Wie heeft ervaringen met een USB hub?

Binnenkort wil ik een USB hub kopen. In de winkels zie je vele soorten, 2-4-7 poorten, met of zonder voeding, geschikt voor USB 1.1 en/of 2.0?!

Welke is de beste voor een Mac Mini

USB2 met voeding.

En het aantal poorten? Hoeveel denk je er nodig te hebben?

Met voeding is het best... tenzij je er geen engergie zuipende apparaten op aansluit, maar met voeding ben je altijd zeker... en voor aantal poorten neem je er 1 of 2 meer dan je nodig acht...

ik heb je een PB gestuurd.

Ik heb [url=http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201526&pcount=&Product_Id=196201]deze[/url]. Prima ding. USB 2.0 met externe voeding.

Indien je een G5 hebt: koop niet een intern PCI ding. Werkt zelden met de G5 en mocht het werken dan wil je Mac niet meer in de slaapstand. Geen idee waarom Apple zulke gehandicapte PCI-sloten in de G5 heeft zitten. Totaal onbruikbaar voor de meeste kaarten.

Ik heb zelf een Sitecom met 4 poorten en een voeding, werkt perfect, en kostte iets van €20,-.

In elk gevalk er 1 kopen MET voeding. Soms kan een apparaat meer stroom nodig hebben en trekt de poort al deze aansluitingen niet. En dit gebeurt vaker dan je denkt. `Ik zelf gebruik een 4 poort hub met voeding van digitus, welke prima presteerd onder osx. Ik heb er 3 printers en eeen scanner aan hangen.

Heb deze http://www.kensington.com/html/6495.html met voeding. Ben er erg tevreden over = duur, maar staat leuk naast mijn imac20" - Erop staat er:

-Trackbal
-Shuttle Pro (video)
-Externe USB-HD
-USB pennen en USB-HDtjes
-Keyboard

En blijft wel altijd werken.
Betreffende snelheid USB2 - Moet er nog eentje tegenkomen die +400Mbit haalt -
Firewire blijft sneller (maar da’s een ander draaidje) Dat kan overigens ook zijn
dat ik ‘smack’ onderdelen gebruik als externe toestanden met HDs. Da’s na het
overlijden van mijn externe Firewire HD… Moest snel een alternatief hebben…
en dan kom je al snel bij een lokale PC boer uit, die alleen USB verkoopt.