Wifi problemen mb air mid 2011

Ik ben gisteren hele dag bezig geweest om mijn macbook air weer connected te krijgen via wifi.
Het probleem is dat ik niet kan verbinden met mijn ziggo router. Het wifi icoon zoekt ( de boogjes lichten in volgorde op) en uiteindelijk krijg ik een ghost icoon met uitroep teken
Ik heb de router verschillende malen uit/aan gezet. Ik heb op de macbook van alles geprobeerd (wifi aan/uit, opnieuw opstarten, bestanden in lib/pref/sys con geschoond (preference.plist enzo).
Uiteindelijk yosemite opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp ook niet
Blijf aankijken tegen een knipperend wifi icoon, waar uiteindelijk een uitroepteken in komt. Ik vraag me af of het niet een hardware defect is.
Al mijn andere (apple) apparatuur kan ik gewoon verbinden.
Het vreemde is dat ik wel met mijn iphone kan verbinden als ik deze als persoonlijke hotspot activeer. Dit zou volgens mij een hardware probleem uitsluiten. Noot vervolg: ik kreeg wel verbinding, maar kon ook niet naar buiten
Als iemand nog wijze raad heeft houd ik mij van harte aanbevolen.

Vervolg:
Ik heb dhcp uitgezet en een vast ip gegeven. Toen kreeg ik connectie en kon inloggen in ziggo modem, maar nog geen outside connectie.
Heb daarna via usb een wifi stick aangesloten en geactiveerd. Deze kreeg wel een ip nummer en daarmee kwam ik op internet. Ik heb wifi aan en uit gezet en wat gerommeld toen kreeg de ingebouwde airpoort ook weer verbinding via dhcp?! Nu weer zonder de usb wifi verbinding met airport en ik kan nu ook weer naar buiten.
Keep fingers crossed.

Hmm, ik kreeg weer geen verbinding. Weer gerommeld met usb wifi stick en nu gaat het weer.
Als iemand een structurele oplossing heeft?