Win IE kan geen tekst vergroten

Bij [url=http://ictopschool.net/]deze website[/url] is het bij Internet Explorer niet mogelijk om de tekst door de browser te laten vergroten dmv control-plus. Bij Firefox doet hij dit wel.

Vreemd.

Nee hoor, alle font-sizes zijn in pixels gedefinieerd en dan vergroot IE de letters niet meer.

Dat komt omdat er bij die website de fonts in Pixels in aangegeven. Fonts met een pixelgrootte (12px bijvoorbeeld) kunnen in IE niet worden vergroot.

Alleen de volgende maateenheden in websites zijn te veranderen door IE:
[b:1e4f98bdde]%[/b:1e4f98bdde], [b:1e4f98bdde]em[/b:1e4f98bdde] en [b:1e4f98bdde]pt[/b:1e4f98bdde] :slight_smile:

Heerlijk toch ... daarom gebruik ik graag px definities (standaard in Freeway)

Ik ook eerlijk gezegd. Volgens een hoop webbouwers is het niet goed om te gebruiken, maar ik vindt het veel fijner werken, en als ik er rekening mee hou dat de fontgrootte gewoon goed is om te lezen, dan doen ze het er maar mee :P

Ik hoef toch geen rekening te houden met bedrijven en/of
slechtzienden gelukkig… gewoon lekker knutselen :wink:

Aha, dank!

Handig voor de bouwers, maar niet zo handig voor al die slechtzienden. Toch vind ik wel dat Win IE het gewoon moet schalen. Als Firefox het kan!

:sealed: ik zal hier als slechtziende maar even een bijdrage doen door te zeggen dat IE voor windoos een :nietblij: brauwzer is, maar dat is natuurlijk om heel veel redenen, niet alleen deze. :wink:

In Safari en Camino en Firefox vergroot ik altijd mooi de lettertjes.

[quote:589d4c4ef1="lucasraggers"]Aha, dank!

Handig voor de bouwers, maar niet zo handig voor al die slechtzienden. Toch vind ik wel dat Win IE het gewoon moet schalen. Als Firefox het kan![/quote:589d4c4ef1]
IE is een super slecht programma.

[quote:543e0ec36d="unox"][quote:543e0ec36d="lucasraggers"]Aha, dank!

Handig voor de bouwers, maar niet zo handig voor al die slechtzienden. Toch vind ik wel dat Win IE het gewoon moet schalen. Als Firefox het kan![/quote:543e0ec36d]
IE is een super slecht programma.[/quote:543e0ec36d]

in 4 woorden samengevat: [i:543e0ec36d]het is van microsoft[/i:543e0ec36d]

IE is inderdaad de grote angst van vele webdesigners (:P), ik heb er altijd wel problemen mee als ik weer eens een website in elkaar heb geknutseld… :wink:

[quote:ca4fd718b1="R_van_Heukelum"]Heerlijk toch ... daarom gebruik ik graag px definities (standaard in Freeway)[/quote:ca4fd718b1]

heerlijk vind ik het dat gebruikers zelf mogen uitmaken hoe groot letters zijn. Het is jammer dat webdevelopers bewust gebruikers gemak weg halen.

Er zijn genoeg websites die de groottes in px definiëren, slechtzienden of mensen met een visuele beperking zullen denk ik geen Internet Explorer voor Windows gebruiken omdat ze er vaak genoeg problemen mee krijgen. Je kan tekstgroottes dus best in px definiëren, maar dat is een keuze.

Ik ben momenteel bezig met een (weliswaar simpele) website, maar ik geef helemaal geen groottes op, is het niet goed kun je het altijd aanpassen. Het ziet er best aardig uit.