Wie weet hoe het heet?

Weet iemand nog hoe dat programmaatje heet dat je waarschuwt als een programma probeert verbinding te maken met / via het internet? Ik zoek me rot maar kan nix vinden en ik ben de naam vergeten.

De reden van mijn vraag is dat in de logbestanden van de router steeds staat dat er getracht wordt verbinding te maken (van buiten af) met poort 42664 en 50363. Die hebben volgens mij met mlMac of Bittorrent te maken, maar dat heb ik niet aan staan. Ik probeer uit te vinden of er in de achtergrond iets draait dat deze poorten gebruikt / wil gebruiken.

Bedoel je Little Snitch

Ik heb datzelfde probleem gehad op de PC met Kazaa.

Het is meestal, dat zodra iemand ergens een zoekopdracht geeft, het programme een aantal gebruikers afgaat om te kijken of diegene dat bestand heeft. Zodra dat programma vervolgens bij jou probeerd te kijken of jij dat bestand hebt, ziet jouw log, of jouw firewall dat als een poging om binnen te komen.

Op de PC ging de firewall van Norton bijvoorbeeld helemaal over de zeik van al die “aanvallen”, later een andere firewall geinstalleerd, en die had door dat het gewoon een zoekopdracht van Kazaa was.

Wellicht dat dit bij jou ook een mogenlijkheid is?

@ trillseeka. Ja, little snitch bedoel ik. Thx.

@ unSound. Dat begrijp ik en ik ben van die redenering ook uitgegaan. Echter, slechts als ik een Kazaa-achtig programma draai hoort dat te gebeuren. En aangezien ik geen progrmma’s heb aangezet wil ik weten of er in de achtergrond iets gebeurt.

Allebei bedankt voor de reaktie.

Bij mij op de PC gebeur het ook als ik kazaa niet heb draaien... het is namenlijk andermans kazaa die mijn comp benadert. dus er hoeft niet perse iets op de achtergrond te draaien zeg maar.