Wie helpt mij testen met iCHAT AV!! Vrijwilligers? HELP

Beste Leden,

Ik woon sinds kort in Frankrijk en zou graag testen waarom iChat AV het sinds tijden niet meer werkt. De ellende is begonnen na Tiger install!!! In Nderland werkt het dus ook al niet meer. Ik zit achter een SpeedTouch router/modem (Wanadoo) zoals we ook in Nederland hadden van XS4ALL. Ik heb al honderden instellingen geprobeerd maar krijg steevast “…heeft niet gereageerd” meldingen!

WIE HELPT MIJ EVEN TESTEN met verschillende configuraties??? PLEASE!!!

gr

AppleMies

Kijk hier eens naar: http://www.thinkingbits.nl/downloads/iChat%20aanpassing%20KPN%20speedtouch.pdf

Heb hetzelfde gehad... hieronder de oplossing.

Komt van: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46809&highlight=tiger+video+ichat

Beetje slordig van mij… heb de afgelopen dagen een aantal mensen een pb-tje gestuurd met de oplossing, maar ben stiekem vergeten om hier de oplossing te posten. Voor alle duidelijkheid, de username en het password dat je moet invullen is dat van je provider, niet van het OS.

Om te kijken of poort 5060 gesloten is.

Open het programma Terminal en typ:

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)

Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.

Om poort 5060 in je modem te openen.

Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)

Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken.

Die tip van Zakske heeft bij mij niet gewerkt ik kon niet eens inloggen bij die telnet in terminal. :(

Bij mij heeft dit het gedaan (ondanks dat mijn cam helemaal geen USB heeft)

PS: deze file zal wel eens verdwijnen van mijn site.

EDIT: ff link gefikst

Ja... werkt alleen met een Speedtouch 510. Is wel een van de meest voorkomende modems, maar Hobbes heeft gelijk. Om te testen, volg het linkje: [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46984&highlight=test+ichat[/url].

Open een Terminal-sessie..... telnet naar 10.0.0.138..... geef je password in....

typ nu bij de prompt

Code:
=>nat unbind application=SIP port=5060
=>config save
=>system reboot

[quote:031e013e56="bijker"]Open een Terminal-sessie..... telnet naar 10.0.0.138..... geef je password in....

typ nu bij de prompt

Code:
=>nat unbind application=SIP port=5060
=>config save
=>system reboot[/quote:031e013e56]

Welkom op aarde! Dezelfde oplossing staat vier posts hierboven ook al. :stuck_out_tongue:

[quote:40cff5faeb="Hobbes"]Die tip van Zakske heeft bij mij niet gewerkt ik kon niet eens inloggen bij die telnet in terminal. :(

Bij mij heeft dit het gedaan (ondanks dat mijn cam helemaal geen USB heeft)

PS: deze file zal wel eens verdwijnen van mijn site.

EDIT: ff link gefikst[/quote:40cff5faeb]

Yo… Hobbes, je linkje werkt nog steeds niet!

iChatAV probleem is opgelost. Het lag dus aan de SpeedTouch modem. Al meerdere AV sessie gehad zonder problemen na het plaatsen van de Trust 455A Speedlink XDSL Webstation. Hiervan weet je nu dus dat ie het doet met Tiger.

Voor diegene die zich meldde als vrijwillgers die hebben bijgedragen aan het vinden van een oplossing; Mijn hartelijke dank.

gr.

AppleMies 8)