Wii Remote (nieuw) doet niks (sorry, geen Apple)

Ik weet dat het geen Apple is, maar ik ben even het spoor kwijt en aangezien hier veel gamers zitten, zullen die me hopelijk kunnen helpen. Ben geen die hard gamer, anders zou ik wel andere kanalen gehad hebben voor hulp.

Mij ‘oude’ Wii remote verliest steeds de communicatie met de console. Ik heb een nieuwe Wii maar die doet helemaal niks (batterijen zitten erin). Helaas ben ik mijn handleiding kwijt. Hoe krijg ik het zover dat mij Wii Console de nieuwe remote ziet? Er staat me nog iets bij van activeren maar ik kan het niet vinden in het Wii menu.

knop 1 en 2 tegelijk indrukken zet de WiiMote in discoverable mode. Mocht het dan nog niet lukken, druk dan het rode knopje achter het batterijklepje eens in. Misschien ook op de Console zelf, maar dat ben ik even kwijt.

Om het toch een Mactopic te maken: test m eens met Darwiimote.

[b:fb3bb4a6ca]De Wii-afstansbediening synchroniseren met het Wii-systeem [/b:fb3bb4a6ca] Door de Wii-afstandsbediening te synchroniseren met het Wii-systeem zorg je ervoor dat de afstandsbediening kan communiceren met het systeem. De Wii-afstandsbediening die bij het Wii-systeem is geleverd is al gesynchroniseerd met het systeem. Extra afstandsbedieningen dienen echter met het systeem te worden gesynchroniseerd om naar behoren te kunnen functioneren.

Er zijn twee verschillende manieren om te synchroniseren (syncen):

* [b:fb3bb4a6ca]VASTE SYNCHRONISATIE[/b:fb3bb4a6ca] - De vaste synchronisatie wordt gebruikt om extra Wii-afstandsbedieningen aan het systeem toe te voegen of om de oorspronkelijke afstandsbediening opnieuw te synchroniseren. Als de afstandsbediening gesynchroniseerd is met een systeem blijft dit zo, tenzij je deze instelling overschrijft door de afstandsbediening met een ander systeem te syncen.
* [b:fb3bb4a6ca]TIJDELIJKE SYNCHRONISATIE[/b:fb3bb4a6ca] - Hiermee kun je de afstandsbediening tijdelijk op een ander systeem gebruiken dan je eigen systeem of een afstandsbediening van een vriend op jouw systeem gebruiken. Hiermee wordt de vaste synchronisatie-instelling van de afstandsbediening niet overschreven. Met dit type synchronisatie communiceert de afstandsbediening alleen met het systeem, zolang het systeem aan staat. Als het systeem wordt uitgeschakeld, wordt de synchronisatie met het systeem opgeheven.

Alleen een Wii-afstandsbediening die is gesynchroniseerd met vaste synchronisatie kan het systeem aan- of uitzetten.

[b:fb3bb4a6ca]
Vaste synchronisatie
[/b:fb3bb4a6ca]
[b:fb3bb4a6ca]Let op:[/b:fb3bb4a6ca] zorg dat er batterijen in de Wii-afstandsbediening zitten.

1. Druk op de POWER-knop op het Wii-systeem, om het systeem aan te zetten.
  2. Verwijder het batterijklepje aan de achterzijde van de afstandsbediening die je met het systeem wilt synchroniseren en open het SD-kaartklepje aan de voorkant van het Wii-systeem.
  3. Druk kort op de SYNC-knop achter het batterijklepje van de Wii-afstandsbediening en laat de knop weer los. Druk vervolgens kort op de SYNC-knop achter het SD-kaartklepje en laat de knop weer los.
  4. Als de spelerslampjes stoppen met knipperen, is de synchronisatie voltooid. Het brandende lampje geeft aan voor welke speler (1, 2, 3 of 4) de afstandsbediening is gesynchroniseerd.

