Wil graag over van 9.2 naar osx tiger/panther

ik lees verschillende comentaren over het omzetten van os9.2 naar osx tiger of panther. Ik heb een oude Ibook G3 366mhz (clamshell) met virtueel geheugen van 512 mb Video geheugen van 8mb en een harde schijf van 9.36 gb waarvan 8.41 nog over is.

Graag zou ik willen weten of het verstandig is om over te stappen dit omdatik er niet op zit te wachten op een trage computer.

alvast bedankt.

Robert

[quote:30ae9055e9="robert2006"]Graag zou ik willen weten of het verstandig is om over te stappen dit omdatik er niet op zit te wachten op een trage computer.[/quote:30ae9055e9] Dat zou ik toch maar niet doen. Tiger kan niet eens (zomaar) op die iBook. En OSX vraagt nogal wat van je Mac. Je zou het wel werkend krijgen, maar of je er veel plezier aan beleeft... :?

bedoel je met virtueel geheugen RAM-geheugen? want wat je in OS 9.2 kon instellen als virueel geheugen (ergens in de regelpanelen) gebeurt in OSX automatisch...

om op een wat oudere computer soepel OSX te kunnen draaien heb je toch wel een minimum van 512MB nodig, met minder gaat alles nogal sloperig (en dat wil je niet echt)…

door het weinige videogeheugen zal je een paar features missen, maar als je ze niet kent ga je ze ook niet missen denk ik :wink:

maar wat ben je eigenlijk van plan met je clamshell?

ps: ik denk dat het makkelijker is om panther te installeren dan tiger

[quote:03ad0b9c73="Zweefvliegerke"]. om op een wat oudere computer soepel OSX te kunnen draaien heb je toch wel een minimum van 512MB nodig, met minder gaat alles nogal sloperig (en dat wil je niet echt)...r[/quote:03ad0b9c73] Het gaat helemaal niet sloperig met minder. Waar heeft iedereen het over? Ik werk met 224mb en het werkt weliswaar niet heel snel maar je kan er makkelijk mee werken hoor! :D

Robert, Jouw MacOSX.nl carrière bestaat uit twee postjes. Allebei openingspostjes van draadjes waarin je nagenoeg hetzelfde vraagt. Ben je zo ontevreden met de antwoorden die de [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72333]eerste keer in het switchersforum[/url] zijn gegeven dat je ze maar negeert en het in het classicforum nogmaals probeert? Als ik moderator was, ging op dit draadje een slotje, met verwijzing naar het [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72333]andere[/url].

Gewoon doen!. Ik heb sinds kort ook een Camshelletje en OSX Panther werkt als een trein. Okeej. Niet zo snel als een nieuwe pc maar voor een laptop voor "erbij" is er goed mee te werken hoor. Zou wel je harde schijf wat leger maken. OSX is niet bepaald een klein proggie.

Geheugen is het belangrijkst. Ik heb een G3 B&W met slechts 350 MHz processor-speed maar hij draait OSX Tiger behoorlijk hoor, omdat er 700 MB in zit. Ik zie zelfs weinig verschil in de finder en op het internet met een G4 500 Beige... Maar datzelfde toestel was wel drakerig met slechts 224 MB RAM... Als je en trage harde schijf hebt en weinig RAM zal het virtueel geheugen van OSX teveel tijd nodig hebben om naar de schijf te swappen.