Wifi-usb-stick en iMac

Hey,

Ik heb nog ergens in een godvergetenen plaatsje een wifi-stick liggen met install cd voor windowscomputers.
Is het mogelijk om hiervoor software te vinden op internet voor zo’n stickje op de mac te krijgen? of ben je verplicht om airport kaartje te nemen?
Ik heb zo’n stickje liggen van msi en van ZDyas ofzoiets

Hartelijk dank!

Arne

Voor drivers moet je dan bij de fabrikant zijn.

Maar standaard zit er al een AirPort kaart in de iMac…

Druk dat ding er gewoon en kijk of hij werkt:P Je kunt niets stuk maken. Mac OS X heeft voor een hoop hardware standaard drivers aanboord. Zo werkt mijn Sony Ericsson pcmcia kaartje ook gewoon in mijn Powerbook. (broadcom chip, zelfde als Airport)

ja, idd, maar dat is nog een iMac G3 (panther), en daar zit schijnbaar geen airportkaartje meer in (tweedehands). Jammer, ik had een driver gevonden(voor de ZD), maar die reageert niet op het stickje dat ik heb liggen.

Groetjes,
Arne

Nog een keertje proberen?

Wij hebben thuis een iMac G3 Snow (600MHz, 768MB RAM), die hangt aan een draadloos netwerk via een USB stick

Ik vond die (2e hands) airportkaartjes nl. schandelijk duur, en bovendien heb je voor bijna alle iMac G3s ook nog een airport-adapterbracket nodig. En die zijn al helemaal niet te vinden en/of duur.

Het installeren van de USB drivers en het instellen van de automatische netwerk herkenning was even wat gedoe, maar nu werkt het naar behoren. En voor een beetje surfen, mailen, iTunes etc is die G3 helemaal niet te langzaam.

suc6, Bart

Niet alles wireless USB stickjes hebben dezelfde chip ;)

Ja, het probleem is dat het geen enkel van de stickjes nogmaar herkent, niet bij systeemvoorkeuren ofzo. De Chip van die Canyon is een ZyDAs, type ZD1211. Had ergens een driver kunnen vinden voor mac, maar dat was voor alle merken behalve canyon. Jammer. @ bommels: Werk die usb-stick dan herkent in systeemvoorkeuren?

Hartelijk dank!