Wifi valt constant weg in netwerk

Ik ben sinds vorige week opmezelf gaan wonen! Zekers leuk, maar we hebben hier in mn nieuwe (studenten)huis een enorm wifi-netwerk liggen (2 routers en 3 accesspoints), en ondanks dat airport aangeeft dat ik vol bereik heb valt hij nog steeds weg. Dan zegt mn iBook dat ik een 'self-assigned ip adress' heb en daarom geen verbinding kan maken, terwijl ik na een half uur weer gewoon door kan sjetten e.d. Sluit ik mn utp kabeltje op mn iBook aan, dan doet ie het gewoon. Het moet dus aan het draadloze liggen, maar wat kan de oorzaak zijn?

Stoorzenders... :?

[quote:7bb51fafa2="cubizer"]Stoorzenders... :?[/quote:7bb51fafa2]

Hoezo stoorzenders? als mn airport icoontje in de apple-balk constact vol bereik heeft (ook tijdens dat ie wegvalt) dan kan het toch geen stoording zijn?

..op welk kanaal staat je BaseStation? op 11? probeer het eens op 2, en ga dan langzaam omhoog tot je weer problemen krijgt...

:mrgreen:

Als jouw airport bv op kanaal 11 staat en vlakbij staat er een op kanaal 10 kunnen ze elkaar storen. Voor een goede werking is het zaak om 3 kanalen verschil te maken bij elkaar overlappende draadloze netwerken.

Oef, moeilijk allemaal weer. Het zijn Symantec accespoints geloof ik, van mn huisbaas. Absoluut geen verstand van die dingen :) Maar hij zal het wellicht weten..