Wie helpt mijn broertje van Windows af?

beste mensen, heb laatst een ISO (ubuntu live cd) naar een lege cd gebrand door de iso te mounten met TOAST en vervolgens de cd van mijn bureaublad naar TOAST te slepen.

De cd werkt prima maar was alleen niet bootable

hoe zorg ik ervoor dat ik nu de cd brand en datie wel bootable is voor mijn broertjes pc?

Klopt het dat je met TOAST alleen bootable mac cd’s kan maken? dus dat die cd’s niet booten op een pc?

wie helpt mijn broertje van Windows af?

groetjes,

chris

Je kan een gratis cd van ubuntu bestellen op hun website:

http://shipit.ubuntulinux.org/

daar wacht ik al meer dan een maand op !

[quote:5194bc8175="freechris"]daar wacht ik al meer dan een maand op ![/quote:5194bc8175] geloof me ze komen wel :)

ik heb ze hier liggen… :slight_smile:

[quote:4a440afda8="freechris"]beste mensen, heb laatst een ISO (ubuntu live cd) naar een lege cd gebrand door de iso te mounten met TOAST en vervolgens de cd van mijn bureaublad naar TOAST te slepen.

De cd werkt prima maar was alleen niet bootable

hoe zorg ik ervoor dat ik nu de cd brand en datie wel bootable is voor mijn broertjes pc?
[/quote:4a440afda8]

Dan moet je een andere file downloaden / branden, speciaal voor Intelx86 machines:

Waarom fik je hem niet op je broertjes PC?

Omdat de ISO op z'n Mac staat misschien?

Vergeet Toast… en brandt de ISO met Schijfhulprogramma (of met Terminal)… als het goed is ie nu wel bootable (ik had hetzelfde met OSX-reserve-kopie).

bedankt, met schijfhulp programma werkt het perfect vanmiddag ubuntu geinstalleerd op mn broertje zn pc en dat draait prima met uitzondering van het draadloze usb wlan kaartje :D

word nog veel rommelen in de terminal

Je kan natuurlijk ook gewoon de pc van je broertje kapot scoppen erg primitief maar wel functionel

geef hem een mac

ja ik, als student geef mijn broertje effe een mac mini van 500 euro

:?

een tweedehandsje is die jongen al niet meer blij mee hoor! en zijn ook vrij prijzig

[quote:6e59dcaa29="freechris"]daar wacht ik al meer dan een maand op ![/quote:6e59dcaa29]

De leveringstijd is inderdaad 4-6 weken, dat staat erbij op de site , maar ze komen normaal echt wel toe hoor :wink:

sorry man wist ik veel dat je een student was

[quote:9b2ef86cca="roellyboy"]sorry man wist ik veel dat je een student was[/quote:9b2ef86cca]

no offence meant :wink:

en die cd’s komen vanzelf idd, heb al wel eens een stapel besteld en op school neergelegd,
dezelfde dag waren ze allemaal weg

wat is ubuntu live cd. Wat kan je ermee??

Dat is een linux distributie die je vanaf cdrom kan booten, je hoeft het dus niet op je schijf te installeren. Is wel zo leuk om te proberen.