Wifi Bereik

Hallo,
Op dit moment hebben internet en bellen van XS4all. Voorheen hadden we alleen internet van xs4all met het modem midden in de kamer(daar had ik een airport express aangekoppeld voor wifi), dit had een heel goed bereik in heel het huis. Nu is er een modem geplaatst in de meterkast(fritzbox 7390). Het wifi-bereik is hierdoor veel minder geworden, op de bovenverdieping weinig/heel slecht bereik(internet valt vaak weg). Ik heb een keer geprobeerd om de overgebleven airport express als repeater te gebruiken op de bovenverdieping maar dit werkt ook niet.
Hoe kan ik dit oplossen?!

gr

trek een UTP-kabel naar boven en plaats daar een accespoint (bv. een Airport Express. kan je nog muziek streamen ook).

Oke bedankt… ga ik even naar kijken

Of ipv een utp kabel, twee wandpluggen, waarvan een verbonden is met je modem en een verbonden met een AirPort in brugmodus

.
Is inderdaad de enige goede oplossing, wel SSID en WPA2 beveiliging exact overeen laten komen met de Fritzbox 7390 zodat je roaming toegang hebt door het hele huis.

Oke super bedankt! ik ga erachter aan!

Ik heb voor de grap een airport express aangesloten op de router en daarmee een draadloos netwerk gemaakt(netwerk van de fritzbox uitgezet), daarnaast een andere airport express als repeater gebruikt(in de icentre werd verteld dat een airport express niet als repeater van de fritzbox kan dienen)… Nu heb ik boven wel goed bereik. Helaas zijn de airport expressen heel oud(54mbps) dus via speedtest krijg ik nu veel lagere snelheden. Idee om een nieuwe airport express/extreme/time capsule te kopen, zodat ik wel weer gewoon de hoge snelheden krijg? Ben nu al blij dat ik boven gewoon weer kan internetten

gr

Je kunt volgens mij ook twee draadloze netwerken naast elkaar laten werken. Beneden de Fritzbox en dan via een UTP kabel boven via de Airport

en als je deze dan dezelfde naam geeft met zelfde wachtwoord dan herkennen al je apparaten beide netwerken, dus kan je met je laptop van boven naar beneden lopen zonder een ander netwerk te moeten vinden

Oke thanks:)