Wie heeft het volledige AppleCare Protection Plan?

Vraagje, podcast TWIT adviseert om toch zeker het AppleCare Protection Plan te nemen wanneer je een MacBook Pro zou willen aanschaffen.

Ik wil dus binnenkort de MacBook Pro aanschaffen maar wacht toch nog even om eerst enkele ervaringen van anderen te vernemen. Gezien de berichten in dit forum over de 15" Powerbook problemen, lijkt me dit geen overbodige luxe.

Is het uberhaupt zinnig om het dure AppleCare Protection Plan (APP) erbij te nemen?

Pad

Welke problemen :-) ik heb ze niet gehad en heb er al 2 gehad. (1.25 en 1.67 HiRes)

De luidste hoo rje en je denkt een hoop problemen maar de meerderheid hoor je niet

Apple Care Protection Plan kun je aanschaffen binnen het eerste jaar, dus je kunt nog even kijken of je problemen krijgt met je Mac. Kijk wanneer je geen problemen met je Mac krijgt, dan is het misschien zonde van je geld, krijg je in de eerste 3 jaar wel problemen, dan heb je je geld al snel terug, want laten we wel wezen, de kosten van de apparatuur is hoog, evenals de reparatiekosten.

Op zich mag je verwachten van een Mac dat deze een poos meegaat en eigenlijk is het een beetje flauwekul dat je apart moet betalen voor zo’n Protection Plan, maar het kàn je dus aardig wat geld schelen àls hij kapot gaat. In ieder geval scheelt het je een boel gezeur om het voor weinig geld of gratis voor elkaar te krijgen zònder Protection Plan.

Je zou het dus het eerste jaar aan kunnen kijken. Ondervindt je geen problemen, dan zou je het er op kunnen wagen om het zonder Protection Plan te doen. Tot nog toe heb ik het mèt gedaan, de volgende keer ga ik naar de dealer en koop ik een Mac zonder Protection Plan en kijk het het eerste jaar aan. :smiley:

Ik was er gelukkig mee, had na twee jaar een 'Kernal Panic' met mijn iMac G4. Vernieuwd zijn (geloof het of niet) harddisk/moederbord/geheugen + extra geheugen

Ga dat maar een uit je eigen zak betalen!

Ik zou het voor een protable altijd doen, bijna alles valt onder de garantie als je applecare hebt,. Zoniet dan willen ze nog wel eens moeilijk doen. Overigens is apple niet de enige die een verlengde garantie zo aan bied, bijna alle pc bouwers doen het ook zo. Daar heb je zelfs soms maar 3 maanden garantie.

Altijd doen bij een powerbook. Je weet nooit wat er kan gebeuren vooral als je hem dagelijks meeneemt en gebruikt. Zelf met de mac nog geen problemen gehad maar met mijn vorige dell scheurde na een jaar een van de ophangpunten van het beeldscherm. Is misschien een aanvullende investering maar op het bedrag van je mac pro maakt dat niet heel veel meer uit lijkt me.

Ik vind het jammer dat het Apple Care Protection Plan voor studenten nog steeds zo ongelooflijk duur is voor een powerbook. Ik heb de centen uit mijn lijf moeten sparen om een PB te kunnen kopen en moet nu op goed geluk hopen dat ik niks tegenkom na juli 2006! :|

of dan aanschaffen

Is het voor eenn ibook ook aan te raden?

Ik heb voor mijn laatste desktops altijd APP genomen, en er al een paar keer echt plezier van gehad: defecte onderdelen werden snel en zonder kosten of gezeur vervangen.

Het is een hoop geld, dat is waar, maar als je op zeker moment een serieus probleem krijgt met een loodzware G5, en je dealer is ver weg, en zegt dat hij de komende weken helemaal vol zit, en je hebt allerlei werk dat snel af moet, dan krijg je verschrikkelijke spijt dat je geen APP genomen hebt.

Ik neem het zekere voor het onzekere, en accepteer gewoon dat dat geld kost.

Als het een consumenten aankoop is kun je je afvragen of je AppleCare wel moet aanschaffen. Wat je hebt het dan eigenlijk niet nodig. Maar als je dan een probleem hebt buiten de garantie periode, dan kost het je een hoop tijd en mogelijk ergernis om alles voor elkaar te krijgen.

Is het een zakelijke aankoop, dan is AppleCare zeker het overwegen waard. Je verdiend immers je geld met je Mac en als er dan iets mee is, dan moet 'ie snel en zonder gezeur worden gemaakt. Zodat je weer verder kunt gaan met geld verdienen.

Ik zou het zo en zo niet meteen bij aanschaf kopen, kan alleen maar goedkoper worden. ik heb nog tot Mei om te beslissen of ik apple care zou nemen voor de iMac. Tot nu toe hardeschijf een keer moeten vervangen, kosten 80E maar in eerste jaar dus gratis. afgezien van het heen en weer rijden en wachten tot je hem weer hebt.

Als er nog iets mankeert aan mijn mac zou de keus simpel zijn, het kost toch ruim 200E
anders … ik weet het gewoon nog niet blijft lastig, gokje nemen? of niet.
Het kan in ieder geval altijd binnen het jaar nog besluiten het wel te doen, andedersom kan niet.
Ik zou in ieder geval eerst een tijdje kijken of je vertrouwen in hebt.