[img:fb3bb4a6ca]http://i25.tinypic.com/10o1bfd.gif[/img:fb3bb4a6ca]

Deze procedure moet worden doorlopen voor iedere extra Wii-afstandsbediening die met het systeem wordt gebruikt.

[b:fb3bb4a6ca]
Tijdelijke synchronisatie[/b:fb3bb4a6ca]

[b:fb3bb4a6ca]Let op:[/b:fb3bb4a6ca] deze vorm van synchronisatie overschrijft tijdelijk de vaste synchronisatie-instelling van alle afstandsbedieningen, totdat het Wii-systeem uit wordt gezet. Als het systeem daarna wordt aangezet, zijn de vaste synchronisatie-instellingen weer van kracht.

1. Druk op de HOME-knop van een afstandsbediening die gesynchroniseerd is met het Wii-systeem.

[img:fb3bb4a6ca]http://nintendo.nl/NOE/images/service/RTEmagicC_installation_01_gif_en.gif[/img:fb3bb4a6ca]

1. Kies de optie ‘Instellingen Wii-afstandsbediening’ in het HOME-menu.

[img:fb3bb4a6ca]http://nintendo.nl/NOE/images/service/RTEmagicC_homeSmall_01_NL_nl.gif[/img:fb3bb4a6ca]

1. Kies ‘Opnieuw instellen’.

[img:fb3bb4a6ca]http://nintendo.nl/NOE/images/service/RTEmagicC_wii_RemoteSynchOTM1_01_NL_nl.gif[/img:fb3bb4a6ca]

1. Druk tegelijk op de 1- en 2-knop van de afstandsbediening die je wilt synchroniseren met het systeem. De volgorde waarin de afstandsbedieningen worden gesynchroniseerd, bepaalt de spelersvolgorde (tot 4 spelers) bij spellen voor meer spelers. Het spelerslampje knippert tijdens het synchronisatieproces. Als het lampje stopt met knipperen is de synchronisatie voltooid.

[img:fb3bb4a6ca]http://nintendo.nl/NOE/images/service/wiiRemoteSynchOTM2_nl.gif[/img:fb3bb4a6ca]

je moet even het rode knopje achter het batterijklepje (zoals Lord Palf al zei) indrukken maar tegelijk met het rode knopje op de wii achter het sdkaart klepje

nu moet het werken naa een minuut ofzo

Kan dit niet beter in Gadgets & Lifestyle?

Bedankt voor de reacties, ben er mee geholpen... :D

Na enkele keren te spelen wil ik weer spelen en de Wii ziet mijn remote weer niet. Wat moet ik met deze rotzooi, want dat is wat ik gekocht heb. Het spel is leuk, mits de boel een beetje werkt. Gelukkig doet Apple al wel 20 jaar trouwe dienst.

Waarom ziet mij Wii mijn nieuwe remote weer niet? Jeetje, het is net een PC waar ik ook al met een boog om heen loop.

Wat kan het nu weer zijn?

(het enige wat ik tussendoor heb gedaan is de draden een beetje uit de knoop gehaald)

UPDATE:

Ik heb vandaag nog eens wat geprobeerd. Nu heb ik ontdenkt, met de snoeren uit elkaar halen, dat de dunne snoertje van de sensorbalk is beschadigd en daarom niks meer registreert.

Kun je nieuwe onderdelen bestellen? Ik zal eens kijken of ik het zelf kan maken. Maar ik zal het voortaan heel voorzichtig in mijn mandje doen als ik de Wii weer eens opberg.

(was alles maar draadloos)

Er zijn draadloze sensor bars op de markt. Verder kun je ook 2 kaarsjes boven je tv zetten (werkt echt, zelf geprobeerd), aangezien de sensor bar niets meer is dan 2 ir lampjes!

Bedankt, ik heb een draadloze sensor bar gekocht. 2 kaarsjes klinkt me een beetje vreemd. :?