WiFi & WatchGuard

http://www.watchguard.com/products/fireboxsoho6tcw.asp

Hiermee (zie link) moet m’n wireless network toch wel veilig zijn? Ik hoor steeds meer verhalen van dat draadlooze netwerken niet te beveiligen zijn, ik geloof er niks van.

Wordt ook een beetje moe van de veiligheidszorgen. Wilde op mijn werk 2 mini-netwerkjes maken om gemakkelijk met mijn powerbook te kunnen werken maar mocht niet van de computerdienst...

Het heeft IPSec dus het is relatief veilig maar ik vind em maar fscking duur, 750 dollar :(, ennu bij WiFi kun je nooit voorzichtig genoeg. Ik zou mn WiFi link altijd apart vlannen van de rest van mn netwerk. WiFi is altijd untrusted. Een draytek 2200W doet overigens ook IPSec, stuk goedkoper :)

[quote:9dff4844ab="Thijs"]Een draytek 2200W doet overigens ook IPSec, stuk goedkoper :)[/quote:9dff4844ab]

Ik heb ook een Draytek 2000We, maar zover ik begrepen heb kun je alleen een VPN opzetten tussen twee routers , en niet over het draadloze netwerk ??

Heeft iemand wel eens geprobeerd IPSec te gebruiken voor de draadloze verbinding tussen een Draytek en een Mac met airport ?

Ik neem aan dat de Firebox meer functies heeft maar ik moet ze nog vergelijken. Ik ben best bereid om veel geld uit te geven voor een product dat m'n netwerk echt goed beveiligd.

[quote:579edb6296="Rasheed187"]Ik neem aan dat de Firebox meer functies heeft maar ik moet ze nog vergelijken. Ik ben best bereid om veel geld uit te geven voor een product dat m'n netwerk echt goed beveiligd.[/quote:579edb6296]

Jij bent degene die je netwerk goed beveiligd, niet dat ding. Als jij dat ding neerzet en er verder vanuit gaat dattie beveiligd dan doettie dat dus niet. Met een goedkoop APtje kun je een zeer beveiligd netwerk maken en met een dure kun je een super onveilig netwerk maken. Jij bent degene die dat in de hand heeft. Het is geen kwestie van ding neerpleuren en het werkt… Helaas :slight_smile:

Nee, daar heb je gelijk in Thijs. Ik hou al het security nieuws/ontwikkelingen ook wel bij, maak wel werk ervan.

Okie, dat wilde ik even weten. Je bent gelukkig niet zo naief als de meesten dan :P