Wiebelende Powerbook?

Goedenavond,

Ik maak nu enige tijd gebruik van een Powerbook (specs staan in m’n signature) en het begint mij nu pas op te vallen (irriteren) dat de Powerbook 9 van de 10x wiebelt op vlakke oppervlakken als een vloer, tafel en bureau. Nu is mij ook opgevallen dat de batterij er wat ‘uitgezakt’ bij hangt, die steekt een milimeter of 2 uit, maar het lijkt mij zeer sterk dat dit de oorzaak kan zijn van zoiets? Aangezien de voetjes aan de zijkant hoger zijn (of lijken?) dan de uitgezakte batterij.

En als de batterij toch de oorzaak is, wat kan ik hier aan doen?

Bij voorbaat dank.

De batterij hangt bij alle 12" PowerBooks en de iBooks een beetje "uit de kast". Is helaas weinig aan te doen.

Als je je echt stoort aan het wiebelen, dan moet je met je PowerBook terug naar de leverancier.

Wil je niet terug naar de leverancier, dan kun je zelf proberen om de PowerBook recht te buigen.
Dat moet je uiteraard zeer voorzichtig doen, met hele kleine stapjes.

[size=9:510a63a13b]Kleine lettertjes: uiteraard volledig op eigen risico!![/size:510a63a13b]

Lijkt me niet goed. M'n 12" iBook staat zo strak als een huis. Als ik eraan wiebel doet de hele tafel mee... zitten in al je pootjes nog wel van die dopjes? Of is ie een keer gevallen?

Het rare is dat in sommige gevallen de Powerbook niet wiebelt, dus een dopje kan niet missen, evenals een kromme Powerbook, lijkt mij?

Ik denk dat ik dan toch maar even bij de winkel ga informeren. (Hij ligt er nu toch al voor een kapotte SuperDrive)

Heb je die widget dat enkele dagen geleden op de voorpagina stond uitgeprobeerd?

Nee, hij ligt nu namelijk even bij de winkel. Maar ik denk ook niet dat ik hierdoor een oorzaak en/of oplossing vind. ;) (helaas)

Heb ik ook een beetje, ik maak me er niet erg druk om.

Mijn moeder heeft een powerbook 17’’ waarvan de zijkanten van de klep omhoog gaan staan, dat is pas ruk!

Misschien dat het over een jaartje 'uitgezakt' is en gewoon recht staat, maar ik wil toch een oplossing voor nu. Het typt namelijk ongelovelijk rot.

Heeft iemand ervaring met ‘Pawz’?

[img:42df34c032]http://www.macintoys.nl/images/prdPawzBeauty%202.gif[/img:42df34c032]

Volgensmij heb ik hierover wel eens gelezen, Iets over "Warpen"

Dat de powerbook zo warm wordt, dat de aluminium shell een klein beetje buigt,.

Klinkt best zorgwekkend. :o

Buigt dit ooit nog terug? Bijvoorbeeld geforceerd (stapeltje plakpapiertjes in het midden van de Powerbook zodat het daarop steunt)?

Ik wil je niet onnodig bezorgt maken, het kan heelgoed iets totaal anders zijn, Maar hier een forumdraadje over de hitte problemen van de PB:

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=03/04/28/1751238[/url]

[quote:e539f0baee="BornAudio"]Ik wil je niet onnodig bezorgt maken, het kan heelgoed iets totaal anders zijn, Maar hier een forumdraadje over de hitte problemen van de PB:

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=03/04/28/1751238[/url][/quote:e539f0baee]

Hm dat topic is 3 jaar oud. Niet echt relevant meer denk ik :sealed:

Er staat wel iets interrresants hoor, ook iets wat ik helaas heb gemaakt. Toen de SuperDrive kapot ging (met een CD erin) heb ik achter de batterij gekeken voor een CD-eject hole (ja, ik weet het, maar in zo'n situatie bedenk je je rare dingen), de batterij ging er echter nog amper terug in. Eenzelfde iets heeft een user op dat topic meegemaakt.

Ik bel morgen meteen de winkel en zeg dat zij 'em wel even mogen omruilen. :o

Yeah, klopt :oops:

Maar dan nog, ik vond het probleem van Furious verdacht veel op
warping klinken, en warping is ook niet bepaald een nieuw probleem.

Stom dat ze dit na 2-3 revisies nog steeds niet hebben opgelost. Zodra ik de Powerbook terug heb ga ik even kijken hoe ik 'em helemaal recht kan maken, en dan doe ik een 5e voetje precies in het midden zodat het op geen enkele manier nog kan buigen.

Hopelijk helpt zoiets.

[quote:01ca9e0041="Furious"]Stom dat ze dit na 2-3 revisies nog steeds niet hebben opgelost. [/quote:01ca9e0041]

Intel Processors 8) :stuck_out_tongue:

Leuk, maar ik heb niet nog een keer op zo'een korte termijn zo'n bak met geld. Of wilde je er eentje kopen voor mij? ;)

Ik ben overigens wel zeer benieuwd naar mensen die dit probleem ook hebben maar op de een of andere manier opgelost hebben. Zouden deze mensen zich hier even willen melden? ;)

Eerst even met mijn ‘vrienden’ van de MacHouse in Woerden bellen en kijken of zij er wat aan kunnen doen. Anders ga ik gewoon rechtstreeks met Apple bellen.

Ik heb 2 jaar lang een 12" Powerbook 1GHz gehad, en deze stond ook af en toe ook krom. Ik drukte op de linker boven hoek en rechter onder hoek en hij stond stabiel op de tafel..

Volgens mij kwam het ook door de warmte, hoe meer intensief ik er mee werkte hoe eerder die krom stond…

Nu met m’n 15" heb ik er nog geen last van gehad…

Bedankt, dat ga ik eens proberen. En misschien wordt het dan toch tijd voor een iBreeze en/of Pawz (+ een 5e Paw in het midden).

Ik laat weten hoe het mij af is gegaan als ik de Powerbook terug heb. :slight_smile:

Tot zover bedankt iedereen.