Wij zijn een reclamefotostudio en willen graag een app ontwikkelen waar ons portfolio in te zien is evenals contactgegeven en een klein soort van blogje waarin we trips beschrijven en nieuwtjes melden. In ons vak heeft vrijwel iedereen een I-Phone dus lijkt ons dit een mooi medium. Ben zelf geen programmeur maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die me op weg kunnen helpen of het leuk vinden om het voor ons te maken. Ik ben te bereiken op 0621555343 of via mail willem@professionaloutsiders.com Alvast honderdduizend maal dank!
wat ook nog leuk zou zijn is linken naar youtube waar we een aantal instructiefilmpjes en backstagefilmpjes op gaan zetten binnenkort http://www.youtube.com/watch?v=pIJxyZoceWY
Waarom zou je daar een specifieke app voor ontwikkelen? Waarom niet gewoon een website die dus ook voor de iPhone te zien is?
Je schiet hiermee je doel voorbij wanneer je een app ontwikkelt, met als enige reden omdat er veel iPhone gebruikers zijn in jullie netwerk.
Het lijkt leuk om daar een app voor te ontwikkelen, maar de vraag is of die app wel gedownload gaat worden.
Volgens mij is nuttiger dat je bij Google goed te vinden bent dan in de app store.
Website hebben we al maar app is net wat handiger en zou zeker door onze klanten gedownload worden, we hoeven er geen geld aan te verdienen o.i.d. maar ziet er gewoon professioneel uit.
Ik zeg van niet.... Maak liever een mobile versie van je website, zoals Thijs al suggereert. Je kan een aparte iPhone / mobile versie van je website maken die alleen wordt geladen door iPhones. Je kan dan de look&feel zo aanpassen dat het er net uit ziet als een applicatie, zonder dat je:
a) het hele app store gedonderjaag hoeft te doen
b) een aparte programmeur nodig hebt (het is immers webdesign)
Waarom zou iemand een app installeren als exact de zelfde info al op de site staat. Maak er dan een mooie iPhone site voor
En ik zou je contact gegeven niet op een openbaar forum zetten. Zo heb je heel snel kans op spammail en iedereen kan je nu voor de gein gaan bellen. Dit kan je ook via mail of PB uitwisselen als je iemand hebt gevonden. En je kan hier op het forum ook vacatures kwijt.
Leuk he dat er de laatste tijd zoveel mensen een iphone app willen maken maar niet de kennis hebben.
Is het zelfde als roepen ik wil taxi chauffeur worden maar ik heb geen rijbewijs :evil:
[quote:1f2ba30720="Appletosh"]Leuk he dat er de laatste tijd zoveel mensen een iphone app willen maken maar niet de kennis hebben.
Is het zelfde als roepen ik wil taxi chauffeur worden maar ik heb geen rijbewijs :evil:[/quote:1f2ba30720]
Inderdaad…
Wat ik ook “leuk” vind, is dat hiermee de appstore wordt als een soort van veredelde “digitale stad” (wie kent m nog?)…waar ieder stuk verdriet ([i:1f2ba30720]Edit: sorry, ongelukkige woordkeuze[/i:1f2ba30720]) een wan-website kon neerplempen, omdat iedereen ene website moest hebben. Nu moet iedereen een app hebben. Want dat staat ‘professioneel’…yeah, right.
"stuk verdriet" vind ik in dit geval wel wat ver gaan. Staat niet zo verwelkomend tegenover een gloednieuw lid, niet waar? :)
Ik ben alleen bang dat in dit geval het idee het doel ver voorbij zou schieten.
Als ik iemand mijn adresgegevens wil geven, geef ik ze een .VCF en niet een kopie van Address Book.
Als ik iemand een stuk tekst wil geven, geef ik ze een .DOC of .TXT en geen tekstverwerker.
Als ik iemand een online filmpje wil laten zien geef ik ze de URL en niet een eigen media player.
De AppStore is volgens mij niet bedoeld om portfolio's in te promoten en ik vermoed dat zo'n app dan ook niet toegelaten wordt. Mits je de functionaliteit uitbreid met bijvoorbeeld het zelf kunnen beheren van verschillende portfolio's (dus door de gebruikers) en deze 'cloud' opslaan. Je kan dan je eigen portfolio als voorbeeld-portfolio plaatsen.
Bedenk wel dat een App een behoorlijke investering is, welke bij afkeuring, weggegooid geld is.
Mijn gevoel zegt dat je gewoon een portfolio-app die alleen maar een portfolio van bedrijf x laat zien er nooit door komt.
