Wie kan zijn F-toetsen gebruiken in Final Cut Pro?

Het gaat me dan om F1 t/m F8 want die anderen doen het bij mij ook.

Ik krijg die dingen niet aan de praat. In FCP zie je bij Tools/Keyboard Layout/Customize wat de knoppen zouden moeten doen:

F2 Log Clip
F3 Find Next
F4 Lock Video Track
F5 Lock Audio Track

etc

Bij wie doen die dingen het? Ik ken een paar jongens die al jaren beroepsmatig monteren en bij hen werkt het ook niet. (En ze hebben er kennelijk geen behoefte aan. Ik wel)

Ik begin me af te vragen of er NL-ers zijn die wél alle shortcuts kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor reacties,

Wolf

Ik zal die straks een proberen. Maar F9 tot F12 Kan je gebruiken zonder problemen. Je moet die toetsen enkel neutraliseren in sysyteemvoorkeuren. Je hebt in versie 4 of HD wel de mogelijkheid om je toetsenbord zelf voledig in te stellen..

Hallo Wolf,

Als je in het log and capture scherm( appeltje8) bent doen de F2-F8 toetsen het.

[quote:f89ba0cf34="Pro_edit"]Hallo Wolf,

Als je in het log and capture scherm( appeltje8) bent doen de F2-F8 toetsen het.[/quote:f89ba0cf34]

Hoe zit dat dan met ‘Lock A1’, Lock ‘Video’, ‘Target A1’ etcetera? Dat zijn toch niet Log and Capture commando’s? (Ik heb net even snel het Log and Capture window geopend -zonder dat ik overigens iets had gecaptured- en een paar F-toetsen ingedrukt, maar geen reactie…)

Verklaar je nader ajb.

Komt ie

F2 Log Clip ( in log en capture)
F3 Find Next …
F4 + tracknummer Lock Video Track in timeline)
F5 + tracknummer Lock Audio Track "
F6 + tracknummer Set video destination "
F7 + tracknummer Set Audio destination 1 "
F8 + tracknummer Set Audio destination 2 "

Ze werken wel allemaal maar vanaf F4 alleen in de timeline

enn F3 Find Next: Click this to search for the next item that matches your search criteria. Once
an item is found, it is selected in the currently open Browser. Press Option-G to continue
the search in your currently selected bin. :roll:

Geweldig, Pro Edit, eindelijk krijg ik wat gedaan met die toetsen! Ik probeerde ze steeds zonder tracknummer te gebruiken, ervan uitgaande dat een shortcut altijd bestond uit een enkele toets-aanslag... :?

Dankzij jou heb ik weer wat geleerd. :smiley:

De enige toets die werkelijk niets doet is links van de ‘1’, dat moet een ‘add-marker’ toets zijn, net zoals de ‘m’. Weet jij daar iets van? (en de F1 toets- de Logickey is rood met een vraagteken- ‘Help’ dus, maar die shortcut is geen onderdeel van de FCP-layout, ik kan 'm ook niet vinden en ik vind 'm eerlijk gezegd ook niet belangrijk. Ik heb er ‘Save’ van gemaakt- dat scheelt weer een toets met :apple: -s.

Nogmaals bedankt.

groeten,

Wolf