WiFi en Etech wireless router

Hi, ik heb sinds kort een Powerbook G4 en een Etech Wireless router aangeschaft. Echter het lukt mij niet om een draadloze WiFi verbinding via de Etech wireless router en mijn Mxstream ISDN ethernet modem op te bouwen.

De draadloze verbinding schakelt aan en dan weer uit, aan en dan weer uit, enz. Tijdens het aanschakelen geeft de router netjes een IP adres.

Weet iemand wat de oorzaak is en wat een oplossing is voor dit probleem

Via een vaste ethernet verbinding en de Powerbook lukt het allemaal prima.

groet
Guido

Ten eerste: Is de modem getweaked? Daarnaast kan dat aan/uit vallen van de WiFi verbinding zelf (dus niet de internet verbinding) komen omdat er storing is van meerdere accesspoints, maar dat is meestal alleen 't geval wanneer er een stuk of 4-5 op dezelfde plek worden gebruikt.

Adriaan

Hoi Adriaan,

Mijn modem is niet getweaked en ik heb even met MacStumbler gechecked of er andere Access Points in de buurt zijn. Dit is niet het geval.

Ook WEP aan of uitzetten maakt geen verschil. Ik heb ook de fabrikant maar eens gemailed echter nog geen antwoord.

groet,

Guido

OK, maar waar zit het probleem dan? Afgezien van het feit dat je internet wilt gebruiken werkt de hele Airport gewoon niet?

Adriaan

Ik ben eruit. E-tech heeft nieuwe firmware gemaakt (versie 1.12). Deze heb ik gedownload van hun site (www.e-tech.nu). Deze lost het probleem wat ik had op. Het werkt nu vlekkeloos!

Guido