Wie is de producent van de lege DVD-R schijven van Apple

Tot nu toe brand ik mijn eigengemaakte films op de 4x DVD-R schijven van Apple. (Ik geef zo graag andere mensen mijn eigengemaakte filmpje op een schijfje met het Apple logo erop). Weet iemand wie de fabrikant is van deze schijven? Op de doos staat “DVD-R media assembled in Taiwan”, maar ik heb geen idee wie de producent is. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met de schijfjes van Apple, maar van het laatste doosje gaven twee van de vijf schijfjes een error bij de controle na het branden. De schijfjes werken verder wel goed in mijn DVD-speler, maar dat kan ook liggen aan een goede foutcorrectie van mijn DVD speler. Kan het zijn dat ik net pech heb gehad met een slechte partij, of zijn er ook meerdere leveranciers die de schijfjes voor Apple produceren.?

Waarom wil je zonodig Apple DVD's. Enige vorm van macfanatisme :P

Misschien domme vraag, maar waar haal je die schijfesj eigenlijk. Ik koop mijn Mac meuk bij RAF in Amsterdam en daar hebben ze ze niet.

ik zou ze graag gebruiken en kocht ze in het begin toen nog geen pc gebruiker wist wat een dvd brander was bij machouse woerden maar ik vind ze te duur nu koop ik bij een pc zaak mijn dvd`s traxdata ben ik erg over te spreken ik heb andere merken geprobeerd maar dat gaf alleen maar errors ik had ook graag het apple logo op mijn dvd`s gehad

Apple Centre Centraal Station in Amsterdam bijvoorbeeld? Tegenover het Centraal Station. 8)

Ik gebruik ook altijd de Apple 4x DVD (www.macline.be)

Maar… zijn ze echt zoveel beter dan “gewone” van Philips of Verbatim of Sony ?
De Apple’s zijn wel vrij duur in vergelijking…

Volgens een artikel van Digitalfaq.com worden de Apple DVD-R's gekocht bij Maxell en/of Mitshubishi Chemical (MCC) als ik zeker wil zijn van de kwaliteit koop ik Maxell, TDK of Fuji - maar dan wel "made in japan"

Ik haal mijn lege schijfjes bij YouMac (Apple centre) Ik betaal €12,00 voor 5 stuks (zelfde prijs als Apple Store). Ik vind die in vergelijking met andere merken niet echt duur. Ik weet niet wat andere mensen betalen voor andere merken DVD's?

Ik heb op een "oud" leeg doosje gekeken wat ik nog had en daar staat het volgend op: "DVD-R media assembled in Japan". Dat verklaart denk ik waarom ik nu wel errors krijg en eerst niet. Dus toch kwaliteitsverschillen in de verschillende media van Apple.

Volgens mij zijn de Apple DVD's van Verbatim. Bij aan schaf van een mac zat een aantal lege Verbatims vandaar.

Ik koop 100 dvd-r spindels voor 20 euro in (op opus.nl) ... Dat is dus 20 eurocent per DVD. Vindt die Apple dvd's VEEL TE DUUR!!!!!!!!! :P :P :P :P

volgens mij zijn er maar een paar DVD-schijf fabrikanten op de wereld, dus behoudens een etiket op de schijf zit er mijns inziens niet teveel verschil tussen alle schijven.

[quote:fef2639401="Klompje"]Ik haal mijn lege schijfjes bij YouMac (Apple centre) Ik betaal €12,00 voor 5 stuks (zelfde prijs als Apple Store). Ik vind die in vergelijking met andere merken niet echt duur. Ik weet niet wat andere mensen betalen voor andere merken DVD's?[/quote:fef2639401]

Bij de Apple Store kosten ze toch bijna €25 voor 5?
Ik koop ook altijd de Apple DVD’s omdat ik veronderstel dat je voor die prijs DVD’s hebt die een tijdje meegaan…

Bij mijn weten staat er geen vervaldatum op dvd's :-)

Maar het is echt niet omdat ze van apple zijn, dat ze beter te vertrouwen zijn dan andere goeie dvd’s hoor…

Ik koop mijn dvd’s altijd bij cdrwinkel.be… Heel ruime keuze en niet zo duur!

Ik ben heel erg te spreken over de schijfjes van That's (was vroeger ook al mijn favoriete merk als het om cassettebandjes ging :) )

Ik betaal voor 20 schijfjes ongeveer 6 euro (omgerekend)