WiFi issue OSX / Ziggo

Een paar keer per dag, in ieder geval in de ochtend bij het opstarten, is het Wifi-icoontje op mijn iMac te zien, maar laadt de browser niet. Dan maar via Systeemvoorkeuren - netwerk - assistentie - probleemoplossing weer contact proberen te krijgen en dan doet ie het meestal wel weer naar behoren (maar niet altijd dus).
Ligt dat nu aan Ziggo of aan mijn iMac?

2 Weken geleden ben ik overgegaan van Online internet naar Ziggo internet (ik had al tv van Ziggo). Met Online nooit problemen gehad, maar de wifi van Ziggo (2,4 GHz en 5GHz) valt onregelmatig uit. Dit is zowel alleen met het nieuwe Ubee modem als ook met 2 AE aangekoppeld. Helpdesk aan de telefoon gehad. Heb de situatie uitgelegd dat het probleem toch echt van Ziggo vandaan komt, want jaren achter elkaar continue verbinding gehad bij Online… En nu precies de eerste dag van de overgang geen goede wifi. Is dus verdacht!
Hij keek in de modem en kon ook zien dat er soms geen signalen van het kastje naar het modem kwamen. Dus dit zou niet opgelost kunnen worden met een nieuw (bijv. Cisco) modem, zei hij. Hoe dan wel? In eerste instantie weer terug naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen. Zonder AE. Dat heb ik nu, maar het valt nog steeds weg op beide frequenties. OS X is up to date.

N.B.: ik behoud wel altijd verbinding met het modem (want de wifi waaier staat altijd vol in mijn menubalk), maar daarvóór gaat het dus al mis…
Ziggo heb ik voornamelijk gekozen omdat het iets goedkoper is voor mij nu en het gebruik van wifispots, omdat ik heel veel onderweg ben. Dus die functie zou ik eigenlijk niet willen missen…

Identiek als hierboven. Safari afsluiten en weer aan is dan de oplossing. Ik vermoed dat als je andere dan Ziggo primaire en secundaire Name Servers invoert dat het probleem zich niet meer voordoet. Ik ga het eens proberen.

Ik heb alleen 8.8.8.8. ingevuld staan, maar dat helpt dus niet in mijn geval…

Wat zegt Netwerkprobleemoplossing?

Nu werkt het uiteraard goed, maar moet dus wachten op het moment dat het uitvalt… :wink:

Tip: Zet het icoon alvast in je Dock, kun je direct starten.

Slepen vanuit de volgende map: Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Netwerkprobleemoplossing

Als ik geen internet meer heb (mijn mail wordt niet meer opgehaald en blijft op ‘verbinden’ staan, pagina laadt niet in Safari) en ik beantwoord de vragen van Netwerkprobleemoplossing, klik op Ga door, heb ik ineens wel weer internet…

Nou, dat bedoel ik dus. Ik zie mijn Twitter stream onderbroken, dan ineens allemaal driehoekjes in Mail en dan is Safari dood. En plotseling is alles weer in orde.

Andere opstelling vandaag: Ik heb nu de wifi nog aanstaan van de Ubee en daarnaast een apart netwerk aangemaakt met 2,4GHz en 5GHz netwerk. Deze AE staat in bridgemodus.
Ik heb o.a. Safari, Mail en iTunes open staan. Als Safari geen pagina’s meer ververst en Mail geen mail ophaalt, gaat iTunes toch nog gewoon door met internetradio…
DNS-servers staat op 8.8.8.8 (Netwerk / Geavanceerd / DNS
Van het Ubee modem zie ik dat DDNS uit staat (ik neem aan dat dat de bedoeling is???):

Altijd als ik Netwerkprobleemoplossing inschakel, komt uiteindelijk de mededeling ‘uw internetverbinding lijkt goed te werken.’

DDNS staat voor dynamics dns. Als je daarvoor een service hebt afgesloten zou je dat ingesteld moeten hebben, maar dit kan ook vanaf de pc of mac zelf. Staat standaard uit.

Bedankt voor de uitleg!

Je had erbij moeten zijn denk ik.

Wie heeft er nog meer een blauwe Juniper router van Ziggo? Kan onderstaand iets te maken hebben met de omschreven storingen?

http://www.wired.com/2015/12/juniper-networks-hidden-backdoors-show-the-risk-of-government-backdoors/

Allen,

Nog niemand een oplossing hiervoor? Ik heb ook het probleem dat mijn magic mouse wegvalt bij gebruik van de 5mHz band van mijn Airport Extreme. Deze staat in brug modus met de Ziggo Ubee modem. Als de verbinding wegvalt met de magic mouse en/of in Safari de webpages blijven gangen, schakel ik over op de 2,5mHz band en het probleem is opgelost. Ik gebruik de laatste versie van OSX en alle firmware is up to date. Wifi hotspots van Ziggo staat aan. De wifi kanalen heb ik ook al eens veranderd, doch zonder succes.