Wie zit te wachten op CS4? Ben net een beetje gewend aan CS3.
Wij stellen Cs 3 op m'n opleiding als standaard. Daarbij is de ontwikkeling CS 4 voor mac nog in volle gang en ook al heeft cs 4 een paar features meer, dat wil nog niet zeggen dat het net zo soepel draait als Cs 3. ook voor mij geldt dat ik nog een tijdje lekker op CS 3 blijf draaien.
Ik blijf ook lekker bij CS3, daar ben ik aan gewend en het doet alles wat ik wil.
ja bij mij op school ook werken ze alleen maar met cs3 dus hou die ook lekker :lol:
Flash heeft een paar (3) nieuwe features die leuk zijn voor de animator. Zou mooi zijn als je alleen Flash kon updaten.
Ik hou ook m'n CS3 denk ik... Het is ten slotte veel geld en écht vernieuwd lijkt het me niet... Mvg,
Het gaat allemaal zo snel bij adobe (stelletje geldwolven) ik blijf ook lekker bij cs3..
[quote:76362649c7="Whamp"]Wie zit te wachten op CS4?[/quote:76362649c7] Ik hoef niet meer te wachten... :evil: CS3 is een goede suite heel simpel. Men moet voor zichzelf uitmaken of de toegevoegde features en doorgevoerde samenwerking tussen de applicaties genoeg reden is om deze upgrade aan te schaffen. De vraag of CS4 net zo lekker loopt als CS3 slaat nergens op. Ook is de ontwikkeling voor CS4 zowel Mac als PC zo goed als klaar. Deze maand komt het namelijk uit. Met andere woorden als ze op scholen nog met CS of QuarkXPress 4 werken dan ben je daar aan gewend en hou je die dus lekker? Dus een upgrade van 10.5 naar 10.6 ga je ook niet doen want die is nog volop in ontwikkeling voor de Mac en die loopt misschien niet zo snel als 10.5? Ik vind dit maar rare argumenten. Zeg dan gewoon, ik vind het te duur, ik mis features, ik heb net CS3 aangeschaft, ik wacht tot de eerste bugfixes, mijn school schaft het niet aan, ik wacht tot de NL versie er is. Dat zijn wat meer steekhoudende argumenten. Kom nou niet met CS3 is net uit. CS, CS2, CS3 hebben allemaal een omloop/ontwikkelingstijd van 18-20 maanden gehad. Adobe is al met CS5 bezig en echt niet alleen om meer te verkopen hoor. Kortom verdiep je eerst eens in de materie voordat je roept.
Rustig blijven.. Het is niet ongebruikelijk dat een upgrade problemen met zich meebrengt waar niemand op zit te wachten..
[quote:cd4c9498ab="sally"]Flash heeft een paar (3) nieuwe features die leuk zijn voor de animator. Zou mooi zijn als je alleen Flash kon updaten.[/quote:cd4c9498ab]
Dit zou volgens mij wel een goede optie zijn. Volgens mij zit niet iedereen te wachten op een compleet nieuwe versie van alles. Afhankelijk van het pakket natuurlijk.
Daarom zei ik ook: ik wacht tot de eerste bugfixes. Dat kan ik mij voorstellen, zeker in productie omgevingen. Het is nooit verstandig om gelijk nieuwe versie's op dat soort machines te installeren maar dat geldt niet alleen voor Adobe software! Ook voor een systeem upgrade. Zelfs iets "simpels" als iTunes. Alleen Flash upgraden? Dan [url=http://www.adobe.com/products/flash/upgrade/?promoid=DRHWS]doe je dat toch gewoon?[/url]
Ik vind het te duur. Bij uitkomen CS3 voor een maandsalaris CS3 Premium gekocht en dacht altijd dat je dan voor een paar honderd euro (400/600) kon updaten naar CS4. De praktijk leert iets anders, kost dik €1000,-! Lijkt me niet dat iemand voor dat geld CS3 gaat updaten. Adobe werkt naar mijn idee met dit gedrag illegale downloads in de hand, en da's stom.
