Wie praat mijn vader naar een apple???

Hallo,

Ik wil hier in huis een apple computer, omdat tsja [size=7:a8e80a0260]winhooos[/size:a8e80a0260] schiet natuurlijk niet echt op. Maar mijn vader werkt niet echt mee :innocent: . Daarom die titel, en wie helpt mij aan een apple :evil: . Ik had al zo een beetje rond gekeken en kwam tot dit: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74545 artikel. Nu heeft er verder nog iemand een brilliant idee???

Lijstje maken:
[color=red:a8e80a0260][list:a8e80a0260]tsja[/list:u:a8e80a0260][/color:a8e80a0260]

Alvast bedankt… en ik reken op jullie :stuck_out_tongue:

Het ziet er veel beter uit dan een windows machine ( de computer zelf ) Het besturings systeem is veel makkelijker in gebruik en, je hebt nooit dat je computer echt helemaal vast loopt dat er niks anders op zit hem te herstarten, dit is alvast een begin, sterkte.

Je pa wil niet, en dat is zijn keuze... klaar.

Als je zelf een Mac wilt, ga een krantenwijk lopen en koop er zelf een, maar ga niet iemand een Mac aansmeren terwijl hij dat helemaal niet wilt, puur zodat jij daarna wel je zin hebt, maar je pa met een computer zit waar hij niet zelf voor gekozen heeft.

er moet over een tijdje een nieuwe computer komen.. en ik moet hem toch een richting insturen.. (niemand kiest voor windows:P)

edit: Heb zelf geen geld, brommer komt er aan

[quote:7f231cff32="NA(rthur)NO"]er moet over een tijdje een nieuwe computer komen.. en ik moet hem toch een richting insturen.. (niemand kiest voor windows:P)[/quote:7f231cff32]nou dan heb je het fout.

Je kan het best je pa of meenemen naar een apple shop als hij daar al zin in heeft en daar wat kan pielen ook al is dit niet altijd even goed. Want de eerste keer toen ik in een apple shop stond wist ik ook niet waar ik moest klikken en wat ik kon doen :stuck_out_tongue:

Uitleggen waarom je een mac wil. etc…

[size=10:7f231cff32]Een mac kan ook crashen of vastlopen :p, ik heb verder nooit echt problemen gehad met windows…[/size:7f231cff32]

[quote:35019c7664="NA(rthur)NO"]Hallo,

Ik wil hier in huis een apple computer, omdat tsja [size=7:35019c7664]winhooos[/size:35019c7664] schiet natuurlijk niet echt op. Maar mijn vader werkt niet echt mee :innocent: . Daarom die titel, en wie helpt mij aan een apple :evil: . Ik had al zo een beetje rond gekeken en kwam tot dit: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74545 artikel. Nu heeft er verder nog iemand een brilliant idee???

Lijstje maken:
[color=red:35019c7664][list:35019c7664]tsja[/list:u:35019c7664][/color:35019c7664]

Alvast bedankt… en ik reken op jullie :P[/quote:35019c7664]

Je kunt hem meenemen naar een Applewinkel, en daar een verkoper vragen of hij je vader is wil vertellen wat er zo leuk aan is.

Maar je kan verder ook niks aan hem veranderen, als hij er zo over denkt, dan is dat zo. Oja, ik zou niet alleen maar gaan zeuren dat windows zo erg is. Is natuurlijk wel, maar dan gaat je vader ook maar denken daar begint hij weer met zijn gezeur.

Weet niet wat voor Mac je wil, maar laat hem is erachter zitten, en kijken. Niets overhaast, altijd laten merken dat je het al maanden wil en goed onderzoek hebt gedaan, wil ook weleens werken.

:stuck_out_tongue:

[color=red:eb5d2719c7][list:eb5d2719c7]- apple shop[/list:u:eb5d2719c7][/color:eb5d2719c7]

daar krijg ik hem wel in… :), hoe zit het met internetbankieren… werkt dat ook?? (postbank)

[quote:0f81ad0335="NA(rthur)NO"]Heb zelf geen geld, brommer komt er aan[/quote:0f81ad0335]Vanwaar dat gezeur dan als je er zelf niks aan bijdraagt? :?

[quote:e3175c8a74="diotav"][quote:e3175c8a74="NA(rthur)NO"]Heb zelf geen geld, brommer komt er aan[/quote:e3175c8a74]Vanwaar dat gezeur dan als je er zelf niks aan bijdraagt? :?[/quote:e3175c8a74]

ik kan zelf wel wat missen hoor :wink: alleen geen hele apple (computer)

[quote:377499f870="NA(rthur)NO"]er moet over een tijdje een nieuwe computer komen.. en ik moet hem toch een richting insturen.. (niemand kiest voor windows:P)

edit: Heb zelf geen geld, brommer komt er aan[/quote:377499f870]

Het is dus een computer voor meerdere gebruikers? Dan is het natuurlijk moeilijker. Dacht eerst dat het alleen voor jezelf was.

