Wie is de provider?

Hallo allemaal, ik zit met een probleem van een klant: zij weten niet waar hun oude website gehost wordt. De vorige maker van hun website vertikt het om die informatie te geven terwijl hij geen reden heeft om zo lullig te doen. Je zou kunnen zeggen dat deze vent de website gijzelt. Heel vervelend! Nu is mijn vraag: is er een manier om te achterhalen bij welke provider de website gehost wordt? Zoiets als www.ip-adress.com om je ip-adres te achterhalen. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

geef/post de domeinnaam maar... dan heb je binnen de kortste keren het antwoord ;)

Of kijk zelf even met http://whois.domaintools.com

Of kijk hier:

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html

Als het om een NL domeinnaam gaat…

Euh... Gaat het je om bij wie het domein is geregistreerd? Of bij wie de website letterlijk op de server staat? Dat kunnen namelijk twee heel verschillende bedrijven zijn.

En nu maar hopen dat het domein werkelijk op naam van het bedrijf staat en niet op naam van de vorige maker. Dan ben je nog de sjaak ook :evil:

Of gebruik uit Hulpprogramma's 'Netwerkhulpprogramma', Kies Whois en geef als whois-server 'whois.sidn.nl' op. :apple:

Het is natuurlijk wel mogelijk dat een domein ergens anders is GEREGISTREERD dan bij de provider waar de site GEHOST wordt… :? Maar meestal klopt het wel…

Dank voor jullie reactie tot nu toe. @cailin coilleach, daar zeg je me wat. Dat is nu het schimmige van deze zaak. De klant is te goed van vertrouwen geweest toendertijd (ook door onbekendheid van de materie) en heeft alles in handen gegeven van deze gast en heeft zelf geen enkele papieren. Ik hoop door achterhalen van de hostingbedrijf (of provider...) weer toegang te krijgen op zijn website, zodat ik hem kan aanpassen (ligt al een jaar achter qua updating).

Provider is wel te achterhalen aan de hand van de Nameservers een DNS lookup e.d. Vandaar, geef de url maar even, dan kijk ik wat ik kan vinden...

Overigens, wanneer je van host wilt veranderen moet je wel de DNS kunnen aanpassen (zie bovenstaande reacties…)

Hey Moriz en anderen...ik ben erachter wie en waar het zit!!!

Bedankt voor jullie reactie(s) Top!!!