Win2000 goed dicht timmeren.

Helaas heb ik in mijn netwerk nog steeds te maken met een Windows machine. Het gaat werkelijk maar om 1 programma wat niet anders kan, of geen alternatief voor is. Ik wil nu dus een linux PC neer zetten met Win2000 geïnstalleerd in VirualBox. Maar nu moet Windows alleen maar het éne programma draaien, en verder kaal zijn, dus niks op het bureaublad en alleen de mogelijkheden afsluiten en starten van dat programma. Rechtermuis klikken mag ook uit staan. Is dit te doen, of moet ik daar een ander programmaatje voor hebben?

Kun je beter op een Windowsforum vragen denk ik zo...

En de ondersteuning voor W2000 houdt juli dit jaar op te bestaan.

Even hier kijken

http://labmice.techtarget.com/articles/securingwin2000.htm

Succes

Je kunt een hele boel instellen met behulp van policy's, dit werkt als volgt:

Start -> Uitvoeren -> MMC -> Ok.

Vervolgens ga je in het menu bestand naar modules toevoegen, en zoek je de module groepsbeleid of lokaal computer beleid op.

Hier kun je vervolgens onder de gebruikers instellingen en vervolgens beheerders instellingen policy’s instellen.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt!

Ja dat kan.

Task Manager verwijderen (want anders kan de gebruiker met Ctrl-Alt-Del via task manager programma’s starten).

Het programma dat je wilt draaien de naam Explorer.exe geven. Dan start Windows in plaats van Explorer dus je programma. En als je het programma verlaat dan zal het opnieuw starten.

Ook kun je de diskimage steeds restoren. Kan er weinig aan de setup verkloot worden.

[quote:fc27e3ce11="De One More Thing etiquette"]Microsoft en Windows We zijn en blijven een Apple community. Discussies over Microsoft en Windows zijn hier niet taboe, maar er moet wel een duidelijke, directe link met Mac(-gerelateerde zaken) zijn. Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet,[/quote:fc27e3ce11]

Op vraag van meerdere gebruikers, en omdat de Windows PC in kwestie deel uitmaakt van een Mac netwerk, heb ik dit draadje bij uitzondering opnieuw geopend.

Dacht ook, als je de mac-file met de diskimage door een mac-programma laat restoren, gebeurt er niks met je install. Is echter wel een mac-oplossing voor een Win probleem.

Welk programma is het eigenlijk die alleen onder Windows draait?

[quote:9503ee80d5="Stirf"]En de ondersteuning voor W2000 houdt juli dit jaar op te bestaan.[/quote:9503ee80d5] Ik heb dit vernomen, maar voordeel van Win2000 is dat het niet te zwaar is, en weinig toeters en bellen. Het is ook de bedoeling dat er niet mee op internet wordt gegaan.

[quote:9503ee80d5=“Ernst J. Oud”]Ja dat kan.

Task Manager verwijderen (want anders kan de gebruiker met Ctrl-Alt-Del via task manager programma’s starten).

Het programma dat je wilt draaien de naam Explorer.exe geven. Dan start Windows in plaats van Explorer dus je programma. En als je het programma verlaat dan zal het opnieuw starten.[/quote:9503ee80d5]
Hoe verwijder je die task manager, gewoon task manager.exe in de prullenmand gooien?
Er hoeft maar 1 programma te draaien en 1 driver voor de Zebra printer geïnstalleerd te worden.
Zou dit dan zo werken? lijkt me dan de ideale oplossing zo.

[quote:9503ee80d5=“Yaris”]Op vraag van meerdere gebruikers, en omdat de Windows PC in kwestie deel uitmaakt van een Mac netwerk, heb ik dit draadje bij uitzondering opnieuw geopend.[/quote:9503ee80d5]
Dank je wel :wink:

[quote:9503ee80d5=“iMad”]Welk programma is het eigenlijk die alleen onder Windows draait?[/quote:9503ee80d5]
TransmIT for Windows, dit is dus niet het FTP programma Transmit :wink:
Wij sturen onze coli en pallets met TransMission, dit vervoersbedrijf heeft zijn eigen programma laten schrijven.
Het is best wel een rot programma, vol met fouten, maar we moeten het er mee doen.

Omdat de W2K machine zelfs geen internet nodig heeft hoef je je al helemaal geen zorgen te maken. Ik heb zo'n zelfde VMware image met W2K en Lotus 123 die ik al 8 jaar meesleep naar elke nieuwe computer en nu zelfs de Mac.

Ik gebruik altijd de LAN verbinding ‘Host-Only’ zodat alleen de host kan communiceren met de virtuele machine. Ik draai er zelfs geen virusscanner op, totaal onnodig.

Er is wel internet nodig, het programma verstuurt zijn gegevens via FTP. Maar het gaat er hoofdzakelijk om dat de personen die er mee moeten werken, alleen maar het programma kunnen gebruiken.

Microsoft heeft een gratis te downloaden programma waarmee je zo'n beetje alle beveiligingsopties makkelijk in kunt stellen en daarmee zo'n beetje alles uit kunt zetten waarvan je niet wilt dat mensen ermee aan de slag gaan. Het is er in elk geval voor Windows XP, maar of er ook eentje voor 2000 is weet ik niet — maar het zou helpen als ik me de naam kon herinneren … :(

Misschien heb je in de tussentijd iets aan deze pagina?