Steekhoudend genoeg MouseMighty?
Ikke ikke... :) Ik kan niet wachten... I love new products! :)
NL versie upgraden van CS3 naar CS4 €891 incl BTW. Overigens zijn inderdaad de lokale versie's duurder dan de USA versie's klopt, ben ik het ook niet mee eens. Je kan die €891 te duur vinden inderdaad, dat is tenminste een argument. Denk er wel aan dat Adobe het upgraden nu anders gaat berekenen. Voortaan betalen trouwe (lees ik-koop-alle-upgrades-klanten) bij een volgende upgrade minder dan klanten die 1 of meerdere versie's hebben overgeslagen. Er is nu nog een "grace period" voor klanten die versie's lager dan CS3 willen upgraden naar CS4. Die illegale downloads komen er toch wel, anders kunnen de zolderkamerpiloten namelijk niet aan het werk. Begrijp mij goed, ik probeer niet om iedereen over te halen om het aan te schaffen hoor maar kom wel met goede argumenten :wink: Je kan beter vragen wie zit er (nog) op QXP 8 te wachten... :evil:
Er niet op zitten wachten, is wel degelijk een goed argument. Je hebt al het gereedschap dat je nodig hebt (en meer dan dat), je hebt geen problemen, je mist niets. Het is aan Adobe om je duidelijk te maken dat je wel degelijk iets mist en dat upgraden het geld waard is. Niet andersom.
Dus is het argument, de nieuwe features hoeven niet voor mij of ik mis er (nog) niets aan. Dat is ook een steekhoudend argument. Overigens zijn die verbeteringen in Flash, zeker voor de animator, de moeite waard om de upgrade te nmen (desnoods alleen Flash :P )
Inderdaad.. Is het niet leuker om, inplaats van elkaar de les te lezen over de kwaliteit van argumenten, eens te noemen wat de doorslaggevende features zijn, die deze upgrade de moeite waard maken.. Oftewel; waar zit jij (en jij en jij) wel op te wachten?
Ik heb cs4 al Wat een verbeteringen zeg! Loopt 200 procent sneller.
[quote:0f59e72319="Cosmopolitan"]Ik heb cs4 al Wat een verbeteringen zeg! Loopt 200 procent sneller.[/quote:0f59e72319]
Hoe kun jij CS4 al hebben? :?
Misschien op dezelfde manier als ik het ook al heb. [quote:169e1be7e4="sally"]Inderdaad.. Is het niet leuker om, inplaats dan elkaar de les te lezen over de kwaliteit van argumenten, eens te noemen wat de doorslaggevende features zijn, die deze upgrade de moeite waard maken.. Oftewel; waar zit jij (en jij en jij) wel op te wachten?[/quote:169e1be7e4] Leuke insteek! Voor mij de moeite waard: Algemeen: Het gelijk trekken van de interface tussen de applicaties, het zgn ApplicationFrame, het stabieler draaien op Intel mac. Programmaspecifiek: InDesign: tekstwisselmogelijkheid zonder aparte lagen aan te hoeven maken, verbeterde links paneel, inflight aan te passen en de nw smart guides! Illustrator: artboards (meerdere artboards in 1 document), Blob brush die heel snel paden verbind en complexere figuren kan maken en heeel fijn het verloop gereedschap is veel makkelijker geworden. Photoshop: nieuwe scale tool, betere 3d (verpakkingen), non destructief werken dmv automatisch lagen en masker panelen, je canvas tegelijk met het beeld roteren om vanuit elke hoek te kunnen kijken/werken. Ik ben nog bezig met het verder ontdekken van CS4 maar ik zal jullie op de hoogte houden :wink:
[img:169e1be7e4]http://img.skitch.com/20081007-d1sfft4b5rmqe7c6jfnwj5knx1.preview.jpg[/img:169e1be7e4]