Wie weet meer over "U heeft geen bevoegheden om !!!

[quote:1ec9644a21="Daan."][quote:1ec9644a21="Bockaert Rudy"][quote:1ec9644a21="Daan."]Heeft u mischien ergens eens een vinkje "alleen lezen" aangevinkt? Ctrl klik, en dan toon info. (bij mappen) staat standaard goed allemaal, dus als u nu denkt waar heeft die het over, dan heb ik niks gezgd. Er hoeft maar één bestandje in een map op alleen lezen te staan, en je krijgt die melding.[/quote:1ec9644a21]

Beste Daan,
daar zegt ge iets, ik heb wel een probleem met dat"Info" venster.
Onder" Eigenaar en bevoegdheden " staat “Lezen en schrijven”
Daaronder staat " Details" Eigenaar " rudybockaert " toegang “Lezen en schrijven”
Maar daaronder zit ik met een probleem.
Wat moet ik invullen bij Groep? ik kan niets invullen ik moet kiezen uit een keuzevenster waar allemaal namen instaan die mij niets zeggen, ook de naam van mijn netwerk staat er niet in, wel mijn eigen naam ook al mee geprobeerd ( ao. met everyone, nobody enz… )niets lukt.
Weet gij wat er daar moet inkomen als ge in een klein Netwerk zit?
Dank en groetjes,
Rudy[/quote:1ec9644a21]

Toegang moet op Lezen en schrijven staan.

Eigenaar op admin. (of je naam hangt van bestand af kan ook system zijn soms maar staat standaar allemaal goed.)
Lezen en schrijven.

Groep op admin
Lezen en schrijven.
/Users/rudybockaert/
Andere
alleen lezen.

stel eerst eens een map (map op je bureaublad bijvoorbeeld) die je wilt delen en open via je pc, goed in (klik op pas toe op alle ingesloten onderdelen, let op dat er geen systeem bestanden in die map staan.), en kijk dan of je in die map kan plakken en knippen vanaf je PC.[/quote:1ec9644a21]

OK, ik heb dat geprobeerd zie hierbij het resultaat
maar spijtig genoeg valt dat niet door te sturen naar de PC

/Users/rudybockaert/Desktop/info.tiff
ik weet niet of het doorsturen van deze tiff zal lukken
groetjes
Rudy[[/img]/Users/rudybockaert/Desktop/info.jpg[/list][/list][/code]

[quote:82de6b6bf4="magic-with-mac"]Is de hardeschijf van de PC soms NFTS geformatteerd? Want dan kan een Mac er nl. niks op schrijven maar alleen lezen.[/quote:82de6b6bf4]

Beste ,
ja natuurlijk is de PC harddisk NTFS want met Fat 32 is de overschrijfruimte te beperkt.
Zou daar het probleem zitten ???
Ik ga er nu een FAT 32 partitie opzetten en zien of het daarmee opgelost is.
Ge zou gelijk kunnen hebben want met een memorystift van 1 GB kan ik wel alles overzetten van de MAC naar de PC en die stift is FAT 32.
Ik hou U op de hoogte,

groetjes,
Rudy

[quote:3e3c74b5bd="Bockaert Rudy"][quote:3e3c74b5bd="magic-with-mac"]Is de hardeschijf van de PC soms NFTS geformatteerd? Want dan kan een Mac er nl. niks op schrijven maar alleen lezen.[/quote:3e3c74b5bd]

Beste ,
ja natuurlijk is de PC harddisk NTFS want met Fat 32 is de overschrijfruimte te beperkt.
Zou daar het probleem zitten ???
Ik ga er nu een FAT 32 partitie opzetten en zien of het daarmee opgelost is.
Ge zou gelijk kunnen hebben want met een memorystift van 1 GB kan ik wel alles overzetten van de MAC naar de PC en die stift is FAT 32.
Ik hou U op de hoogte,

groetjes,
Rudy[/quote:3e3c74b5bd]

Spijtig genoeg lukt dit ook niet, ik zie de FAT32 disk op het MACscherm kan het open doen maar kan er niets in overplaatsen door die eewige “beveiliging”
Hoe krijg ik die in godsnaam weg???

Wie zal mij dat ooit vertellen ?

Groetjes,
Rudy