dat het bedrijf erg goede en betrouwbare software maakt…

Ik persoonlijk raad je dus Norton niet aan. Het heeft mij regelmatig in de steek gelaten en meer schade aangericht. Voor mij is DiskWarrior kampioen en TechTool Pro 4 wordt denk ik ook een topper! :smiley:

bedankt voor de reacties. ik had er al mijn twijfels bij doordat ik eerder op het forum al wat negatieve geluiden gezien had over systemworks. het wordt naar alle waarschijnlijkheid diskwarrior 3.0.

Ik werk al jaren met Norton en op 1 of 2 vervelende ervaringen na van een paar jaar geleden, ben ik er goed over te spreken, de SpeedDisk functie is naar mijn idee een stuk sneller en nauwkeuriger dan DiskWarrior 2, ik heb 3 nog niet getest... iemand wel? Wel zorg ik ervoor dat DW 2 de schijf eerder aanraakt, dan Norton Diskdoctor. Gewoon een voorzorgsmaatregel. Ook kan ik Volumerecover en Filesaver nog een hoop doen.

Ik zou zeggen, gun Norton een nieuwe ronde, weggooien is zonde
:lol:

Gr

jef

Ik werk al jaren met Norton en op 1 of 2 vervelende ervaringen na van een paar jaar geleden, ben ik er goed over te spreken, de SpeedDisk functie is naar mijn idee een stuk sneller en nauwkeuriger dan DiskWarrior 2, ik heb 3 nog niet getest... iemand wel? Wel zorg ik ervoor dat DW 2 de schijf eerder aanraakt, dan Norton Diskdoctor. Gewoon een voorzorgsmaatregel. Ook kan ik met Volumerecover en Filesaver nog een hoop doen.

Ik zou zeggen, gun Norton een nieuwe ronde, weggooien is zonde
:lol:

Gr

jef

[quote:4590b24a31="Starbuck"]Ik werk al jaren met Norton en op 1 of 2 vervelende ervaringen na van een paar jaar geleden, ben ik er goed over te spreken[/quote:4590b24a31]

Je hebt dus ook minder goede / slechte ervaringen…

[quote:4590b24a31=“Starbuck”]de SpeedDisk functie is naar mijn idee een stuk sneller en nauwkeuriger dan DiskWarrior 2, ik heb 3 nog niet getest… iemand wel?[/quote:4590b24a31]

DiskWarrior kan niet defragmenteren. PlusOptimizer zat bij DiskWarrior geleverd en kon dat wel. PlusOptimizer was net als DiskWarrior 2.1 Mac OS 9 en niet al te snel. Het was echter wel erg veilig.
PlusOptimizer zal over een poosje ook voor Mac OS X uitkomen, nu echter zit het niet bij DiskWarrior 3. Daarnaast komt DiskExpress Pro 4 en dat wordt een geweldig defragmentatieprogramma! Kan terwijl je aan het werk bent op je Mac defragmenteren… En schijnt uniek te zijn in zijn aanpak…

[quote:4590b24a31=“Starbuck”]Wel zorg ik ervoor dat DW 2 de schijf eerder aanraakt, dan Norton Diskdoctor. Gewoon een voorzorgsmaatregel.[/quote:4590b24a31]

Zegt ook genoeg, wat mij betreft…

[quote:4590b24a31=“Starbuck”]Ik zou zeggen, gun Norton een nieuwe ronde, weggooien is zonde :lol: [/quote:4590b24a31]

Zeker zonde om het weg te gooien, wanneer je het al hebt aangeschaft, want echt goedkoop is het niet, hoewel er wel veel in het pakket zit.

Vergeet Norton, er zijn veel te veel negatieve verhalen over onbruikbaar geraakte disks etc. Onder OS 9 gebruikte ik Norton,dus logisch om het ook eens op X los te laten. Nou ik heb het geweten...... Op mijn 2 OS X draaiende Mac's losgelaten, en dat resulteerde in 2 complete reinstalls van OS X. Sindsdien alleen nog maar DW, en nooit meer problemen.

(kijk eens bij de commentaren op versiontracker die bij DW3 staan; veel mensen melden slechte ervaringen met norton)

Norton werkt prima als je er alleen mee defragmenteerd verder veroorzaakt Norton meer last dan genot, het installeerd zich ongecontroleerd en dan heb je allerlei tools waar je niet om gevraagd hebt. Sinds ik een nieuwe iMac heb kon ik niet meer opstarten met de CD van Norton omdat deze niet meer opstart in OS 9, vandaar dat ik naar een alternatief moest zoeken. Ik heb dat gevonden in een combinatie van Drive 10 met BootCD, dat is een gratis programma waarmee je een opstart CD kunt maken van je eigen OS X systeem. Je kunt dan Drive 10 mee installeren en zo heb je een perfekte onderhoud CD. Het opstarten duurt wel enkele minuten maar als het draait kun je testen en defragmenteren, het werkt erg goed. Als virusscanner gebruik ik Virex, snel, compact en het doet alleen wat moet.