Wie helpt mij beta testen?

Hi,

Ik heb een klein programmatje gemaakt om folders/volumes te “cleanen” voor gebruik met o.a. Windows. Dit is zo gekomen, mijn pa heeft zo’n fijne usb memory stick. Maar als ik dat ding in m’n mac prop om er wat bewerkte foto’s enzo op te zetten staat het ding vor “rommel”. Er komen de volgede dingen op:

.DS_Store
._noem_maar_wat.jpg
.Trashes

Dit is op een mac onzichtbaar maar in windows zie je het wel en dat is irritant. Daarom dus dit programmatje. Dit haalt de bovenstaande “rommel” weg en eject het volume als je wil.

Het is ongetwijfeld nog niet perfect maar volgens mij werkt het. Zouden hier mensen zo vriendelijk willen zijn om het te testen (aub niet op belangrijke data!) en als er iets niet klopt het hier of via mail melden? Bij voorbaat dank.

Linkje naar programma.

Okay, nieuwe [url=http://web.macosx.nl/~timgoeree/iClean.dmg]link[/url] naar een nieuwere versie. Je kunt nu volumes op het icoontje droppen.

Wat een goed idee! Dit is echt weer eens een programma waar je iets aan hebt, ik kan het helaas niets testen omdat ik geen USB-stick o.d. heb maar het idee vind ik in ieder geval super.

Nog veel succes met je programma.

In ruil voor het testen krijgen alle testers een 512 Mb of 1 Gb MemoryStick? Wat aardig! :)

[quote:00bf8bd57a="Bas Sandee"]In ruil voor het testen krijgen alle testers een 512 Mb of 1 Gb MemoryStick? Wat aardig! :)[/quote:00bf8bd57a]

Haha, dat zou leuk zijn he. Maar helaas, daarvoor heb ik geen geld. Maar omdat ik vandaag in een goeie bui ben mag je het programma je hele leven gratis gebruiken :wink:

Zeker niet inruilbaar voor geld? :D

Succes ermee! Ook ik heb geen MS, dus kan niet voor je testen. Sorry 'bout that. Wel goed idee!

Nee, helaas niet inwisselbaar voor geld. Ik ben in ieder geval blij dat m'n idee niet meteen afgekraakt wordt. :)

Ik heb het eerst gewoon op m’n mac getest met een disk image en dan in terminal kijken wat er blijft staat met ls -a. Toen met memory stick getest en dat werkte ook prima :slight_smile:

Uhm. Wat verwijder je dan van het volume?

Alles wat begint met een ‘.’ ?

Dat kan voor sommige UNIX schijven niet zo heel leuk zijn. Ook mijn email e.d. staan in dat soort verborgen .mail folders en zo…

Jaapjan....

Je moet dat natuurlijk ook niet op je UNIX schijven gaan gebruiken!!
Het is juist bedoeld voor MS-CRAP geformatteerde schijven (zoals memory sticks) die je uitwisseld met PCs. Ik doe dit zelf vaak genoeg en het is inderdaad irri om al die .files erop te hebben staan. Doe het dan meestal ff met de terminal een delete. Ik heb je appje nog niet geprobeerd, want kan hem niet downloaden :oops: Maar het lijkt me wel handig.

Ken: lijkt me een waardevol programmaatje! Als ik foto's naar een fotozaak op een geheugenkaart breng, struikelt de computer aldaar ook altijd over .bestanden. In de terminal verwijder ik ze daarom vooraf altijd handmatig, dus ik ga je programma zeker eens proberen als ik terugben in mijn woonplaats.

Misschien is het een (goed) idee om een soort dummy-beveiliging in te bouwen door het programma alleen te laten functioneren op verwisselbare media, en om het beheerderswachtwoord te vragen zodra je het op (een deel van) je harde schijf wilt toepassen.

hey

afgezien dat het een goed idee is, krijg ik als ik op de link klik een 404.
wil het graag testen, maar kan het niet vinden

greetzz

het is even zoeken maar hij staat er wel: http://web.macosx.nl/~timgoeree/icleanup.html

Bedankt voor jullie reacties, ik zat idd te denken over dummy bescherming ook al kan het programma weinig kwaad. Het enige "probleem" zou kunnen zijn dat je de .Trashes map van je HD gooit en das na een reboot weer verholpen. Toch is het misschien handig om het programma ook op je HD te laten werken, dan kun je mappen "cleanen" om naar een windows cd/dvd te schrijven.

Voor de duidelijkheid, het programma verwijderd niet alle . files en zeker niet de . folders. Het programma verwijderd files die beginnen met ._ die je krijgt als je files ergens heen kopieert. Daarnaast wordt .Trashes verwijderd en .DS_Store.

Ik ben nu tegen één probleem aangelopen, alles wordt goed van een volume of uit een map verwijderd maar als je kiest voor ejecten dan komt .DS_Store weer terug. Dit is iets wat gebeurt als je in OSX netjes wilt unmounten. Hiervoor zoek ik nog een oplossing.