wifi kaartje voor pc

Hallo!

Een vraagje: ik heb een airport extreme basisstation en een ibook met airport kaart, deze staan nu in een netwerk met elkaar in verbinding: werkt perfect! Nu wil ik mijn desktop pc met windows erbij in het netwerk zetten. Kan ik dit het beste met een router doen? (kan via de airport geen netwerk in elkaar zetten, snap de instellingen niet) of kan ik een een wifi kaartje in de desktop pc plaatsen en welke is dan de beste? Kunnen jullie me helpen?!?!?

Greetzzz,

Gerry

Jouw Airport Extreme basis station is zelf een router. En heeft ook een extra ethernet uitgang voor het bedrade deel van het netwerk. In jouw geval kun je dus volstaan met het koppelen van je PC aan het basis station via een UTP kabel. (Ik neem aan dat de PC ook al een netwerk kaart heeft, anders moet je die ook nog aanschaffen.)

dit heb ik al geprobeerd, maar lukt niet, ik weet niet hoe ik dat via mijn pc en mac moet instellen, misschien kan iemand me daar verder mee helpen?

Het zou in principe vrij simpel moeten zijn. Als je de netwerk instellingen op je PC instelt op configureren via DHCP, dan wordt alles door het basis station geregeld. Het kan wel zijn dat je een UTP cross-cable nodig hebt voor de verbinding tussen basis station en PC in plaats van een gewone.

Vervolgens een DOS box starten en met IPCONFIG /ALL kijken of je netwerk configuratie gevuld wordt met allerlei IP adressen enzo.

Ik zou gewoon voor een lekker goedkoop kaartje gaan bij de PC boer op de hoek; we hebben thuis een hybride netwerk van Apple's en een Windows PC.

Inmiddels zijn er wel PCI-wifi kaarten, in plaats van een PCMCIA kaartje dat je in een PCMCI-to-PCI bridge moet steken. Linksys maakt ze bijvoorbeeld en deze zijn bij veel winkels verkrijgbaar (kijk even op http://www.wifishop.nl) en Linksys is een ‘fatsoenlijk’ merk

Meestal vind de kaart die je in een de PC stopt vanzelf het netwerk (of beter gezegd: je Apple basisstation).

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je PC niet het basisstation vanzelf vind:
() de verbinding is niet lekker, ga dicht bij het basisstation zitten als je gaat configureren.
(
) Het SSID van het Apple basisstation wordt niet meegezonden (dat heb je uit gezet, of het staat standaard uit. Ik weet dat niet omdat ik geen Apple basisstation heb, maar een ander merk).

Kom je er niet uit nadat je de PCI kaart in de PC hebt gestopt (en succes met het installeren van de drivers onder windows wanneer windows het weer eens op z’n heupen krijgt :wink: ), laat dan weer even een berichtje achter.

dus met een draadloos kaartje in de pc moet het ook gewoon lukken om in te loggen om de basestation.

Welke PC wifi kaart is aan te raden en compatible met airport Extreme? Welke standaard moet ik op letten? Ben van plan een PC wifi kaart in één van de PC op mijn werk te stoppen zodat ik daar met mijn Powerbook met airport Extreme kan werken. Mark