Willen jullie commentaar leveren op mijn nieuwe site?

Vandaag na veel geploeter (ik ben namelijk geen web-geweldenaar) onze site gelanceerd: http://www.ontwerpkantoor.nl Ik zou graag wat feed-back krijgen van onbevangen mensen, want ik heb al zo lang ertegenaan gekeken dat ik mijn eigen oordeel niet helemaal meer vertrouw. Ik heb geprobeerd een duidelijke site te maken die niet al te veel flash-effecten heeft.

Hoe is de performance?
Hebben jullie nog tips voor verbetering?
Wat is jullie totaalindruk?

Het was in ieder geval erg leuk om aan te werken, ik ga me in ieder geval meer verdiepen in Flash.

Alvast dank voor jullie commentaar!

Knap gevonden, werkt heel vlot! Mooi ontwerp werk ook :)

Doe zo voort

Ik kan niet anders zeggen dan:

LEUK!

Een flashsite die goed en snel werkt, zo zie je ze niet vaak.

Zeer creatief! Weer eens wat anders. Een 'fris' design. Site draait soepel en snel. Mijn complimenten.

Mooi werk indd.

8)

Ziet er gewoon goed uit... creatief, laad snel, mooie typo. 1 miereneukerig dingetje: Als je in de portfolio (gedane zaken) zit, heb je rechts een pijltje naar links en rechts, de rechter pijl staat lager dan de linker :wink:

Errug mooi werk in de portfolio ook!

Niet al te veel Flash zei je? :lol:

Ik vind het idee wel aardig maar ik zette het geluid meteen uit en ik zou me nog eens heel goed over de navigatie buigen, die is niet echt duidelijk…

Helder concept. Na verloop van de tijd kunnen de geluidseffecten gaan irriteren, maar hier zou ik niet te zwaar aan tillen.

Verder vind ik het werk in het ‘gedane zaken’ hoofdstuk zeer interessant en veelzijdig (maar dat staat los van de site :lol: )

Lekker creatief, orgineel en simpel, dat zie je niet vaak meer!

goedgekeurd!

En dat van die pijltjes is misschien juist wel leuk, omdat de rest van de site ook een beetje “kris-kras” is (alles een beetje hier en daar geplaatst)

wel leuk gevonden, ik vind de site alleen niet zo handig (geen constante navigatie, ik moet eerst terug naar home, in je portfolio kan ik alleen maar verder bladeren, voor een overzicht moet ik eerst terug naar home en dan weer gedane zaken kiezen), en persoonlijk vind ik het een beetje irritant dat iedere pagina steeds weer opbouwt, de eerste 2 keer vond ik leuk, maar dan wordt het een beetje langdradig. maar wel leuke dingen in je portfolio !

erg geslaagd ! ik vind't juist leuk dat de pijlen niet helemaal gelijk staan ! gefeliceteerd ! het geluidseffect voor home is idd een beetje nadrukkelijk aanwezig.

Uitstekend. Niet mijn stijl maar wat kan jou dat schelen.

Het belangrijkste is dat deze site heel helder is en goed werkt. En het werk in je portfolio ziet er heel goed uit!

Je mag blijven :wink:

Het ziet er inderdaad heel erg fris uit. Werkt snel. En het is een leuk ontwerp.

Ik denk dat je er trots op mag zijn. Je ziet het tegenwoordig niet vaak meer dat mensen zo hun eigen stijl neer durven te zetten. Probeer eens vaker iets te doen. Denk best dat mensen daar interesse in zullen hebben.

Vindt het niet het ontwerp van de week, maar het werkt snel en je portfolio is uitstekend. Zou de site wel centreren, en ik zou de navigatie verbeteren.

leuke site, alleen die geluiden zou ik eruit gooien, de meeste mensen hebben de radio aanstaan of zitten al in een luidruchtige omgeving of willen rustig werken.

Hetzelfde geldt voor alle andere sites met muziekjes en geluidjes: WEG ERMEE! Voor de rest is dit een heel frisse site die goed gemaakt is. Zeker voor iemand die hier geen ervaring mee had. Ga zo door!

