Wie herkent dit probleem?

ibook G3.

• De laptop begon normaal op te starten (draaiende cirkel op het witte scherm).
  • Daarna allemaal strepen in diverse kleuren, voornamelijk horizontaal, zag er gestoord en dramatisch uit.
  • Toen alleen nog maar zwart beeld.

Sindsdien start de laptop wel op maar komt niet meer toe aan het witte scherm, alles blijft zwart.

De HD is via ‘target-disc’ bereikbaar via mijn andere laptop en kan daarna zelfs gekozen worden als opstartschijf. Met de HD in de kapotte laptop kan ik normaal opstarten en zijn alle documenten bereikbaar. De laptop echter alleen laten opstarten is me nog niet gelukt, ook krijg ik geen wit scherm meer in het begin. FSCK via Commando ‘S’ is ook niet te bereiken, hetzelfde geld voor het re-setten van PRAM of opstarten met optie.

Kan er in dit geval sprake zijn van problemen op het moederbord of een andere dure reparatie?

Zou kunnen zoiets had ik met mijn Powerbook G4 ook. En toen heb ik Hardware test gedaan (opstarten met "c" ingedrukt). Dat is toen gelukt toen hij de grafische test deed op de video kaart deed hij het weer goed en heb ik de strepen niet meer gezien.

hier met een ibook gehad. bleek het moederbord aan gort te zijn. Als je hem heeeeel stil liet staan kon je er nog wel eens een uurke op werken. echter bewoog je de laptop dan kreeg je ook dit soort strepen en stopte ALLES.

Heb vorig jaar (echt op de dag dat de garantie afliep) dit zelfde probleem gehad. Heb toen een nieuw moederboard gekregen, gebeurd het me vandaag weer. Computer strart op, scherm blijft zwart. Hoe kan dit nou weer gebeuren? Hoop zo dat het nog binnen de garantie van het nieuwe moederboard valt.

Heeft iemand tips? Zijn er nog dingen die ik kan proberen? :cry: