(wie)rook en computers

Hey,

Mss een raar vraagje maar kan het kwaad om te roken of wierook te branden bij je computer?
En dan bedoel ik eigenlijk ook naar lange termijn toe, zijn er mensen dat nare gevolgen hebben meegemaakt door de rook in of tegen de computer. (verkleuren, garantie dat wegvalt door afzetting van de rook, …)

Merci,
Thijs

[img:d57526c937]http://www.stivoro.nl/mirn/mirn-site/img/grid_bord.gif[/img:d57526c937]

Nou, ik vind het heel veel ruimte aan mijn geest geven wanneer ik op mijn kop sta , precies naast mijn toetsenbord en odertussen pratend naar de computer, Maar ik vraagf me echt serieus af of de computer daar wel tegen kan. Ik hoorde laatst, en dit ter je geruststelling, dat wierook geen kwaad kan. Tjan grisk toi mu ( tibsoriaans voor " sterkte met je probleem en let niet op mij"

verder alles goed sedikit?

Ik herinner mij een draadje over iemand met gele verkleuring aan de onderkant van de iMac, daar waar de lucht er ingezogen wordt, voor de koeling. Die persoon rookte ook bij de mac. Die verkleuring was wel het enige geloof ik. Dus als je verkleuring door nicotine niet erg vind… Ik denk dat roken voor jezelf schadelijker is dan voor je mac.

Baik Baik

[size=9:03c9ef6d2d]Gezien je nickname, nam ik aan dat bovenstaande term geen probleem voor je moet zijn…[/size:03c9ef6d2d] :wink:

Laat ik het zo zeggen componeten worden er niet beter op, ik zit zelf in de hi-fi handel en het wordt er allemaal niet beter op.

ik zou het proberen te vorkomen. (geld voor alle hardware ook tvs enz) inruil waarde zakt trouwens ook mensen willen vaak geen apparatuur wat naar rook stinkt, geur krijg je er never meer uit.

Een beige Sony monitor die kapot ging binnen de garantieperiode en die normaal gesproken geruild zou worden tegen een nieuwe, werd gerepareerd omdat ie verkleurd was door rookaanslag. Verder nooit een probleem gehad (er is nooit iets kapot gegaan).

[quote:2efa0be7ef="Napsju"]Baik Baik

[size=9:2efa0be7ef]Gezien je nickname, nam ik aan dat bovenstaande term geen probleem voor je moet zijn…[/size:2efa0be7ef] :wink:[/quote:2efa0be7ef]
Terlalu bagus dari kamu. Saja bitjara SEDIKIT bahasa malaju. Saja dari Sulawesi Tengha. Tidah mengerti kanapa saju punja “naam” Sedikit.
Tidur bagus!

Selamat tidur!

Mijn oude iBook was helemaal geel van alle peuken die ik er naast gerookt heb. Het was sowieso al een rampe machine dus weet niet of het door de rook kwam. Ik denk dat het i.d.d. slechter voor me zelf is dan voor de machine.

[quote:249519900f="sedikit"]Terlalu bagus dari kamu. Saja bitjara SEDIKIT bahasa malaju. Saja dari Sulawesi Tengha. Tidah mengerti kanapa saju punja "naam" Sedikit. Tidur bagus![/quote:249519900f] Je toetsenbord ligt achterstevoren denk ik....

[quote:52a09ca575="sedikit"] Terlalu bagus dari kamu. Saja bitjara SEDIKIT bahasa malaju. Saja dari Sulawesi Tengha. Tidah mengerti kanapa saju punja "naam" Sedikit. Tidur bagus![/quote:52a09ca575] Maare, dit doe ik je nog niet na hoor , na 2x drie weekjes Bali en nog een keer vier weekjes Bali. Al is het toch niet zo moeilijk om hier iets van te maken, best aardig leesbaar voor mij zeg maar. :wink:

Als je zelf al twijfeld weet je eigenlijk t antwoord al....