WIFI probleem macbook air na slaapstand

Ik heb sinds kort problemen met mijn wifi; het lijkt steeds op te treden als ik mijn mac uit de slaapstand laat ontwaken. In het begin ging het nog wel eens over als ik wifi aan/uit zette en anders na een restart. Nu herstelt het zich alleen maar na uitzetten.
Mijn netwerk bestaat uit een (volgens mij de nieuwste) modem van KPN met daaraan een Timecapsule (bridge mode). Met ipad/telefoon zijn er geen wifi problemen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb sinds kort het zelfde probleem met mijn MBA dus ik ga dit draadje zeker in de gaten houden!

Ik heb het ook weleens gehad. Bluetooth uitzetten hielp bij mij.
Heb dit nu altijd uitstaan en geen problemen meer.

@vluggie
hmmmm…ik heb sinds kort een magic mouse en daarvoor staat bluetooth aan. Mogelijk ook sindsdien problemen, dus dat zou het heel goed kunnen zijn.
Alleen is dan vraag hoe ik die muis dan kan gebruiken. Eerst maar eens kijken of wifi nu beter werkt.

helaas…bluetooth is het probleem niet.
Wifi signaal is erg instabiel. Net speedtest gedaag op laptop (1 Mbps upload, 0.5 Down) en ipad (35 uo, 4 down)…maar iets later op ipad 0.12 down.0.54 up. Kan het nog iets te maken hebben met recente installatie van Call of Duty 4 (via App Store); had het voor “old times sake” nog eens gedownload. Hopelijk heb ik hiermee geen troep binnengehaald.

Over welke MacBook Airs gaat het hier? Hoe oud?

Ik heb de Airs 2011 en 2013.
Probleem doet zich hier ook wel eens voor op beide Airs.
Niet altijd, maar wel geregeld.

Voor mij ook de air van 2013

voor mij de 2012 (13’’)