Wie weet raad? 1011 error in itunes

Ik heb hier een 1e gen iphone van een vriend van mij en die heeft na het installeren van een app uit installer zijn iphone verziekt. De iphone heeft het verder prima gedaan. Totdat hij een radio app installeerden uit de installer. Hij wil niet meer bellen en wifi gebruiken. Hij zelf heeft al meerdere malen geprobeerd de iphone te herstellen en opnieuw te unlocken maar hij loopt standaard tegen de 1011 error aan.

ik heb uitgezocht wat dat betekend. Het zou iets te maken hebben met de bootloader. die is beschadigd.

Heeft iemand een idee hoe we die iphone weer aan de praat krijgen?
Ik heb zelf een aantal keer geprobeerd de iphone te herstellen maar ik krijg verschillende erros in itunes. 1011 en 6 en 2001 heb ik voorbij zien komen. Allemaal itunes gerelateerde errors. we komen niet echt verder zo.

Wie weet raad???

welke versie van iTunes gebruik je?

versie 7.6.2 op mijn powermacG5

en versie 7.7 op mijn Macbook PRO

de MBP geeft error 1011 en soms 2001
de PMG5 geeft error 6

Vanmiddag precies dezelfde error's voorbij zien komen op mijn iPhone. Herstellen, en net voordat ie aangeeft Firmware Herstellen, de iPhone eruit halen en vervolgens iTunes afsluiten. ZiPhone openen en op Jailbreak and Activate drukken.

That does the trick.

probeer het voor de zekerheid met 7.6

Dit is geen iTunes probleem. Het is een baseband probleem

Hoe kan je dat oplossen dan? Virginizen?

ik heb gedaan wat Studio Jeroen zei maar dan geeft ziphone error 10 en als ik opnieuw de itunes herstel probeer krijg error 1600 error al na 4 seconden

Ik denk dat de iphone onherstelbaar beschadigd is.
Volgens iphone club een error die juist door ziphone komt en alleen onder ziphone gebruikers verschijnt.

[quote:0727051674]Voor al diegenen die de foutmelding error 1011 krijgen in iTunes na een restore. Dit is wellicht een oplossing.

In tegenstelling van mijn eerdere gids is dit tot nu toe de beste oplossing voor het 1011 probleem.
Het is niet je comboard wat kapot is maar de bootloader is kapot. Ik kwam er achter door de sdk van apple waar ik probeerde de fw te herstellen. Aan het einde van het proces, waar de baseband wordt geupdate, kreeg ik de error bootloader is to old, update the bootloader to a newer version 18 or higher.
Nou da’s lekker kan je niks meer met je iphone, geen wifi, imei etc. De baseband erasen helpt dan niet want de bootloader is rot dus zal er niets naar de iphone geschreven worden. Ook de booloader flashen werkt niet want de oude bootloader wordt niet herkend.

Dit heb ik gedaan:
De iphone in de vriezer gedaan voor zo’n 24 uur. Zo gaat de batterij volledig leeg. Je kan je iphone in een zak doen en gerust in de vriezer leggen. Eenmaal uit de vriezer, de iPhone nog een dag of vier laten liggen zodat de batterij zeker leeg is. Zet hem af en toe aan zodat de batterij volledig leeg is.
Na een dag of vier ben ik de iPhone gaan herstellen met de laatste 2.0 versie (zoek even op een piraten baai). Ik kreeg na het herstel nog steeds de foutmelding 1011. Daarna heb ik de iphone in dfu gezet en heb de iPhone hersteld met 111. Na het herstel kreeg ik niet meer de foutmelding 1011 maar 1015. Die heb ik eruit gekickt met ziphone (voor de rest ziphone links laten liggen want de meeste mensen die ziphone hebben gebruikt kregen het 1011 probleem, niet eens direct maar soms pas een maand later). Nadat hij uit de recovery was gekicked had ik op de iPhone weer een imei en maakte weer geluid. Daarna gerestored naar 114 en gepowned. iPhone werkt weer en alles kan er mee gedaan worden.

Hierna werkt de iPhone weer gewoon en kan weer bellen wifi is terug etc.

Succes ermee. Ik hoop dat het werkt.
[/quote:0727051674]

ik heb die methode al is geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.
Als iemand hem aan de praat krijgt krijgt ie 50 euro van me.

Stuur hem dan maar op ;)