Maar zoals unSOUND al zei, je moet je medegebruikers er niet toe dwingen. Of een 2e handsbrommertje en een 2e hands Macje.

2e hands brommer is nog 500/800 euro.. Tweedehands computer wilt mijn vader niet! Dat is al geprobeerd.

Ja het is dus een computer voor het hele gezin… papa mama en de twee koters :evil:

[quote:d10cdbaed1="NA(rthur)NO"]edit: Heb zelf geen geld, brommer komt er aan[/quote:d10cdbaed1]

Kwestie van prioriteiten als je het mij vraagt.

Ben het met unSOUND eens: als je vader niet wil dan moet je niet gaan zeuren. Ga eerst eens na waarom je vader geen Mac wil maar een Windows computer. Als jouw vader gewend is om op Windows te werken en dat zonder problemen doet… waarom zou hij dan een mac kopen? Omdat zoontjelief dat graag wil?

Het enige argument dat jij kan gebruiken is dat je nu op een Mac met Boot Camp Windows XP kan installeren op de Intel Macs. Dus dan heb jij je OSX en je vader Windows.

Maar nogmaals, als jij een mac wilt dan moet je daarvoor gaan sparen. Als die brommer belangrijker is dan het willen van een Mac dan koop je die. In ieder geval zul je keuzes moeten maken en moeten resepecteren dat diegene die de computer betaalt bepaald wat voor PC er wordt gekocht.

Ik ga niet aandringen als jullie dat denken :innocent: maar ik moet alvast een plan bedenken :evil: Want er komt zoiezo een tweede computer.

[quote:3eddb4cb12="NA(rthur)NO"]2e hands brommer is nog 500/800 euro.. Tweedehands computer wilt mijn vader niet! Dat is al geprobeerd.

Ja het is dus een computer voor het hele gezin… papa mama en de twee koters :evil:[/quote:3eddb4cb12]

Je vader wil misschien geen tweedehands computer, maar jij misschien wel. :evil: Koop je er toch eentje voor jezelf. :smiley:

[quote:74d00b9936="koffiekopje"][quote:74d00b9936="NA(rthur)NO"]2e hands brommer is nog 500/800 euro.. Tweedehands computer wilt mijn vader niet! Dat is al geprobeerd.

Ja het is dus een computer voor het hele gezin… papa mama en de twee koters :evil:[/quote:74d00b9936]

Je vader wil misschien geen tweedehands computer, maar jij misschien wel. :evil: Koop je er toch eentje voor jezelf. :D[/quote:74d00b9936]

tsja… hee dat is wel miss een idee…
Ik (will < mag ik niet zeggen van pappa :wink: ) zou graag een computer willen waar ik mee op internet kan en tekst verwerken. Het moet niet [b:74d00b9936]TE[/b:74d00b9936] sloom gaan allemaal. Prijs: </300. Wat raden jullie mij aan??

[quote:99a1f23760="Rimsic"][quote:99a1f23760="NA(rthur)NO"]er moet over een tijdje een nieuwe computer komen.. en ik moet hem toch een richting insturen.. (niemand kiest voor windows:P)[/quote:99a1f23760]nou dan heb je het fout.

Je kan het best je pa of meenemen naar een apple shop als hij daar al zin in heeft en daar wat kan pielen ook al is dit niet altijd even goed. Want de eerste keer toen ik in een apple shop stond wist ik ook niet waar ik moest klikken en wat ik kon doen :stuck_out_tongue:

Uitleggen waarom je een mac wil. etc…

[size=10:99a1f23760]Een mac kan ook crashen of vastlopen :p, ik heb verder nooit echt problemen gehad met windows…[/size:99a1f23760][/quote:99a1f23760]

Vastlopen gebeurd zelden.

[quote:3536b37604="NA(rthur)NO"] tsja.. hee dat is wel miss een idee.. Ik (will < mag ik niet zeggen van pappa :wink: ) zou graag een computer willen waar ik mee op internet kan en tekst verwerken. Het moet niet [b:3536b37604]TE[/b:3536b37604] sloom gaan allemaal. Prijs: </300. Wat raden jullie mij aan??[/quote:3536b37604]

Misschien een leuke iBook, en dan zo’n WCbril type. Of een oude iMac.

wc bril type is toch die g3 ibook (oranje, blauw???)

edit

[quote:bbe5eaa6a9="NA(rthur)NO"]wc bril type is toch die g3 bleu dinges[/quote:bbe5eaa6a9]

[img:bbe5eaa6a9]http://gregorhutton.com/images/mac/ibook.jpg[/img:bbe5eaa6a9]

zat aan een mini te denken...