Wie helpt me van Lycos af ...

Sinds ruim een jaar heb ik een webhostingpakket bij Lycos. Nou heb ik verschillende versies van hun overeenkomst gelezen. En over de opzegtermijn staat in de verschillende versies iets anders. De zinsconstructies in die overeenkomst zijn trouwens onbegrijpelijk. Duidelijk is het allemaal niet.

Maar het ‘probleem’ is dus dat ik er van af wil. Ergens in hun voorwaarden heb ik gelezen dat dit kan door een brief of fax te sturen. Maar er is dus helemaal nergens een adres of faxnummer te vinden.
Verder kan het via het online-annuleringsformulier volgens diezelfde voorwaarden. Maar … dus ook nergens te vinden.

Wel een email adres van hun helpdesk. Had al ergens gelezen dat, als je geluk hebt, binnen een aantal dagen antwoord krijgt. Sommigen hebben weken moeten wachten. Ik wacht dus nog maar enkele dagen. Dat valt dus nog mee.

Op de site heb ik wel mijn facturatie-methode eruitgehaald. Maar ik neem aan dat zij die wel ergens intern hebben opgeslagen. Dus verwacht eigenlijk niet dat dat de oplossing is.
Verder heb ik de automatische verlenging stopgezet. Maar het vreemde is dat als die aanstaat ik per maand kan betalen, maar als deze uitstaat is de termijn opeens een jaar! … Snapt iemand er iets van?
Wat voor bedrijf is dit?

Maar om kort te gaan!
Wie heeft hetzelfde probleem (gehad)? En wie kan er adviezen geven over hoe dit verder aan te pakken? Wie heeft er een adres of een fax-nummer. Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt.

Een postitief punt, je bent niet de enige die er in getrapt is. Van je contract kun je in principe niet af, dat sluit je af voor minimaal 1 jaar. Wat je wel kunt doen is je domein verhuizen en hen per email daarvan op de hoogte stellen. Als je maandelijks betaald kun je hen per brief zeggen dat je wegens wanprestatie je contract wilt beëindigen om vervolgens de betalingen te stoppen, doe dit pas na de verhuizing want je site gaat onmiddelijk uit de lucht als je stopt met betalen. Vervolgens mag je hopen dat ze niet achter hun geld aan komen wat ze in de meeste gevallen ook niet doen.

Lycos heeft natuurlijk door de regen aan klachten die ze in het verleden kregen hun telefoonnummers van de site verwijderd, maar ze staan nog steeds in de goudengids.

Richard hollkade 30-34
2033 PZ Haarlem
Tel: 023-5530390

Eventueel, als je Lycos een automatische machtiging hebt gegeven om per maand een bedrag van je rekening af te schrijven, kan je dit gewoon terug laten boeken onder het mom van 'geen machtiging afgegeven', daar kunnen ze niks tegen in brengen.

Ik weet ook al wel een goede vervanger, ik gebruik deze al jaren, en echt niet duur. .NL domein 6,50 per jaar ex. BTW en dan rond de € 35,- voor een redelijke webhosting. [url]www.domeinhuis.nl[/url]