WiFi issue OSX / Ziggo

Is er hier nog iemand die er last van heeft dat zijn/haar wifi verbinding op een b.v. MacBook blijft hangen?
Ik bedoel een site openen en dan begint Safari te zoeken maar na +/- een vijfde van de zoekbalk blijf deze hangen,
wifi aan een uitzetten of Safari afsluiten en het werkt weer tijdelijk.
En ik vraag het hier omdat bijvoorbeeld een film op Netflix wel gewoon goed streamt en dat ook op de AppleTV3,
iets met OSX of toch Ziggo?

(MacBook Pro Retina 2012 OSX 10.10.3)

Totaal geen probleem met Ziggo: 198.64/20.42 hier vanaf mijn MBP

Gisteren had ik wel problemen met Ziggo internet, maar toen hadden wij een storing in onze regio. Nu werkt alles weer prima, ook op mijn Macbook Pro retina 15inch 2012. Safari doet het goed.
Misschien moet je hem eens helemaal uitzetten en weer aan?

Herkenbaar, ik heb hetzelfde: Ziggo, macbook pro retina, osx 10.10.3

Af en toe als ik een wifi verbinding heb en een pagina opvraag, blijft safari hangen of komt de melding ‘internetpagina niet bereikbaar’.

Wifi/Safari opnieuw opstarten en het gaat wel weer.

Ja, ook op mijn iPad Air2 problemen met het niet of traag laden van pagina’s in Safari. Ligt kennelijk bij Ziggo. Ik hier in Hengelo Overijssel.

Hier ook problemen (MBa 2013, Ziggo en AE - AC). WiFi uit- en inschakelen is een tijdelijk ‘oplossing’, maar totaal niet wenselijk!

Ja, heb ik ook al een tijdje last van.

Ook al 2 dagen last van.

Macbook Pro 2011 2x MacBook Air 2013

Groningen

Het probleem ligt niet bij OS X en/of iOS, maar bij de modems die Ziggo uitlevert. In verreweg de meeste gevallen deugt de WiFi-verbinding in het geheel niet. Enig werkende remedie: andere router in je netwerk opnemen en de Ziggo-modem in de Bridge-modus laten zetten (Ziggo klantenservice: 1200 vanaf je Ziggo-aansluiting) Zodra je Ziggo-modem in de bridge-modus staat heb je nergens meer last van. Alleen een router plaatsen (dus zonder de overstap naar bridge-modus) is geen oplossing.

Opgelet: door de bridge-modus te laten activeren verlies je wel je gebruiksrecht voor Ziggo WifiSpots

Ik heb inderdaad een Airport Extreme achter mijn Ziggo modem staan, en geen problemen. Overigens heb ik ook nog een oud Ziggo modem zonder WIFI. Dus mijn WIFI netwerk wordt gevormd door de Airport Extreme in combinatie met een Airport Express verderop in mijn huis. Werkt prima snel en zonder netwerk uitval. Ik heb nu OSX 10.10.4 en dat is tot nu toe super stabiel! Netwerkschijven die nog wel eens wegvielen zijn en blijven nu verbonden als ik mijn Macbook openklap en uit slaapstand haal.

Heb ik hier in Laren (NH) ook last van. WiFi inderdaad even uit en weer aanzetten helpt dan vaak :-(.
Ben ook al een heel eind in de richting om Ziggo het WiFi te laten uit zetten…
(MBP17-inch, Early 2009, 2,93GHz Intel Core 2 Duo, 8 GB 1067MHz DDR3, OSX 10.10.4)

Ja, vrij irritant probleem. Hier is hoe ik het heb opgelost (met een Horizon)

Ga naar de site http://gwlogin.net (login en wachtwoord = admin)

Dan naar ‘draadloos’

Dan naar 5GHz > Radio en enable een 802.11n netwerk.

Dan daar op inloggen

Sindsdien geen problemen meer gehad.

@csteelooper:

Op deze manier is mijn netwerk al ingericht. Hierachter zit een Asus AC68U router en boven heb ik een Airport Extreme AC 2013 router (welke in brugmodus staat en bedraad met de Asus is aangesloten).