Ik weet het niet hoor, maar de TS vraagt toch om een iPhone ontwikkelaar? Hij vraagt toch niet of het een goed plan is om een app te ontwikkelen? Geef antwoord op de vraag en/of hou (onnodige) commentaren voor uzelf, is mijn optiek.
Ghost account van Pretletter? :wink:
Ik geef als tip: Zoek een vergelijkbare app in de trant zoals jij hem zou willen, kijk wie de maker is en neem daarmee contact op. Het feit is namelijk dat er nou eenmaal niet zoveel app-ontwikkelaars zijn, en degene die er zijn staan met een app in de appstore (grotendeels). Ik zou zeggen neem contact op met een app-ontwikelaar die iets vergelijkbaars maakt.
Wat een prachtige fotoshoot trouwens op het YouTube filmpje!§
Offtopic:
[quote:c3444df5d5=“cailin coilleach”]Ghost account van Pretletter? [/quote:c3444df5d5]
Haha, ik snapte je reply niet, maar na de zoekmachine even aangeslingerd te hebben begrijp ik 't
Nee hoor, geen ghost account. Ook al brengt dhr. P. Letter het nogal bot, ik begrijp ergens zijn punt wel een beetje. Desalniettemin valt of staat een forum met fatsoen en dat is bij meneer ver te zoeken! Ergo, zijn toegevoegde waarde is nihil maar de boodschap kan ik ergens wel enigszins begrijpen.
thnx voor diegene die serieus antwoorden..!
[quote:ecce886868="cailin coilleach"]"stuk verdriet" vind ik in dit geval wel wat ver gaan. Staat niet zo verwelkomend tegenover een gloednieuw lid, niet waar? :) [/quote:ecce886868]
Ho ho! Ik bedoel niet de topic starter persoonlijk! Laat dat even duidelijk zijn. Ik bedoel meer dat ik bang ben dat de appstore een vergaarbak wordt van heel veel flut-apps, omdat iedereen gaat vinden dat ie een app moet hebben. Zoals het ook met internet is gegaan…
@TS Ik heb even op jullie site gekeken maar dat portfolio is absoluut niet geschikt voor een iPhone app. De resolutie van het iPhone scherm zou de prachtige beelden tekort doen. Wat dat betreft zou ik alleen een link plaatsen en een iPhone vriendelijke versie van je site maken. Voor het nieuws, tips en blog idee kan je prima een app maken. Zie bv de Dutch Cowboys. Belangrijk is natuurlijk wel dat je dan ook met zeer grote regelmaat met nieuwe content voor de site/app komt. Anders heeft het totaal geen toegevoegde waarde richting je (mogelijke) prospects.
[quote:804ca824f5="MouseMighty"]@TS Ik heb even op jullie site gekeken maar dat portfolio is absoluut niet geschikt voor een iPhone app. De resolutie van het iPhone scherm zou de prachtige beelden tekort doen. Wat dat betreft zou ik alleen een link plaatsen en een iPhone vriendelijke versie van je site maken. Voor het nieuws, tips en blog idee kan je prima een app maken. Zie bv de Dutch Cowboys. Belangrijk is natuurlijk wel dat je dan ook met zeer grote regelmaat met nieuwe content voor de site/app komt. Anders heeft het totaal geen toegevoegde waarde richting je (mogelijke) prospects.[/quote:804ca824f5]
Dit wordt helemaal niet gevraagd! De vraag was: Wie kan mij helpen een iPhone app te ontwikkelen?
Ik zou jullie wel willen helpen (zo'n app lukt me nog net wel). Maar ik ben van hetzelfde idee als iedereen hier, een app maken voor zoiets zal nooit toegelaten worden op de app store zoiets hoort nu simpelweg niet op de app store zoals vele webpagina's ook niet op internet horen (maar bv. in een word-document). Jullie ideetje daarentegen past perfect op het internet en in het bijzonder internet op de iphone. Om deze reden heeft apple dan waarschijnlijk ook de functie webprogramma toegevoegd aan dashcode. Hiermee kan je (in html, css, javascript, enz... en niet in objective-c) een soort app maken voor de iphone/ipod. Het verschil met een echte iphone app is dat je deze op het internet plaatst en ook raadpleegt via internet. Je kan wel de webpagina met een icoontje toevoegen aan je home screen. Voor de rest lijkt zo'n webprogramma als twee druppels water op een iphone app.
Hopelijk ben je met deze reactie geholpen.