Ik ben het met Eddie eens... ontwerp is niet fantastico, maar het werkt perfect en lekker snel! Ik ben zelfs benieuwd waar je dat geleerd hebt, want zo te horen ben je er niet voor naar school geweest, en heb je ook geen cursus genomen enzo. 8)

Hallo allemaal,

Dank voor de vele reacties, en zo snel!
Wat me opvalt is dat, behalve dat de meeste mensen het een frisse en snelle site vinden (wat mijn bedoeling was, en dat is dus gelukt!) het geluid en de navigatie nog het meest worden genoemd als voor verbetering vatbaar.

[quote:0ce42973b2]Als je in de portfolio (gedane zaken) zit, heb je rechts een pijltje naar links en rechts, de rechter pijl staat lager dan de linker[/quote:0ce42973b2]
Dat is eigenlijk de bedoeling: alle knoppen in de site worden ‘gestempeld’, en dat is dus nooit helemaal recht…

[quote:0ce42973b2]Niet al te veel Flash zei je?
Ik vind het idee wel aardig maar ik zette het geluid meteen uit en ik zou me nog eens heel goed over de navigatie buigen, die is niet echt duidelijk…[/quote:0ce42973b2]
Met niet teveel flash bedoel ik eigenlijk geen eindeloze intro’s met schuivende panelen en vreemde melodietjes. Ik vind het belangrijk als je snel aan je informatie kan komen.

Het geluid vind ik zelf wel functioneel, misschien moet ik een ‘geluid uit’-optie inbouwen. Geldt dit commando dan ook voor movies die je laadt in je hoofdmovie?

De navigatie is bewust een beetje rommelig, maar ik heb toch geprobeerd de knoppen die vaker terugkomen steeds op dezelfde plek te laten verschijnen. Verder vind ik het wel leuk als er hier en daar nog iets te ontdekken valt voor de klikgragen onder ons, zoals de knipperoogjes bij de postzegels (onder de vonk- en spechtknop).

[quote:0ce42973b2] in je portfolio kan ik alleen maar verder bladeren, voor een overzicht moet ik eerst terug naar home en dan weer gedane zaken kiezen[/quote:0ce42973b2]
Dit vind ik terechte kritiek, ik zal hier zeker wat aan gaan veranderen.

[quote:0ce42973b2]het geluidseffect voor home is idd een beetje nadrukkelijk aanwezig.[/quote:0ce42973b2]
Ik zit erover te denken de 'home’knop in het begin te laten verschijnen, zodat-ie in de rest van de site niet constant opnieuw moet worden ‘gestempeld’.

[quote:0ce42973b2]Zou de site wel centreren[/quote:0ce42973b2]
Heb ik reeds gedaan: goede tip!

[quote:0ce42973b2]Ik ben zelfs benieuwd waar je dat geleerd hebt, want zo te horen ben je er niet voor naar school geweest, en heb je ook geen cursus genomen enzo[/quote:0ce42973b2]
Ik heb zo’n 4 a 5 jaar geleden wel een cursus flash gehad, maar dat was toch wel erg ver weggezakt. Met deze basis, door veel te studeren en op het web tutorials te zoeken, en door zelf eindeloos te proberen is het me toch gelukt zover te komen. Maar mijn honger is nog niet gestild… ik wil meer!

Nogmaals dank voor de complimenten en de kritiek. Ik neem het ter harte.

Ik ben als niet graficus of ontwerper misschien wel een ouwe zeurkous. :D

Waarom niet liever een homepage in goed toegepast html en xml
waarin je de navigatie en de animaties verwerkt
dan leuke flash-dingetjes die de weg naar de
gezochte informatie al te vaak onnodig verlengen.
De informatie die je wilt overbrengen is het belangrijkste
en alle leuke plaatjes en animatie zijn slechts aanvulling.

Bied ook de mogelijkheid om het geluid aan of uit te zetten.