Willen jullie website testen?

Ik heb een website laten maken voor een nieuw project. Gezien ik alleen een Mac heb, voornamelijk met safari en IE voor mac werk wil ik aan jullie vragen mn website eens te testen in ander browsers. Misschien zijn er ook mensen die beschikken over een windows pc. Of gebruik maken van meerdere browsers. Het belangrijkste is het fotoboek op de site. Ik wil weten of het achterliggende asp script in alle browsers en op alle besturingssytemen goed werkt.

http://www.retrolab.nl

Alvast bedank!!

Hmmz, vind het beetje vage site...

K vind de links niet megaduidelijk aangegeven…

p.s. verplaatst naar Web ontwikkeling…

Ik gebruik omniweb 5 en het werk allemaal prima. Zit er ook erg mooi uit vind ik. Één puntje van kritiek echter. Geef bezoeker de mogelijkheid het geluid uit of zachter te zetten.

In Camino werkt 'ie ook.

Alleen wel tra-ha-ha-haag voor inbellers en quasi inbellers… Is er geen no-flash variantje voor die suffies zoals ik?

Het is Flash, dat is op alle platformen hetzelfde omdat de content door de flashplayer wordt weergegeven en niet door de browser.

werkt onder opera 7.50 op windows geluid is idd zeer hatelijk als je dat niet onmiddelijk kan uitschakelen

Werkt hier ook perfect onder Safari.

Geluid kan inderdaad niet zachter of uit....maar is alleen geluid tijdens intro...en bij de retronoom natuurlijk, maar dan kiest de gebruiker hier zelf voor...

site is voor gewone inbellers inderdaad traag…gelukkig hebben steeds meer mensen snellere verbindingen…

Alvast bedankt voor ieders moeite…

o ja...alles is wel flash...maar het fotoboek niet!

Werkt prima in safari en snel ook. :wink:

Werkt prima hier, ook het fotoboek!

Geef mensen ALTIJD de mogelijkheid om een intro te "skippen". Ik open de site voor het eerst, en vind het nu al vervelend. Verder scrollen de foto's in het fotoboek onderaan het scherm "buiten" de achtergrond, ik denk dat je dat een beetje netter moet maken. Daarnaast opent deze in een popup, daar zijn veel mensen geen fan van, zeker niet als het geen noodzaak is. Wat je zou kunnen doen, is thumbnails in het hoofdvenster gebruiken, en een popup voor de "fullsize" foto. Daarnaast wijkt in dit venster het lettertype af van het hoofdvenster; ik zou daar ook Verdana voor gebruiken. Ik zou ook de foto's min of meer op afmetingen ordenen; het ziet er vrij rommelig uit.

Daarnaast vind ik het “stuiteren” van de jaartallen niet echt praktisch; het leidt af van de tekst in het midden. Ik vind ook niet heel duidelijk dat dit navigatieknoppen zijn. Ik weet niet hoe, maar maak dat wat beter duidelijk.

Het klinkt misschien als afkraken, maar dat is het niet; het idee er achter is wél leuk… :slight_smile:

Goeie tips!!

Het skippen van de intro zal ik idd overwegen.
Lettertypes worden nog aangepast…evenals de foto’s t.o.v. de achtergrond.
Wat betreft de navigatie…is misschien niet overduidelijk…maar je bent er wel achter gekomen:)
Mensen mogen ook wel eens wat meer doen dan domweg op hapklare knopjes drukken toch?
De volgorde van de fotos is idd een beetje rommelig…maar dat kan ik zelf bepalen met het uploaden ervan…dit is slechts even een proefje…

Het fotoboek levert bij mij wat problemen op in IE…

Bedankt voor je (opbouwende) kritiek!!

Het viel me op dat de eerste pagina van de site gecentreerd is, maar als je op de doorklikt naar de fotopagina, dan is de site plotseling niet meer gecentreerd. Bekeken op m'n werk op een windowsmachine.

Jan
www.jandijk.nl

[quote:9cb0ec772e="Erick Verlee"]Goeie tips!!

Het skippen van de intro zal ik idd overwegen.
Lettertypes worden nog aangepast…evenals de foto’s t.o.v. de achtergrond.
Wat betreft de navigatie…is misschien niet overduidelijk…maar je bent er wel achter gekomen:)
Mensen mogen ook wel eens wat meer doen dan domweg op hapklare knopjes drukken toch?
De volgorde van de fotos is idd een beetje rommelig…maar dat kan ik zelf bepalen met het uploaden ervan…dit is slechts even een proefje…

Het fotoboek levert bij mij wat problemen op in IE…

Bedankt voor je (opbouwende) kritiek!![/quote:9cb0ec772e]

het skippen moet je niet overwegen, maar gewoon doen! :wink: het is zo irritant als je vaker op je pagina komt, en inmiddels de intro al kan dromen, dat je steeds moet wachten.

mensen mogen wel wat meer doen, maar ze doen het niet. helemaal mensen die per ongeluk op je site komen zullen dan snel afhaken. het moet wel gebruikersvriendelijk zijn!

voor de rest ziet het er gaaf uit en ik zou proberen om het fotoboek ook in flash te maken. ziet er dan wat meer consistent uit!

Inderdaad, mogelijkheid tot skippen bieden is VERPLICHT!

Een splashpage is sowieso altijd ‘oponthoud’, waarbij per site een afweging gemaakt dient te worden of het echt iets toevoegt. Bij een zakelijke of nieuwssite bijvoorbeeld is dat gewoon not-done.

Een andere reden waarom het verplicht is, naast het niet opzadelen van een bezoeker met het moeten uitzitten van zo’n intro is nu mijn geval. Ik zit hier op de zaak met Firefox te kijken en kom niet verder om de eenvoudige reden dat de Flashplayer (nog) niet is geïnstalleerd… En ik dus de hele site niet op kom. Want waar is de link naar de daadwerkelijke inhoud…??

Bedankt voor je reaktie en tips...het skippen van de intro heb ik nu aangepast! Wat betreft het in flash zijn van de site......dat is een bewuste keuze....de paar mensen die geen flash speler hebben installed neem ik voor lief...

Bedankt voor de kritiek!

:smiley:

Euh... Wellicht mijn tekst onvoldoende gelezen?? Hoe wil je een intro kunnen skippen zonder Flashplayer als de skip-intromogelijkheid in het Flashfilmpje zit...? Maak van de Skip-introlink een gewone link en niet iets in Flash. Dat werkt het best voor iedereen, wel of geen Flash. Tenzij je natuurlijk niets te bieden hebt aan mensen die geen Flash hebben... :x 8) :x

inderdaad de twee mensen die nog op een windhoos oede roestbak zonder flashspeler in hun browser uit 1908 vallen niet binnen mijn doelgroep...lol.... :lol: