WiFi Kaart defect? Signaal valt weg.

Beste,

Sinds vanochtend heb ik toch wat problemen met mijn WiFi van mijn MacBook Pro. Deze draait Lion.
Ik kan gerust connecteren met netwerken, maar vanaf ik data begin te versturen, valt ie weg, en heb ik 2 seconden later terug connectie. Heel vervelend als ik me wil inloggen in sites. (bijvoorbeeld deze van op school). Ik heb het met de 2 schoolnetwerken geprobeerd. Nu dacht ik dat het aan het netwerk hier lag, maar ik heb dezelfde problemen ook als ik mijn HTC One X als hotspot gebruik.. Ik heb al wat gegoogled.. De .plist bestanden verwijderen in Bibliotheek helpt in ieder geval niet.

Bij voorbaat heel veel dank!

Nexoez

Draai je Mountain Lion? Google dan maar eens op 'Mountain Lion wifi (connection) issues'. Hier ook last van met gloednieuwe Retina MBP. Enig dat bij mij helpt is verbinden via een Apple Airport.

[quote=Le Big Mac url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wifi-kaart-defect-signaal-valt-weg#post-2496484 time=1354781765]Draai je Mountain Lion? Google dan maar eens op \'Mountain Lion wifi (connection) issues\'.[/quote]

Het updaten van de router firmware (o.a. bij Netgear) blijkt vaak de oplossing.

Het verwijderen van de bestaande WiFi verbindingen (Systeemvoorkeuren) en vervolgens opnieuw toevoegen schijnt ook vaak te helpen als de problemen zijn onstaan na een major OSX upgrade (10.6 -> 10,7 of 10.7 -> 10.8)