Ik hoop dat de updates die er aan zitten te komen de problemen oplossen; http://www.onemorething.nl/2015/05/oorzaak-netwerkproblemen-aangepakt-in-laatste-os-x-beta/

Tja — dat zou natuurlijk nog kunnen, dat je één van de gebruikers bent die last hebben van de netwerkbugs in met name discoveryd. Maar in ieder geval is zulks bij mij nog nooit voorgekomen. Eigenlijk werkt het netwerk hier al sinds m’n allereerste start van de machine helemaal vlekkeloos, los van de problematiek met de Ziggo-modem en diens (draadloze) netwerkverbinding. Maar dit was dan ook geenszins beperkt tot iOS of OS X. Ook m’n Windows XP-bak had daar last van. Tot ik de bridge-modus liet activeren. Daarna absoluut nergens meer last van.

Overigens heeft mijn zus ook netwerkproblemen in combinatie met de ASUS AC68U, met name op haar iDevices. Haar man werkt met Android en heeft nergens last van. Zij hebben ook Ziggo en de bridge-modus is actief.

Zodra de bridge-modus actief is kun je op zijn minst een ding zeggen: de problematiek ligt niet meer in de kruising tussen Ziggo en OS X/iOS (Ziggo levert immers dan alleen nog de internetverbinding; de routerfunctie in de modem staat volledig uit), maar ergens in de combinatie van de in huis gebruikte (netwerk)apparatuur en iOS/OS X. Voor de mensen wier problemen na de activatie van bridge-modus nog niet zijn opgelost, is het alleszins te hopen dat de aangekondigde wanhoopsdaad van Apple (discoveryd vervangen door diens voorganger mDNSresponder) oplossingen biedt.

De langste van de talloze draadjes:
https://discussions.apple.com/message/28324664?tstart=0#28324664

@Jochemz: helemaal herkenbaar dit probleem. Ik wacht de update van OSX af. Als het dan niet stabieler wordt, laat ik ons modem in de brugmodus zetten. Het lastige van wifi-problemen is dat je door alle berichtgeving niet weet waar je het moet zoeken: heb ik iets verkeerd ingesteld? ligt het aan een bug van OSX? ligt het aan Ziggo?

Ik ondervind zelf ook het probleem met de WiFi en Ziggo (voorheen UPC). Wanneer ik bluetooth uitschakel is het wifi-probleem verholpen.
Het lijkt een probleem te zijn dat de WiFi en Bluetooth elkaar storen op de 2,4Ghz-frequentie. Ik weet niet of jij gebruik maakt van bijvoorbeeld een Magic Mouse, maar dit kan een oorzaak van het probleem zijn. Een oplossing behalve bluetooth uitzetten (en via de ingebouwde trackpad werken) of de router op 5Ghz laten uitzenden is er voor zover ik weet nog niet.

Hier precies hetzelfde probleem, maar dan bij de Duitse UPC variant. Alles geprobeerd, maar niets helpt. Totdat…ik de Bluetooth verbinding verwijderde. Precies zoals Nino aangaf. Sindsdien geen last meer.

Geen ‘echte’ oplossing, ik weet het… maar beter dan niets. Baal nog steeds dat Apple dit niet gefixed heeft, want ik wil mijn Magic Mouse gebruiken!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vanwege de bekabeling kan ik niet anders als mijn Airport in Bridge modus zetten en dus het ziggo modem alles laten regelen. Alleen de Wifi verbinding loopt via de Airport. Die van het Ziggi modem heb ik uitgezet. Bij mij heeft het wel degelijk geholpen om de beta van OSX 10.10.4 te installeren. Sindsdien heb ik geen last meer van verbroken verbindingen als er een apparaat in de slaapstand heeft gestaan. Het enige wat nog wel eens problemen oplevert is dat de internetverbinding wegvalt op mijn macBook Pro via wifi. Blijkt dat Ziggo niet twee maar drie dns servers gebruikt. De primaire blijft telkens hetzelfde maar de secundaire wisselt nogal eens en dan gaat het fout. Ik heb ze daarom alle drie in mijn dns-lijst gezet op de macBook Pro en dat blijkt ook te helpen. Ik werk met vaste IP adressen en weet helaas niet of je dit ook kan invullen als je dat niet doet helaas. Bij mij gebruikt ziggo deze drie dns servers: 212.54.40.25 / 212.54.35.25 / 212.54.44.54 Waarom dit wisselen van dns geen problemen oplevert via het bekabeld netwerk is voor mij ook een raadsel overigens.

Hoop reacties dus ik ben niet de enige, ik ga hier even wat van jullie tips uitproberen.
Bedankt!