Vroeger, toen een zak drop nog 1 cent kostte, enz. was natuurlijk alles beter.
Toen had ik ook een emac en als ik die uit deed of in sluimerstand dan gingen alle externe HD's ook uit.
Nu met de intel imac blijft er spanning op de poorten staan en gaan de HD’s niet meer echt uit, wel gaan ze zelf in een soort sluimerstand aangezien er geen activiteit meer is vanuit de computer.
Waarschijnlijk is dat om je ipod te laten opladen terwijl de computer uit staat.
Maar sinds de laatste of een-na-laatste update van 10.5 wil de computer ook niet meer in sluimer.
Hij gaat in sluimer, de HD’s zetten zich in sluimerstand, geven daardoor blijkbaar nog een signaaltje af aan de computer en de computer ontwaakt weer…
Enige dat helpt is de schijven unmounten door ze naar de prullenbak te slepen en dan pas de computer in sluimer te zetten.
Nogal een irritant gedoe dus.
Hebben meer mensen dit probleem? En vooral, weet er iemand een goede oplossing?
Het gaat bij mij overigens om twee d2’s firewire van LaCie voor TimeMachine en videobewerking.
Er hangt ook nog een LaCie usb schijf aan en daar gaat het sluimeren wel goed mee (echt uit gaat die dus ook niet trouwens).
Dacht dat de drives te recent waren voor een firmware-update.
Heb toch maar de update tool van LaCie gebruikt en 1 schijf kon idd een update gebruiken.
Nu werkt de sluimer weer.
Blijft jammer dat de schijven niet echt uit kunnen.
Dat is trouwens een goede tip.
Dat ga ik ook even doen, want één schijf gaat nooit in sluimer bij mij.
Die update tool van Lacie, waar kom ik die tegen?
Mocht een update nodig zijn dan moet je alleen die schijf aanhebben als je echt de update laat uitvoeren.
Programma geeft ook wel wat info over hoe en wat.