Wifi homeplug werkt niet meer na upgrade MacOS Sierra

Na de upgrade naar MacOS Sierra op mijn MacBook Pro upgrade kan mijn Sitecom homeplug LN-556 v1 001 opeens geen verbinding meer maken met internet. De boodschap luidt:

“Wifi heeft het zelftoegekende IP-adres 169.254.201.41 en kan geen internetverbinding tot stand brengen.
De internetverbinding via het modem/router werkt gelukkig wel gewoon en heeft IP-adres 192.168.0.7”

De router/modem Arris-BD82 van de provider werkt wel gewoon en heeft IP-adres 192.168.0.7.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Backup terugzetten?

Of toch homeplug resetten…

Probleem is de wintertijd. Ff resetten

Homeplug is gereset.
Welke backup bedoelt ?

Pffff, soms ligt de oplossing zo voor de hand! :smiley:
De homeplug bestaat uit een homeplug voor het stopcontact én een primaire plug die door middel van een kabeltje in de router geplugd moet worden. De router staat onderin een kast en de primaire plug ligt achter de kast vanwege een erg kort kabeltje. Om de router te resetten, heb ik het kabeltje eruit gehaald maar niet helemaal goed terug geplaatst…beetje dom maar wel weer veel geleerd over wifi, routers en homeplugs. Dank voor het meedenken(y)